خانه » برنامه ریزی » بودجه بندی شیمی کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بودجه بندی شیمی کنکور

زمان مطالعه: دقیقه
بودجه بندی شیمی کنکور

شاید بتوان گفت اطلاع از بودجه بندی درس شیمی کنکور به اندازه ی مطالعه کافی و درست درس شیمی اهمیت داشته باشد. به این معنا که شما با اطلاع از بودجه بندی درسی مانند شیمی به راحتی می توانید دروس تست خیز و آسان را شناسایی کرده و از وقت خود برای کسب درصد های بالاتر نهایت استفاده را ببرید.

از جهتی در مواقعی مانند دوران جمع بندی شما باید از ترتیب خواندن مباحثی از درس شیمی که قصد مرور نهایی و جمع بندی آن ها را دارید مطلع باشید و کاملا هدفمند گام بردارید.الورتبه بودجه بندی شیمی کنکور برای شما دقیق در اورده.

تعداد سوالات درس شیمی در کنکور سراسری چقدر است؟(بودجه بندی شیمی کنکور)

بر اساس سازمان سنجش هر ساله تعداد سوالات درس شیمی برای داوطلبان کنکور تجربی و ریاضی ۳۵ سوال می باشد. مدت پاسخگویی به سوالات نیز ۳۵ دقیقه است. یعنی شما به طور میانگین برای هر سوال یک دقیقه فرصت دارید.

از هر پایه ی تحصیلی در کنکور سراسری چند سوال شیمی مطرح میشود؟

باید بدانید منبع درس شیمی برای داوطلبان رشته ریاضی و تجربی کنکور سراسری، کتاب شیمی پایه های دهم، یازدهم و دوازدهم دبیرستان میباشد.

از کتاب شیمی دهم دبیرستان به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۱۱ سوال و برای داوطلبان تجربی ۸ سوال طراحی میشود.

از کتاب شیمی یازدهم دبیرستان به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۱۳ سوال و برای داوطلبان تجربی ۱۴ سوال طراحی میشود.

از کتاب شیمی دوازدهم دبیرستان به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۱۱ سوال و برای داوطلبان تجربی ۱۳ سوال طراحی میشود.

از هر فصل کتاب شیمی پایه ی دهم در کنکور سراسری چند سوال مطرح میشود؟

کتاب شیمی دهم شامل سه فصل می باشد که تعداد سوالات طراحی شده از هر فصل به شرح ذیل است:

از فصل اول کتاب پایه ی دهم با عنوان “کیهان زادگاه الفبای هستی” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۲ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۳ سوال طراحی میشود.

از فصل دوم کتاب پایه ی دهم با عنوان “رد پای گازها در زندگی” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۳ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۳ سوال طراحی میشود.

از فصل سوم کتاب پایه ی دهم با عنوان “آب، آهنگ زندگی” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۶ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۲ سوال طراحی میشود.

لازم به یادآوری است با پاسخگویی به سوالات این کتاب در کنکور سراسری اگر داوطلب کنکور ریاضی هستید، میتوانید ۳۱ درصد و اگر داوطلب کنکور تجربی هستید میتوانید ۲۳ درصد از درس شیمی کنکور سراسری را از آن خود کنید.

از هر فصل کتاب شیمی پایه ی یازدهم در کنکور سراسری چند سوال مطرح میشود؟

کتاب شیمی یازدهم شامل سه فصل می باشد که تعداد سوالات طراحی شده از هر فصل به شرح ذیل است:

از فصل اول کتاب پایه ی یازدهم با عنوان “قدر هدایای زمینی را بدانیم” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۴ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۴ سوال طراحی میشود.

از فصل دوم کتاب پایه ی یازدهم با عنوان “در پی غذای سالم” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۵ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۴ سوال طراحی میشود.

از فصل سوم کتاب پایه ی یازدهم با عنوان “پوشاک، نیازی پایان ناپذیر” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۴ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۶ سوال طراحی میشود.

لازم به یادآوری است با پاسخگویی به سوالات این کتاب در کنکور سراسری اگر داوطلب کنکور ریاضی هستید، میتوانید ۳۸ درصد و اگر داوطلب کنکور تجربی هستید میتوانید ۴۰ درصد از درس شیمی کنکور سراسری را از آن خود کنید.

از هر فصل کتاب شیمی پایه ی دوازدهم در کنکور سراسری چند سوال مطرح میشود؟

کتاب شیمی دوازدهم شامل چهار فصل می باشد که تعداد سوالات طراحی شده از هر فصل به شرح ذیل است:

از فصل اول کتاب پایه ی دوازدهم با عنوان “مولکول‌ها در خدمت تندرستی” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۳ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۳ سوال طراحی میشود.

از فصل دوم کتاب پایه ی دوازدهم با عنوان “آسایش و رفاه در سایه شیمی” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۳ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۴ سوال طراحی میشود.

از فصل سوم کتاب پایه ی دوازدهم با عنوان “شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۲ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۴ سوال طراحی میشود.

از فصل چهارم کتاب پایه ی دوازدهم با عنوان “شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر” در کنکور سراسری به طور میانگین برای داوطلبان ریاضی ۳ سوال و برای داوطلبان تجربی به طور میانگین ۲ سوال طراحی میشود.

لازم به یادآوری است با پاسخگویی به سوالات این کتاب در کنکور سراسری اگر داوطلب کنکور ریاضی هستید، میتوانید ۳۱ درصد و اگر داوطلب کنکور تجربی هستید میتوانید ۳۷ درصد از درس شیمی کنکور سراسری را از آن خود کنید.

فصل های مهم شیمی در کنکور ۱۴۰۳

دو مبحث تست خیز شیمی در کنکور سراسری برای رشته ریاضی شامل “آب، آهنگ زندگی” و “در پی غذای سالم” میشود.

پنج مبحث تست خیز شیمی در کنکور سراسری برای رشته تجربی شامل “پوشاک، نیازی پایان ناپذیر”، “قدر هدایای زمینی را بدانیم”، “در پی غذای سالم”، “آسایش و رفاه در سایه شیمی” و “شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری” میشود.

مباحث آسان درس شیمی در کنکور سراسری کدام است؟

دو مبحث آسان شیمی در کنکور سراسری برای رشته ریاضی شامل “کیهان زادگاه الفبای هستی” و “شیمی جلوه‌ای از هنر، زیبایی و ماندگاری” میشود.

دو مبحث آسان شیمی در کنکور سراسری برای رشته تجربی شامل “آب، آهنگ زندگی” و “شیمی، راهی به سوی آینده‌ای روشن‌تر” میشود.

برای  پیدا کردن منبع خوب برای این درس به بلاگ منابع شیمی کنکور و برای اینکه بدانید درس شیمی را چگونه مطالعه کنید به بلاگ روش مطالعه شیمی کنکور سر بزنید.

نکته: لازم به ذکر است داوطلبانی که به دنبال کسب درصدهای بالاتر و عملکرد بهتر در کنکور سراسری می باشند میتوانند از مباحث تست خیز شروع کنند اما دانش آموزانی که سطح قوی ای در شیمی ندارند بهتر است از مباحث آسان تر شروع به مطالعه نمایند.

5 پاسخ

  1. سلام خوبین؟
    ببخشید من پایه یازدهم هستم و تا الان هم هیچی نخوندم چجوری شیمی دهم و یازدهم تموم کنم
    در صورتی ک باید دوازدهم رو هم بخونم

  2. سلام خوبین؟
    ببخشید من پایه یازدهم هستم و تا الان هم هیچی نخوندم چجوری شیمی دهم و یازدهم تموم کنم
    در صورتی ک باید دوازدهم رو هم بخونم ???

  3. سلام ببخشید الکترو شیمی خیلی سخته میشه نخونمش و تو کنکور اگه نزنم و بقیه سوالا رو درست بزنم به نظرتون کار درستیه؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید