ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

رابطه عاشقانه در سال کنکور

رابطه عاطفی در کنکور

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

رابطه عاشقانه در سال کنکور

داشتن رابطه عاطفی در سال کنکور از مسائلی است که تاثیر بالایی بر تمرکز و ذهن دانش آموزان دارد و باید تدبیری برای کنترل و حل کردن مشکلات آن در نظر گرفته شود.

ممکن است برایتان پیش آمده باشد که به دلیل درگیری ذهنیتان نتوانید مطالعه خوبی داشته و آشفته باشید. آیا رابطه داشتن در سال کنکور درست است؟ و اگر در رابطه هستیم چه کنیم که رابطه احساسی مانع درس خواندن ما نشود؟!

این وبلاگ الورتبه به رابطه در سال کنکور اختصاص داده شده است.

به طور کلی چرا صحبت راجع به رابطه در سال کنکور مهم است؟!

سال کنکور برای یک نوجوان سال بسیار حساس و مهمی بوده و روی آینده او تاثیر مستقیم دارد. مسیر کنکور سخت و دشوار است و موفقیت در آن نیازمند تلاش فراوان و تمرکز کردن بر روی مسیر و هدف است. تصور کنید شما در سال کنکور درگیر رابطه ای هستید، آیا می توانید ادعا کنید که با این حال ۱۰۰ درصد تمرکز شما بر روی مسیر کنکور و هدفتان است؟ قطعا نه !!

هر رابطه انسانی پیچیدگی و مشکلات خاص خودش را دارد و این پیچیدگی و مشکلات در روابط احساسی نوجوانان به علت سن حساس و عدم پختگی کامل آن ها به اوج خودش میرسد که به طور کامل بر روی تمرکز و ذهن نوجوان تاثیر می گذارد. شما در مسیر مهم و حساسی قرار دارید و هرگونه آشفتگی در سال کنکور بر روی شما و حرکت شما در مسیر کنکور تاثیر می گذارد و به همین دلیل صحبت راجع به رابطه در سال کنکور مهم و حیاتی طلقی می شود.

آیا رابطه عاطفی در سال کنکور درست است؟!

به طور کلی رابطه داشتن در سال کنکور به دلایل زیر پیشنهاد نمی شود:

۱_ عدم پختگی کامل نوجوانان، دلیل اصلی انتخاب اشتباه است:

نوجوانی سن حساسی است که انسان از مرحله کودکی خارج شده اما هنوز به پختگی کامل نرسیده است و پتانسیل بالایی در انتخاب و تصمیم اشتباه دارد. اکثر شما نوجوانان در این سن نمی توانید شخص خوبی را برای رابطه انتخاب کنید و این انتخاب اشتباه باعث مشکلات و آشفتگی های فراوانی می شود.

همچنین اکثر شما نوجوانان هنوز به پختگی کامل برای ایجاد یک رابطه سالم و درست نرسیده اید و نمیتوانید به درستی مشکلات درون رابطه را حل کرده و به آرامش برسید و یک رابطه اشتباه با مشکلات و آشفتگی های فراوان برای خود می سازید. به طور خلاصه دوران نوجوانی، مخصوصا در سال کنکور زمان خوبی برای تشکیل یک رابطه احساسی نیست و بهتر است آن را به آینده موکول کنید.

۲_ عدم وجود وقت و زمان کافی:

ایجاد یک رابطه درست و سالم نیازمند وقت گذاشتن و تمرکز کردن بر روی شخص مورد نظر است و شما به عنوان یک دانش آموز کنکوری باید هرروزتان را به طور کامل به درس و کنکور اختصاص دهید در نتیجه باید انتخاب کنید یا وقت و تمرکز خود را بر روی رابطه خود گذاشته تا تلاش کنید یک رابطه خوب و سالم بسازید و یا وقت و تمرکز خود را بر روی کنکور و تلاش برای موفقیت در مسیر کنکور بگزارید.

اگر فکر می کنید که می توانید هر دو کار را باهم انجام بدید به شما می گویم یک دروغ و توهم بزرگ است زیرا آزمایشات نشان داده ذهن شما نمی تواند همزمان بر روی دو موضوع جدا تمرکز کند.

۳_ بهم ریختن تمرکز و آشفتگی

تا اینجا شما متوجه شدید به دلیل عدم پختگی کامل نمی توانید یک رابطه درست تشکیل داده و مشکلات رابطه را به خوبی حل و فصل کنید و از طرفی تایم و تمرکز کافی برای تلاش به ایجاد یک رابطه سالم را ندارید همین موضوع باعث آشفتگی و ایجاد مشکلات بزرگتری می شود که به طور کامل بر روی ذهن و تمرکز شما تاثیر منفی می گذارد. موفقیت در مسیر کنکور نیاز به ذهنی آرام و تمرکز بالایی دارد، به نظرتان شما می توانید به عنوان مثال روی سوالات و نکات فیزیک تمرکز کنید در حالی که ذهن شما درگیر بحث شب گذشته است؟! یا می توانید درس ریاضی را به طور کامل متوجه شوید هنگامی که در حال رویا پردازی و انتخاب کادو مناسب برای روز تولد شخص مورد نظر و یا روز ولنتاین هستید؟!

اگر از قبل در رابطه احساسی بودم در سال کنکور چه کنم؟!

ممکن است از قبل در رابطه بوده و اکنون به سال کنکور رسیده باشید، در این صورت الورتبه پیشنهاداتی برای ایجاد تعادل در زندگی و هندل کردن باهم رابطه احساسی و کنکور برای شما دارد:

۱_ صحبت با شخص مورد نظر برای درک شرایط شما:

     با شخص مورد نظر خود صحبت کنید و برای او توضیح دهید که در سال کنکور درگیری ذهنی فراوانی دارید و باید تمرکز و وقت خود را بر روی درس خواندن بگذارید و ممکن است در طول روز نتوانید با او صحبت کرده و یا برای او وقت بگذارید، به او بگویید ممکن است روز هایی آشفته، بی قرار و عصبی باشید و از او بخواهید در این روز ها شرایط شما را درک کند، همچنین از او بخواهید در سال کنکور تلاش کند تا حداکثر امکان دعوا و یا بحثی ایجاد نشود و حتی هنگامی که شما به دلیل فشار و استرس کنکور عصبی و پرخاشگر هستید تا حد امکان او کوتاه بیاید و شما را نیز به آرامش دعوت کند.

۲_ تعیین کردن زمان های مشخص برای شخص مورد نظر

     شما می توانید با شخص مورد نظرتان صحبت کرده و زمان های معینی را برای وقت گذاشتن برای یکدیگر تعیین کنید و تنها در آن زمان ها با یکدیگر صحبت کنید.

بهترین زمان پیشنهادی برای شما بدین صورت است:

۱_ یک ساعت مکالمه در آخر شب پس از اتمام برنامه

۲_ ۲۰ دقیقه مکالمه در زمان استراحت ظهر

۳_ هر دو هفته در میون ۲ ساعت دیدار

سال کنکور پر از سختی و دشواری و پیچ و خم است و مشاور کنکور در این سال می تواند شما را در این مسیر همراهی و راهنمایی کرده و برای ایجاد توازن بین کنکور و رابطه احساسیتان به شما کمک کند و مسیر درست را به شما بی آموزد. همچنین اشتباهات شما را به شما گوشزد می کند و به حل شدن آن کمک می کند. شما با ارتباط گرفتن با مشاورین با تجربه الورتبه می توانید از یک کمک کننده و همراه خوب بهره مند شوید.برای یادگیری نکات بیشتر کنکوری و لایف استایل کنکوری به بخش نکات مشاوره ای کنکور سایت ما سر بزنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید