ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

روش جمع بندی شناور

روش جمع بندی شناور

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

روش جمع بندی شناور

 هنگامی که به سه ماه منتهی به کنکور میرسیم اکثر دانش آموزان به فکر جمع بندی می افتند. اما ممکن است دانش اموزانی که از سطح علمی خیلی بالایی برخوردار نیستند ناامید باشند و یا نداند چگونه باید جمع بندی ای انجام دهند که در زمانی کوتاه بهترین نتیجه را از کنکور خود بگیرند. الورتبه اینجاست تا با معرفی روش جمع بندی شناور به این دسته از دانش آموزان کمک نماید.

جمع بندی شناور به درد چه کسانی میخورد؟

 همانطور که در مقدمه اشاره شد، جمع بندی شناور مناسب افرادی است که در طول سال تحصیلی وقت زیادی روی مطالعه دروس مختلف صرف نکرده اند و مایلند تا در زمانی اندک بهترین نتیجه را کسب کنند. در واقع این افراد حتی اگر مطالعه ای هم در طول سال داشته اند باز هم در آن مباحث احساس ضعف میکنند. بنابراین لازم به تاکید است که این روش به دانش آموزان با سطح علمی بالا اصلا توصیه نمیشود و این روش مناسب دانش آموزان با سطح متوسط و با پایه ی ضعیف میباشد.ما قصد داریم جواب سوال چگونه جمع بندی کنیم را به شما بدهیم.

روش اجرای جمع بندی شناور چگونه است؟

 در این روش هدف آن است که در زمان کوتاه بر مباحث کم تسلط یا نخوانده شده مسلط شویم بنابراین باید گام های زیر را طی کنیم:

گام اول: آزمون تعیین سطح

در مرحله اول شما بایستی یک آزمون تعیین سطح از خود بگیرید. بهتراست آزمون تعیین سطح مربوط به کنکورهای سراسری اواخر دهه ۸۰ و یا اوایل دهه ۹۰ باشد. در آزمون تعیین سطح نیاز به گرفتن تایم نیست و بایستی با وقت آزاد به حل سوالاتی که بلدید بپردازید.

گام دوم: تعیین میزان تسلط در هر مبحث

 در این مرحله باید جدولی با سه ستون رسم کنید:
 ۱) ستون مباحث مسلط: براساس آزمون تعیین سطح مشخص کنید که در چه مبحثی کاملا مسلط بوده اید مثلا اگر تمام سوالات درس مثلثات را حل کرده اید پس بر آن مسلط هستید.
 ۲) ستون مباحث کم تسلط: در این ستون مباحثی را بنویسید که قبلا آن ها را مطالعه کرده اید اما اکنون در آزمون تعیین سطح تنها قادر به پاسخگویی بخشی از سوالات آن مباحث بوده اید.
 ۳) ستون دروس خوانده نشده: در این ستون مباحثی را که اصلا تا کنون آن ها را نخوانده اید یادداشت کنید.

گام سوم: اولویت بندی

 پس از آنکه مباحث را به سه دسته تقسیم کردید حالا باید مباحث با تسلط کم را اولویت بندی کرده و با انتخاب چند اولویت، طی ۳ تا ۵ روز سعی کنید آن مباحث را به حد مسلط ها برسانید.

گام چهارم: آزمون مجدد

بعد از ۳ تا ۵ روز دوباره وقت آن رسیده است که یک آزمون دیگر از کنکور سراسری که از سال های جدیدتر است حل کنید. اکنون میسنجید که آیا مباحث کم تسلط به مباحث مسلط تبدیل شده اند یا خیر. اگر تبدیل شده بودند شما میتوانید  از لیست کم تسلط ها، مبحث جدیدی را بر اساس اولویت بندی خود انتخاب کرده و روی آن مباحث جدید مسلط شوید. اگر هنوز روی مباحث قبلی مسلط نشده بودید بایستی مجدد همان مباحث قبلی را مرور نمایید.

در انتها ممکن است به فراخور سطح علمی و زمان در دسترس شما مجبور باشید بعضی مباحث را حذف کنید.

مباحث حذف شده باید حداقل یکی از ویژگی های زیر را داشته باشند:

 ۱) مبحثی است که اصلا آن را نخوانده اید یا برایتان بسیار دشوار است
 ۲) مبحثی است که در کنکور تست کمی از آن می آید و چندان تست خیز نیست

ما برای جمع بندی علاوه بر روش جمع بندی شناور انواع روش جمع بندی کنکور را داریم.

طرح مشاوره کنکور

تیم مشاوره الورتبه چگونه میتواند در زمینه جمع بندی دوران کنکور به شما کمک نماید؟

روش جمع بندی شناور یکی از بهترین روش های کاربردی برای دانش آموزان با سطح متوسط و ضعیف می باشد. اگر این روش را اجرایی کردید اما هنوز به نتایج شگفت انگیز آن دست نیافته اید شاید بهتر است مشاوری با تجربه بر روند کار شما نظارت ویژه ای داشته باشد. تیم مشاوره الورتبه با داشتن مشاورانی خبره در امر ارائه صحیح روش های جمع بندی اینجاست تا به یاری شما بشتابد.

تیم مشاوره و نویسنده گروه مشاوره کنکور الورتبه همیشه سعی کرده جدید ترین و بروز ترین محتوا های اموزش را برای شما در قالب نکات مشاوره کنکوری اماده کند.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید