خانه » روش مطالعه همه دروس » بهترین منابع شیمی کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بهترین منابع شیمی کنکور

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه
منابع شیمی کنکور

انتخاب منابع مناسب برای هر وهله زمانی در دوران تحصیل یکی از مهم ترین چالش ها برای هر دانش آموزی میباشد. انتخاب منبع شیمی اهمیتی دو چندان دارد چرا که درس شیمی ترکیبی از مباحث مسئله محور و مفهومی و حفظی میباشد و از طرفی باتوجه به ضریب بالای این درس در کنکور سراسری، اندکی تلاش و درصد بالاتر در این درس باعث نتیجه ای بسیار متفاوت برای شما خواهد شد . اگر هنوز نمیدانید کدام منبع شیمی برای سطح شما و البته هدف شما مناسب تر است، باید بدانید اولین قدم برای حرکت به سمت هدف انتخاب منبع متناسب برای شماست.الورتبه براساس هر سطح منابع شیمی کنکور را برای شما معرفی کرده است.

منابع شیمی کنکور

۱) برای یادگیری و آموزش شیمی چه کتابی بخوانیم؟

الف) پایه به پایه مبتکران: این منبع کامل ترین منبع شیمی از لحاظ درسنامه در بازار است. در واقع اگر میخواهید درس شیمی را کاملا از پایه و بیسیک بیاموزید این کتاب انتخاب بسیار مناسبی است. اما شرط لازم برای مطالعه این کتاب، داشتن زمان کافی است، چرا که حجم این منبع بسیار زیاد بوده(۷۰۰ صفحه برای هر پایه) و به طور کلی بیشتر برای دانش آموزان پایه توصیه میشود.

از لحاظ تعداد تست کتابی جامع و کامل بوده و نیاز شما را به طور کافی از لحاظ پوشش دهی تیپ های مختلف سوالات برطرف میسازد.

ب) پایه به پایه خیلی سبز: حجم این منبع حدود نصف کتاب های مبتکران است با این حال هم از نظر درسنامه و هم ار نظر تست چیزی کم ندارد. تنها نکته این است که زبان درسنامه مبتکران روان تر و راحت تر نوشته شده است اما کتاب های خیلی سبز از گزافه گویی و توضیح بیش از اندازه پرهیز کرده است. در انتهای هر فصل آزمون جامع برای جمع بندی دارد و تست های سری z که در انتهای هر فصل موجود است نیاز دانش آموزان قوی را به طور کامل برطرف میسازد.

ج) پایه به پایه نشرالگو: این کتاب ها کتاب های مناسبی هستند اما استفاده از کتاب های مبتکران و خیلی سبز در بین دانش آموزان متداول تر است. در این کتاب ها شما ابتدا خلاصه ای از فصل را مشاهده میکنید و در انتهای فصل درسنامه  پاسخنامه تشریحی قرار گرفته است. این کتاب برای بخش آموزش دانش آموزان ضعیف چندان مناسب نیست و برای دانش اموزان قوی گزینه مناسب تری میباشد.

د) پایه به پایه میکروطبقه بندی گاج: درسنامه ی این کتاب، درسنامه ای بسیار جامع و کامل است و برای بحث آموزش دانش آموزان ضهیف بسیار کاربردی میباشد. اما از لحاظ تست، سخت و دشوار بوده و به دانش اموزان ضعیف چندان توصیه نمیشود. همچنین این کتاب دارای پاسخنامه جامع و کاملی میباشد.

۲) کتاب هایی که سال کنکور باید از آن ها استفاده کرد:

الف) جامع خیلی سبز: ویژگی های این کتاب مشابه کتاب های پایه به پایه حیلی سبز است با این تفاوت که این کتاب برای کنکوری هایی که دیرتر شروع کرده اند مناسب تر است. درسنامه این کتاب خلاصه تر و تست ها گلچین تر میباشد.

ب) جامع میکروطبقه بندی گاج: ساختار این کتاب هم مشابه کتاب جامع خیلی سبز است. مانند بقیه کتاب های جامع تعداد تست کمتر و درسنامه کوتاه تری دارد. با این حال پیشنهاد اول ما جامع خیلی سبز میباشد.

ج) جامع مهروماه: این کتاب تک جلدیه و تست و درسنامه و پاسخنامه همگی در یک کتاب گنجانده شده است. حجم کمتر و قیمت مناسب تری نسبت به سایر کتاب های جامع دارد و سطح تست های این کتاب از سایر کتاب های جامع شیمی کمی بالاتر میباشد.

۳) کتاب های که دانش آموزان قوی میتوانند سال کنکور از آن ها استفاده کنند:

الف) IQ جامع: این منبع دارای درسنامه کامل و پاسخنامه ای جامع است. منتها تنها برای دانش اموزانی با درصد های بالای شیمی مناسب میباشد. سطح سوالات سخت بوده اما سختی این سوالات برای دانش اموزان با سطح بالا میتواند کمک کننده باشد و سوالاتی بی ربط به هدف اصلی کتاب درسی و کنکور نمیباشد.

ب) سه سطحی شیمی قلمچی: این کتاب دارای تست های آزمون های قلمچی به صورت سطح بندی شده است. تعداد تست ها به نسبت IQ کمتر بوده و برای دوره های جمع بندی گزینه ی مناسبی میباشد.

۴) برای جمع بندی شیمی از چه کتاب هایی استفاده کنیم؟

قبل از هرچیزی باید بدانید این دسته از کتاب ها برای دانش آموزان ضعیف منابع مناسبی نمیباشند

الف) فصل آزمون شیمی خیلی سبز: این کتاب دارایتست هایی با سطح بسیار بالاست اما درسنامه کاملی ندارد و برای زدن تست سرعتی گزینه مناسبی میباشد. آزمون ها در ابتدا به صورت فصل به فصل ارائه شده و در نهایت آزمون های جامع را در این کتاب میبینیم

ب) موج آزمون نشر الگو: این کتاب دارای دوجلد پایه و دوازدهم میباشد. در ابتدا آزمون هایی به صورت سوالات صحیح و غلط طراحی شده و در ادامه آزمون های مبحثی و در نهایت آزمون های جامع مشاهده میشود. این کتاب هم دارای سطح تست بالایی میباشد که به دانش اموزان با سطح بالا توصیه میگردد.اکثر کتاب های انتشارات نشر الگو سطح بالایی دارند.

کتاب های مناسب برای امتحان نهایی:

الف) سیر تا پیاز: آموزش روانی داشته و از صفر تا صد مطالب را توضیح داده است. دارای تمرین های متنوع بوده و سختی سوالات در حد آسان و متوسط است. خواندن این کتاب نمره ی بالا در امتحان نهایی را برای شما تضمین میکند. فقط توجه داشته باشید خواندن این کتاب زمان بر است و در ماه های پایانی نمیتوانید تمام آن را بخوانید.

ب) میکرونهایی: بایستی در کنار کتاب درسی خوانده شود. لازم به یاد آوری است دارای کتابچه ای میباشد که امتحانات نهایی در آن گنجانده شده اند

ج) آموزش شگفت انگیز: مطالعه کتاب در کنار آن الزامی است. برای همه ی بچه ها مناسب است و علاوه بر پوشش دهی مناسب امتحانات نهایی، کنکور را نیز پوشش میدهد.

د) ۵۰۰ سوال تشریحی قلمچی: شامل سوالات نهایی سال های گذشته و سوالات تالیفی مشابه امتحانات نهایی میشود. و پوشش دهی مناسبی برای آمادگی در امتحانات نهایی دارد.

حالا که دونستید چه منبع اموزشی و تستی برای درس شیمی پیدا کنید، نیازه که بودجه بندی شیمی کنکور و روش مطالعه شیمی کنکور هم بدونید و یاد بگیرید. ما در دوتا بلاگ زیر این دو مرحله رو هم به طور کامل اموزش داده ایم.

شما برای اینکه بهترین نتیجه ممکن رو بتوانید در کنکور بگیرید باید به تک تک دروس توجه داشته باشید و وقت کافی برای هر درس بذارید. این موضوع رو هم در نظر بگیرید در درسی که نقطه ضعف شماست باید وقت بیشتری برای ان درس بگذارید.ما در بلاگ های زیر برای درس های مختلف بودجه بندی ان درس را اورده ایم.هر درسی که مدنظرتون هست به بلاگ مربوطه ان سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید