ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

منابع کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

منابع کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

منابع کنکور فرهنگیان ۱۴۰۳

با توجه به تغییر جدیدی که برای شرکت در کنکور فرهنگیان اعمال شد، از سال ۱۴۰۳ کنکور فرهنگیان مجزا از کنکور سراسری برگزار می شود تا داوطلبانی که استعداد و توانایی معلمی دارند از میان دیگر داوطلبان انتخاب شوند. پس از این تصمیم، داوطلبان زیادی دچار این سردرگمی اند که در میان شایعات مختلفی که راجع به منابع کنکور فرهنگیان پخش شده است، بالاخره از کدام منابع سوال طرح می شود.

الو رتبه در این بلاگ منابع کنکور فرهنگیان و بودجه بندی دقیق آن را در تمامی رشته ها به شما معرفی خواهد کرد.

دروس تخصصی دفترچه فرهنگیان

طبق آخرین اصلاحیه بدین صورت است:

  1. مادۀ امتحاني “هوش و استعداد معلمي” طبق اعلام قبلي با ضريب ۳ اعمال مي‌شود. جنبه‌هاي شناختي و تحليلي اين استعداد، با هدف سنجش توانايي‌هاي ذهني داوطلبان همانند قدرت درک، تحليل، استدلال و استنتاج آن‌ها، در کنکور مبناي طرح سؤال قرار مي‌گيرد. سؤالاتي از جنس درک مفهوم متن، استدلال بر پايه گزاره‌هاي منطقي، طبقه‌بندي و تحليل متغيرها، انجام مقايسه‌هاي کمي و حل مسائل عددي، نمونه‌هايي از سؤالات اين عنوان امتحاني هستند. بنابراين با توجه به اينکه هدف از سؤالات مربوط به اين عنوان، سنجش توانايي ذهني و طبيعي است نه سنجش دانش اکتسابي دانش‌آموزان، اين عنوان فاقد منبع است.

۲) مادۀ امتحاني “تعليم و تربيت اسلامي” طبق اعلام قبلي با ضريب ۲ اعمال مي‌شود و سه فصل اول کتاب «مهارت معلمي» استاد محسن قرائتي را در برمی گیرد.

  منابع دیگر فرهنگیان ( به تفکیک رشته):

_ کتاب‌هاي دين و زندگي متوسطه دوم به شرح ذيل:

الف) براي رشته‌هاي رياضي و فيزيک، علوم تجربي و فني و حرفه‌اي/ کاردانش:

ب) برای رشته ی علوم انسانی:

_بررسی جزئیات منابع معرفی شده سازمان سنجش

۱-منابع هوش و استعداد معلمی اعلام شده توسط سازمان سنجش

همانطور که در قسمت بالا مطالعه کردید، سازمان سنجش برای سوالات بخش هوش و استعداد معلمی منبعی معرفی نکرده است. از این رو کتاب ها و جزوه هایی از انتشارات و اساتید مختلف پیشنهاد شد که نمی توان بطور قطعی هر کدام از این منابع را پیشنهاد داد.

۲-منابع تعلیم و تربیت اسلامی اعلام شده توسط سازمان سنجش

برای این بخش از سوالات دو منبع معرفی شده است:

الف) سه فصل اول کتاب مهارت معلمی استاد محسن قرائتی

این کتاب هیچ گونه تست و آزمونی ندارد و تنها شامل درسنامه و مباحث آموزشی است.

ب) چند درس از کتاب ها ی دینی دهم و یازدهم (در هر رشته متفاوت است).

برای تست زنی در درس دینی می توانید از کتاب های انتشارات خیلی سبز و گاج استفاده کنید که در تالیف دینی کنکور از بهترین منتشران کتاب های کمک آموزشی بودند. اما از آنجا که شما تنها چند درس از دینی دهم و یازدهم را در کنکور دارید، قطعا مقرون به صرفه نیست که این کتاب ها  را تهیه کنید مگر اینکه از دوستان خود که در سالهای قبل کنکور داشته اند کتابشان را قرض بگیرید یا از کتابخانه این منابع را برای چند ماه امانت داشته باشید.

در کنار دانستن اینکه چه منابعی تهیه کنید بهتر است وبلاگ چگونه فرهنگیان قبول شویم را مطالعه کنید.

_چه منبعی بخرم؟

پیشنهاد ما کتاب ” کنکور اختصاصی دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان” است، این کتاب توسط گروه مولفان انتشارات سامان سنجش نوشته شده است وکتابی جامع بوده و تمام منابع معرفی شده سازمان سنجش را در خود جای داده است.

در تهیه این کتاب به رشته خود حتما توجه داشته باشید.

بعد از مطالعه و پشت سر گذاشتن این مرحله شما باید برای ازمون مصاحبه فرهنگیان نیز اماده شوید که برای این مرحله نیاز است از یک جزوه کامل مصاحبه فرهنگیان استفاده کنید.

-مواد این کتاب به این صورت است:

۱- هوش و استعداد معلمی+ درسنامه و ۱۹۶ سوال.

۲-مهارت معلمی + درسنامه و ۱۰۱ سوال.

۳-دین و زندگی پایه دهم+ درسنامه و ۱۲۴ سوال.

۴-دین و زندگی پایه یازدهم+ درسنامه و ۵۸ سوال.


*توجه داشته باشید که در حال حاضر که تنها چند ماه از معرفی منابع کنکور فرهنگیان گذشته است، نمیتوان گفت کدام منبع میتواند برای شما دانش آموزان بهترین باشد و فقط میتوان پیشنهادات مختلف را در نظر گرفت.

_سخن پایانی

یک مشاور خوب می داند که منابع فرهنگیان را به چه ترتیب و نظمی در برنامه شما قرار دهد.

مشاوران الو رتبه با توجه به اینکه هدف شما ورود به دانشگاه فرهنگیان است، برنامه ای اختصاصی برایتان تهیه خواهند کرد که در آن منابع تخصصی فرهنگیان با نظم اصولی و علمی برنامه ریزی، مطالعه و مرور شوند. طبیعتا تسلط بروی این منابع و کسب درصد بالا در آزمون فرهنگیان جزئی از امتیاز شماست که قطعا با کمک و همراهی مشاوران الو رتبه، به این امر خواهید رسید.اگر می خواهید با دانشگاه فرهنگیان بیشتر بدانید وبلاگ معرفی دانشگاه فرهنگیان را مطالعه کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
مرضیه شیخ
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید