ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

چگونه در دوران پریود درس بخوانیم؟

چگونه در دوران پریود درس بخوانیم

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

چگونه در دوران پریود درس بخوانیم؟

قاعدگی بخشی طبیعی از زندگی برای خانم ها است، اما گاهی می تواند هنگام انجام فعالیت هایی که نیاز به تمرکز بالا دارند _مانند مطالعه های طولانی مدت_ چالش هایی ایجاد کند.  با این حال، با درک نیازهای بدن خود و بهره بردن از برخی استراتژی ها در زندگی روزانه خود، می توانید حتی در طول دوره قاعدگی خود به طور موثری مطالعه کنید. بنابراین الورتبه اینجاست تا به این سوال پاسخ دهد: چگونه میتوان در دوران قاعدگی به طور موثری مطالعه کرد؟

ارتباط چرخه جنسی بانوان با کیفیت و کمیت مطالعه:

چرخه جنسی خانم ها یک فرایند منظم و طبیعی است که هر ماه مراحل مختلفی در آن تکرار میشود و بدن زنان را برای حاملگی آماده میکند. اما آنچه مهم است این است که بدانید در هر ماه در چه روزهایی میتوانید بهتر درس بخوانید و در چه روزهایی باید به خود استراحت بیشتری بدهید.
 به طوری کلی این چرخه از سه بخش مهم تشکیل شده است:

۱) قاعدگی:

در این مرحله خونریزی قاعدگی رخ میدهد و میتواند بین ۴ تا ۱۰ روز طول بکشد(در هر فرد متغیر است). توجه کنید که در این مرحله ممکن است دردهای قاعدگی را تجربه کنید و احتمالا با چالش های بسیاری هنگام مطالعه مواجه خواهیدشد.
 علائم این دوره را در دیاگرام ذیل مشاهده میکنید:

۲) تخمک گذاری:

در اواسط چرخه جنسی تخمک گذاری اتفاق می افتد که در این زمان شما بهترین حال و مود خود را در هر ماه تجربه خواهید کرد. بنابراین از این زمان برای مطالعه هرچه بیشتر استفاده نمایید.

 ۳) PMS:

سندروم پیش از قاعدگی مرحله ای است که بسیاری از خانم ها با آن دسته و پنجه نرم میکنند. در این دوره ممکن است علائم مختلفی از جمله موارد ذیل را تجربه کنید:

 بهتر است در دوره قاعدگی و PMS به خود استراحت بیشتری داده و با بدن خود مهربان تر باشید و در عوض در سایر روزهای ماه ماکسیمم ساعت مطالعه را داشته باشید.

در دوران قاعدگی از چه استراتژی هایی استفاده کنیم تا بیشترین بازدهی را داشته باشیم؟

 در اینجا به معرفی چند راهکار میپردازیم که به شما کمک می کند تا در دوران قاعدگی بهره وری کافی از مطالعه خود داشته باشید.

۱. ** ساعت مطالعه خود را براساس سیکل قاعدگی خود برنامه ریزی کنید:**
 سعی کنید برنامه مطالعاتی خود را از قبل با در نظر گرفتن زمان قاعدگی برنامه ریزی کنید. در روزهایی که علائم شما شدیدترین هستند، برنامه مطالعاتی سبک تری ترتیب دهید و زمانی که علائم شما فروکش کرد، کارهای با تمرکز بالاتر  را در برنامه خود قرار دهید.

۲. **هیدراته بمانید و به تغذیه خود توجه کنید:**
 نوشیدن مقدار زیادی آب می تواند به کاهش نفخ، خستگی و سردردهای مرتبط با قاعدگی کمک کند.  همچنین، سعی کنید یک رژیم غذایی متعادل و غنی از میوه ها، سبزیجات و غلات کامل بخورید تا مواد مغذی ضروری بدن خود را تامین کنید و سطح انرژی را حفظ کنید. همچنین غذاهای شیرین و پرنمک و چرب مصرف نکنید. علی رغم اینکه در این دوران هوس غذاهای این چنینی را دارید اما آگاه باشید که خوردن این موارد تنها باعث تشدید علائم شما خواهد شد.

۳. **خواب کافی داشته باشید:**
 خواب کافی برای حفظ حافظه و تمرکز حیاتی است.  اطمینان حاصل کنید که حداقل ۶ تا ۸ ساعت خواب باکیفیت در هر شب داشته باشید.

۴. **برای خودتان محیط مطالعه مناسب ایجاد کنید:**
 فضایی آرام، پر نور و راحت را برای مطالعه انتخاب کنید. از پدهای حرارتی یا کیسه های آب گرم برای کاهش گرفتگی عضلات شکمی استفاده کنید و لباس های گشاد و راحت بپوشید تا ناراحتی را به حداقل برسانید.

۵. **به طور منظم استراحت کنید:**
 برای جلوگیری از فرسودگی و حفظ تمرکز، استراحت های کوتاه را در بین ساعت های مطالعه خود بگنجانید.

۶. **تکنیک های تمدد اعصاب را تمرین کنید:** تمرین تنفس عمیق، مدیتیشن یا تکنیک های تمرکز حواس می تواند به کاهش استرس و اضطراب مرتبط با مطالعه در طول دوره قاعدگی شما کمک کند.

۷. **در صورت نیاز از مسکن ها استفاده کنید:** مسکن های بدون نسخه مانند ایبوپروفن یا مفنامیک اسید می توانند به کاهش گرفتگی عضلات، کاهش خونریزی و سایر ناراحتی های مرتبط با قاعدگی کمک کنند. با این حال توجه داشته باشید که همیشه باید قبل از مصرف هر دارویی با یک متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.

۸. ** همیشه اولویت بندی داشته باشید: **
 فهرستی از کارها و برنامه مطالعاتی خود تهیه کنید تا به شما کمک کند در مسیر خود بدانید بایستی چه کارهایی را با چه ترتیبی انجام دهید و مهمترین کارهای خود را در اولویت بندی قرار دهید.

تیم مشاوره الورتبه چگونه میتواند در زمینه مطالعه موثر در دوران قاعدگی به شما کمک نماید؟

به یاد داشته باشید که تجربه هر فرد از قاعدگی منحصر به فرد است و ضروری است که به نیازهای بدن خود گوش دهید. با پیروی از نکات فوق، می توانید یک روتین مطالعاتی مفید را حتی در طول چرخه قاعدگی خود داشته باشید. اما اگر بازهم نتوانستید این روتین را در برنامه زندگی خود ایجاد کنید، الورتبه اینجاست تا با مشاوره کنکور به شما در زمینه مطالعه موثر در دوران قاعدگی کمک نماید.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید