ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

ایا ازمون قلم چی خوب است؟

ازمون قلم چی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

ایا ازمون قلم چی خوب است؟

از اهمیت آزمون آزمایشی غافل نشوید!!!
آزمون های آزمایشی، در مسیر موفقیت شما در کنکور، از اهمیت بالایی برخوردار هستند و نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. خیلی از دانش آموزان بوده اند که علی رغم داشتن سطح علمی بالا، نتوانسته اند در روز کنکور عملکرد مناسبی داشته باشند. علت آن هم آشنا نبودن و سازگار نبودن با محیط کنکور و شرایط آزمون می باشد.
آزمون های آزمایشی کمک بزرگی به شما دانش آموزان کنکوری می کند تا به خوبی با محیط و شرایط آزمون، آشنا شده و خود را با شرایط وفق دهید. گروه های آموزشی مختلفی در سطح کشور به برگزاری این آزمون های آزمایشی می پردازند، مانند آزمون های آزمایشی سنجش، قلم چی، گزینه دو، گاج و … که در این مطلب به بررسی آزمون های آزمایشی قلم چی می پردازیم.

ما در بلاگ زیر تمام ازمون های ازمایشی را باهم مقایسه کرده ایم.

بررسی ازمون های ازمایشی

بررسی صفر تا صد ازمون قلم چی

کانون فرهنگی آموزشی قلم چی، یکی از چندین برگزار کننده آزمون های آزمایشی در سطح کشور می باشد که از سال ۱۳۷۲ شروع به برگزاری این آزمون ها کرده است. امروزه آزمون های آزمایشی قلم چی، بیشترین جامعه آماری شرکت در آزمون را در سرتاسر کشور، در رشته های ریاضی و تجربی دارا هستند و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شبیه سازی کنکور می باشد. هرچقدر جامعه آماری در یک آزمون آزمایشی بیشتر باشد، هر دانش آموز، با دانش آموزان بیشتری رقابت می کند. از آنجایی که آزمون های قلم چی، جامعه آماری نزدیک به جامعه آماری کنکور دارد، هر دانش آموزی میتواند با سنجیدن خود در این آزمون ها، رتبه تقریبی کنکور خود را تخمین بزند.
آزمون های آزمایشی قلم چی، دارای برنامه منسجم، جامع و اصولی می باشد که از مهر ماه و با شروع سال تحصیلی، با یک آزمون تعیین سطح ، آغاز می‌شوند. این آزمون ها طی ۲۰ مرحله و در فواصل زمانی هر دو هفته یک بار، انجام می شوند.

تراز و کارنامه آزمون قلم چی

تراز آزمون های آزمایشی قلم چی، از حدود ۴۰۰۰ شروع شده و تا عدد ۸۰۰۰ بالا می رود. کارنامه آزمون های قلم چی نیز در همان روز آزمون و در ساعت معین شده، بر روی سایت قرار می گیرد. همچنین پاسخنامه ی تشریحی مناسبی در اختیار دانش آموزان قرار میگیرد که برای تحلیل آزمون، بسیار مطلوب می باشد. کارنامه ارائه شده شامل رتبه کشوری ، منطقه و رتبه داخل شهر می باشد. همچنین درصد هر درس، مقابل آن نوشته شده و تعداد پاسخ های غلط و درست هر درس مشخص شده است.
این کارنامه شامل بخش دیگری به نام چند از ده کلی می باشد که نشان میدهد از هر ده سوال به چند سوال پاسخ داده اید و برای هدف گذاری آزمون بعدی بسیار مناسب می باشد. یک نمودار هم در کارنامه این آزمون ها براورد شده است که نشان دهنده میزان افت یا بهبود شما نسبت به آزمون های قبلی می باشد.

هزینه ازمون های قلمچی

هزینه آزمون های آزمایشی قلم چی در کل نسبت به سایر آزمون های آزمایشی، بیشتر بوده و میزان آن در شهر های مختلف، متفاوت است. علت هزینه های بالا، اجبار به خرید برخی از کتاب های آموزشی می باشد. در بعضی از شهر ها، خرید برخی از این کتاب ها اجباری نبوده و هزینه ها کمتر می شود. البته کانون برای دانش آموزانی که بضاعت مالی مناسبی ندارند، طرح ویژه ای قرار داده است و دانش آموزان با معدل بالای ۱۷ را بورسیه می کند.

مزایا و معایب ازمون های قلم چی

گروه مشاوره کنکور الورتبه به بررسی ازمون قلم چی در این بخش می پردازد.
از مزایای این آزمون ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱) جامعه آماری بالا
۲) برگزاری آزمون هر دو هفته یک بار
۳) خدمات آموزشی و پشتیبانی مناسب
۴) طرح بورسیه دانش آموزان
۵) برنامه آزمونی منسجم و دقیق
۶) برگزاری آزمون های جمع بندی رایگان

با وجود دارا بودن این مزیت ها، آزمون های آزمایشی قلم چی دارای معایب زیر نیز می باشد:

۱) هزینه ی بالاتر نسبت به سایر آزمون های آزمایشی
۲) اجبار دانش آموزان برای خرید برخی کتب آموزشی که دارای کیفیت مناسبی نیستند
۳) طراحی سوالاتی سخت تر از سطح سوالات کنکور
۴) بودجه بندی سنگین آزمون ها
۵) تقلب در آزمون آزمایشی

سخن پایانی
آزمون دادن، از اهمیت بالایی برخوردار است و لازم است هر دانش آموزی برای آشنایی بیشتر با شرایط کنکور و سنجیدن خود، حداقل در چند آزمون آزمایشی شرکت کند.
هر موسسه برگزار کننده آزمون های آزمایشی، دارای ویژگی ها، معایب و مزایای منحصر به فرد خود می باشد و دانش آموزان باید برای شرکت در آزمون های آزمایشی، ویژگی های هر موسسه را بررسی کنند و با شرایط هر کدام آشنایی لازم پیدا کنند و سپس به انتخاب مناسب ترین گزینه بپردازند. مهم ترین موضوعی که در مورد ازمون ازمایشی ها باید انجام بدهید،تحلیل بعد ازمون است. اگر تحلیل ازمون را بلد نیستید در بلاگ زیر کامل توضیح داده ایم.

بهترین روش تحلیل ازمون

درباره نویسنــده
فاطمه زهرا شعبانی دانشجوی ارشد رشته مهندسی مواد و متالورژی دانشگاه خواجه نصیر الدین طوسی هستم و مشاور گروه ریاضی تیم درجه یک الورتبه. ارتباطم با دانش آموزام کاملاً گرم و دوستانه هست و مثل رفیقیم باهم. عاشق کار مشاوره هستم و نسبت به کارم خیلی حس خوبی دارم و در روز تایم زیادی رو صرف یادگیری مطالب آموزشی جدید میکنم که همیشه اطلاعاتم بروز باشه و سطح کارم رو بالا ببرم
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید