ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور

اخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور

بسیاری از داوطلبان مایلند بدانند آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در هرگروه کدام است چرا که با دانستن پاسخ این سوال میتوانند بفهمند که با داشتن چه رتبه ای میتوانند به انتخاب رشته بپردازند. در ابتدا باید بدانید که آخرین رتبه مجاز در هر رشته با رشته دیگر متفاوت است و از طرفی برای قبولی در رشته های تاپ هر گروه باید رتبه ای بسیار بهتر از آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور کسب نمایید. در این بلاگ قصد داریم به تفصیل درباره ی آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور به تفکیک هر زیرگروه صحبت کنیم.با گروه مشاوره کنکور ما همراه باشید.

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور سراسری به چه معناست؟

داوطلبان بسیاری در هر گروه در کنکور سراسری شرکت میکنند اما همه ی این افراد اجازه ی انتخاب رشته ندارند و برای انتخاب رشته باید رتبه ای قابل قبول به منظور مجاز شدن در انتخاب رشته را کسب نمایند. این رتبه تعیین کننده ی قبولی شما در رشته های انتخابی از سوی شما نیست. در واقع این رتبه تنها تعیین کننده ی آن است که آیا میتوانید انتخاب رشته انجام دهید یا نه.

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته تجربی:

با آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته تجربی شما میتوانید هوشمندانه تر و با دیدی بازتر تصمیم بگیرید. اما باید بدانید هر سال براساس ظرفیت های تعیین شده از سوی وزارت خانه و دانشگاه های مختلف ممکن است این رتبه متفاوت باشد ولی تقریبا رنج رتبه همین مواردی است که در ادامه ارائه میگردد.
 آخرین رتبه مجاز به تفکیک هر سهمیه در کنکور تجربی به شرح ذیل میباشد:

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته ریاضی:

آخرین رتبه مجاز به منظور انجام انتخاب رشته در گروه ریاضی در هر سهمیه متفاوت است که به تفکیک در دیاگرام ذیل مشاهده میکنید:

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته انسانی:

در رشته انسانی نیز مانند دیگر رشته ها هر سهمیه دارای آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته ی متفاوتی است.

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور زبان:

در این رشته آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته در سهمیه منطقه ۲، رتبه ۱۷۸۶۲ میباشد. همچنین آخرین رتبه مجاز در سهمیه منطقه ۳، رتبه ۱۴۴۰۷ بوده است.

آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته کنکور هنر:

شما میتوانید علاوه بر شرکت در کنکور رشته های ریاضی، انسانی یا تجربی، در کنکور رشته هنر نیز شرکت نمایید. که برای اطلاع از میزان شانس خود برای مجاز شدن به انتخاب رشته میتوانید به چارت ذیل رجوع نمایید:

تیم مشاوره الورتبه چگونه میتواند در زمینه اطلاع از آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته به شما کمک نماید؟

همانطور که اشاره شد اطلاع از آخرین رتبه مجاز کنکور سراسری در هنگام انتخاب رشته میتواند دیدی بازتر در زمینه ترتیب و اولویت بندی انتخاب هایتان به شما بدهد. از آنجا که فرایند انتخاب رشته پروسه ای وقت گیر با جزئیات فراوان است، شما میتوانید برای انتخاب رشته از کمک مشاوران خبره ی الورتبه بهره مند شوید. همچنین در صورت داشتن سوالاتی در زمینه آخرین رتبه مجاز به انتخاب رشته میتوانید با ما در ارتباط باشید.برای دانستن نکات مربوط به انتخاب رشته کنکور کلیک کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
فاطمه عباسی هستم دانشجوی پزشکی و مشاور گروه تجربی و عضو تیم بلاگ نویسی الورتبه ام. در دوران کنکورم به چالش های کوچیک و بزرگی برخوردم و از طرفی بعد از کنکور با تعاملی که هر سال با دانش آموزانم داشتم، با چالش ها و راه حل های مرتبط و دغدغه های اصلی داوطلبین کنکور بیشتر آشنا شدم. از جهتی از سال های دور دلباخته نوشتن و آموزش از طریق نگارش به افراد مختلف بودم. و الان این دو مسیر برای من باهم یکی شدند و سعی میکنم چالش های کنکوری ها و راه حل های مربوط به هر چالش رو به صورت ساده و کاربردی برای کسانی که عاشق پیشرفت کردن هستند بنویسم.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید