ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم؟

برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم؟

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

برای کنکور چند ساعت درس بخوانیم؟

هنگامی که تصمیم به شروع مطالعه برای کنکور گرفته اید اولین سوالی که برای شما ایجاد می شود این است که “در سال کنکور روزی چند ساعت درس بخوانم؟” اگر به این سوال پاسخ اشتباهی داده و بر اساس آن برنامه ریزی کنید می تواند بزرگترین ضربه را به شما در سال کنکور بزند و همه ی زحمات شما را بر باد دهد. باید بدانید برای برنامه ریزی درست لازم است مسائل فراوانی را در نظر گرفته و ساعت مطالعه روزانه خود را بر اساس آن بچینید.

الورتبه در این وبلاگ شما را در این زمینه راهنمایی می کند.

بزرگترین توهم، موفقیت در کنکور بدون مطالعه !

     اگر جزء کسانی هستید که معتقدید بدون مطالعه می توان در کنکور موفق شد به شما می گویم این یک دروغ است. موفقیت در کنکور بدون مطالعه رویایی، غیرممکن و بزرگترین توهم برای یک دانش آموز است. سوالات کنکور سراسری از دروس سنگین ۳ سال شما طراحی می شود و موفقیت در آن نیازمند مطالعه و تلاش است، چگونه انتظار دارید بدون مطالعه در آن موفق شوید؟!

در طول روز چقدر مطالعه کنم؟!

     میانگین بهترین میزان مطالعه در طول روز ۶ الی ۱۲ ساعت است که با توجه به شرایط و سطح هر دانش آموز متفاوت بوده و هر دانش آموز نیاز به یک برنامه درست و شخصی سازی شده با توجه به شرایط و سطح خود دارد. به عنوان مثال شرایط دانش آموز پشت کنکور با دانش آموزی که مدرسه می رود بسیار متفاوت است و هردو آنان نمی توانند در طول روز به یک اندازه مطالعه کنند.در وبلاگ روزی چنتا تست بزنیم نیز به دغدغه کنکوری ها راجع به تعداد تست در روز هم اشاره کرده ایم.

از عوامل تاثیر گذار بر میزان مطالعه هر دانش آموز در طول روز می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱_ شرایط دانش آموز

۲_سطح دانش آموز

۳_ ساعات مدرسه

۴_کلاس های تقویتی و متفرقه در طول روز

۱۲ ساعت مطالعه در روز ضامن موفقیت نیست !

اگر بنا به هر دلیلی در طول روز نمی توانید ۱۲ ساعت مطالعه کنید ناامید و تسلیم نشوید، چرا که بسیار کسانی هستند که در طول روز سال کنکور خود ۱۲ ساعت مطالعه کرده اما موفق نشده اند و در مقابل بسیار کسانی هستند که با مطالعه کمتر در طول روز بهترین نتایج را کسب کرده اند. زیرا تنها مسئله مهم کیفیت مطالعه است. شما می توانید در طول روز ۶ الی ۸ ساعت مطالعه کنید و موفق شوید تنها به شرطی که مطالعه شما با کیفیت باشد.

نکات ریز اما مهم و تاثیر گذار درباره میزان مطالعه در طول روز !

۱_ ساعت مطالعه هفتگی

     اگر در طول روز به دلیل رفتن به مدرسه نمی توانید به میزان درست مطالعه کنید می توانید در آخر هفته ها این کمبود را جبران کرده و ساعت مطالعه هفتگی خود را بالا نگهدارید.

۲_ پیوستگی در مطالعه، بلیط طلایی موفقیت در کنکور !

     مهم ترین و موثرترین نکته مطالعه در سال کنکور پیوستگی است. یعنی شما هرروز به یک میزان مطالعه کنید. کسی که روزی ۸ ساعت مطالعه می کند اما مطالعه او مداوم و پیوسته است با اختلاف بهتر از کسی است که روزی ۱۲ ساعت می خواند اما مطالعه او سینوسی بوده و یا در روز هایی انقدر خسته است که هیچ مطالعه ای ندارد.

۳_ ساعات طلایی در طول روز

     شما با مطالعه در ساعاتی از روز که بازدهی بالایی دارید می توانید کیفیت مطالعه خود را افزایش دهید. معمولا بازدهی مطالعه در ساعات اولیه صبح بیشتر است.

۴_ ساعت مطالعه پفکی در مقابل ساعت مطالعه مفید

تصور کنید یک روز ۱۲ ساعت پشت میز نشسته و مشغول به مطالعه می شوید و فکر می کنید روزتان کاملا مفید سپری شده است. این یک دروغ بزرگ است. شما ممکن است در این ۱۲ ساعت تایمی را در حال استراحت باشید، مشغول کاری شوید، در حال خیال پردازی باشید و تنها تایم کمی از آن را واقعا به مطالعه سپری کرده باشید. به تایمی که شما واقعا مشغول به مطالعه هستید ساعت مطالعه مفید می گویند و باقی آن ساعت مطالعه پفکی بوده که تلف شده است. ساعت مطالعه پفکی بزرگترین آسیب را به شما میزند زیرا که باعث می شود شما تصور کنید در یک روز ۱۲ ساعت درس خوانده اید در حالی که ممکن است فقط ۴ الی ۵ ساعت آن جزء ساعت مطالعه مفید باشد. از مهم ترین و ضروری ترین مسائل محاسبه میزان دقیق ساعت مطالعه مفید در طول روز و کاهش ساعت مطالعه پفکی است.

اگر دوست دارید از این نکات مشاوره ای کنکور بیشتر بدانید به و بخش وبلاگ های ما سر بزنید.

پیشنهاد الورتبه برای چگونگی محاسبه ساعت مطالعه مفید !

     شما تنها با یک کرنومتر می توانید ساعت مطالعه مفید خود را اندازه بگیرید. تنها کافی است به هنگام مطالعه آن را روشن کرده و به محض اتمام مطالعه آن را متوقف کنید. اگر از کرنومتر استفاده نمی کنید به خصوص اگر جزء کسانی هستید که ساعت مطالعه روزانه بالایی دارید به شما پیشنهاد می کنم یکبار از کرنومتر موبایل خود استفاده کنید، نتایج می تواند شما را شگفت زده کند.

هنگامی که متوجه می شوید در طول روز چه میزان ساعت مطالعه مفید داشته و چه میزان از آن پفکی است می توانید ساعت مطالعه پفکی را کاهش داده و در مقابل ساعت مطالعه مفید را افزایش دهید و روز خود را مفید تر از هرروز کنید.

بهترین میزان مطالعه روزانه برای انواع دانش آموز !

سطح دانش آموزساعت مطالعه در روز مدرسهساعت مطالعه در روز تعطیل و پشت کنکوری ها
دانش آموز ضعیف۴ الی ۶ ساعت۶ الی ۸ ساعت
دانش آموز متوسط۶ الی ۸ ساعت۸ الی ۱۰ ساعت
دانش آموز قوی۸ الی ۱۰ ساعت۱۰ ساعت به بالا

شما با ارتباط گرفتن با بهترین مشاوران کنکور می توانید از بهترین برنامه ریزی روزانه و شخصی سازی شده لذت ببرید، ساعت مطالعه مفید خود را افزایش دهید و با توجه به شرایط خود در طول روز بهترین و با کیفیت ترین مطالعه را داشته باشید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
آسو محمدی هستم دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان و مشاور گروه ریاضی تیم خوب الورتبه ام. ارتباط فعالی با دانش آموزانم دارم و به خوبی با دغدغه‌‌های بچه‌‌های کنکوری و پایه آشنام. برای اینکه مشاور بهتری باشم حداقل ۴ ساعت از هفته‌ام را به پیدا کردن مطالب آموزشی روز اختصاص میدم. عاشق اینم چیز‌هایی که یاد میگیرم رو از طریق نوشته‌‌هام به صورت روان بهتون آموزش بدم تا شما‌ هم پیشرفت کنید.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید