ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

بهترین منابع امتحان نهایی تجربی

منابع امتحان نهایی تجربی

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

بهترین منابع امتحان نهایی تجربی

 با نزدیک شدن به امتحانات نهایی همه ی دانش آموزان با این سوال مواجه میشوند که بهترین منابع برای گرفتن بهترین نتیجه در امتحانات نهایی کدام ها هستند؟ این مسئله از آنجایی مهم تر میشود که هر سال شاهد رشد بیشتر تاثیر امتحانات نهایی بر نتیجه نهایی دانش آموزان در قبولی دانشگاه ها میباشیم. پس با گروه مشاوره کنکور الورتبه همراه باشید تا بهترین منابع امتحان نهایی را به شما معرفی کنیم.

۱) اولین و مهم ترین منبع؛ کتاب درسی:

 کتاب درسی اولین و اصلی ترین منبع شما میباشد. چرا که این منبع، همان چیزی است که توسط وزارت خانه معرفی شده و شما باید تسلط کامل بر تمام قسمت های آن داشته باشید. با این حال اهمیت کتاب درسی در دروس مختلف متفاوت است. به عنوان مثال برای درس زیست شناسی، کتاب درسی نقشی حیاتی در نتیجه شما ایفا میکند اما در درس فیزیک، مطالعه ی صرف کتاب درسی شاید نتواند کمک ۱۰۰ درصدی در گرفتن نتیجه به شما نماید. در هر صورت در درجه اول بایستی کتاب درسی را به طور کامل مطالعه کنید و به حل کامل تمارین آن بپردازید چرا که بسیاری اوقات ایده اصلی سوالات امتحان نهایی همان سوالات و تمارین کتاب درسی میباشد.

فراموش نکنید رکن اصلی برای موفقیت در امتحانات نهایی تسلط کامل بر کتاب درسی میباشد.

۲) درسنامه ها و جزوات:

 مطالعه جزوه معلم و گاهی خلاصه نامه و درسنامه های موجود در بازار میتواند به دسته بندی مطالب و رسیدن به فهم عمیق تر کمک خوبی نماید. اما توجه داشته باشید که اگر با مطالعه کتاب درسی میتوانید درس ها را کامل بفهمید و حفظ کنید و در نهایت به خوبی به سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته پاسخ دهید، چندان نیاز به صرف وقت زیاد بر کتاب های درسنامه و جزوات نخواهید داشت.

۳) حل تمرین از کتاب های کمک درسی:

کتاب های کمک درسی بسیاری در بازار موجود است که شما میتوانید با تهیه آن ها به حل سوالات مشابه امتحانات نهایی پرداخته و به تثبیت اطلاعات خود بپردازید. همچین پس از مطالعه کتاب درسی و جزوات خود میتوانید با حل تمارین این کتاب ها، کیفیت مطالعه ی خود را محک بزنید و نقاط ضعف و قوت خود را در هر درس بیابید. از جمله ی این کتاب ها میتوان به آفرود پلاس از مجموعه الورتبه، فرمول ۲۰ از انتشارات گاج و شب امتحان از انتشارات خیلی سبز اشاره نمود.

۴) امتحان های نهایی سال های گذشته و شبه نهایی های امسال:

 دو منبعی که در نهایت میتواند سنگ محک خوبی برای دانسته های شما باشد، امتحان های سال های گذشته و شبه نهایی های امسال می باشد. در واقع در مرحله آخر شما میتوانید با حل اینگونه نمونه سوالات با در نظر گرفتن زمان، امتحان نهایی را برای خود شبیه سازی کنید.

۵) همایش ها و کلاس های آموزشی:

 این منبع تنها برای افرادی توصیه میشود که پایه ای بسیار ضعیف داشته و میخواهند در زمان اندک به نتیجه ای تقریبا خوب دست پیدا کنند. بنابراین به دانش آموزان با سطح متوسط رو به بالا و بالا چندان توصیه به شرکت در همایش ها یا کلاس های آموزشی یا حتی دیدن ویدیو های آموزشی نمیشود.

۶) خلاصه نکات نوشته شده توسط خودتان:

 هنگامی که نمونه سوال حل میکنید حتما از نکات مهمی که دائما آن ها را از خاطر میبرید یادداشت برداری کنید. با انجام اینکار طی ۲ الی ۳ ساعت نهایی مطالعه تان میتوانید یک جمع بندی عالی از هر آنچه نقطه ضعفتان بوده داشته باشید.

تیم مشاوره الورتبه چگونه میتواند در زمینه انتخاب درست منبع برای امتحانات نهایی به شما کمک نماید؟

شرکت در امتحانات نهایی از جنبه های مختلفی برای دانش آموزان استرس زا میباشد. یکی از این جنبه ها، نداشتن اطلاعات کافی در زمینه یافتن منبع مناسب برای امتحانات نهایی میباشد. اگر با وجود توضیحات داده شده بازهم احساس میکنید نیاز به راهنمایی بیشتر دارید و میخواهید به صورت شخصی سازی شده بدانید کدام منابع برای شما مناسب تر است میتوانید از مشاورین خبره ی الورتبه کمک بگیرید.برای یادگیری نکات مشاوره ای کنکور به صورت کاملا رایگان می توانید از وبلاگ های سایت ما استفاده کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
فاطمه عباسی هستم دانشجوی پزشکی و مشاور گروه تجربی و عضو تیم بلاگ نویسی الورتبه ام. در دوران کنکورم به چالش های کوچیک و بزرگی برخوردم و از طرفی بعد از کنکور با تعاملی که هر سال با دانش آموزانم داشتم، با چالش ها و راه حل های مرتبط و دغدغه های اصلی داوطلبین کنکور بیشتر آشنا شدم. از جهتی از سال های دور دلباخته نوشتن و آموزش از طریق نگارش به افراد مختلف بودم. و الان این دو مسیر برای من باهم یکی شدند و سعی میکنم چالش های کنکوری ها و راه حل های مربوط به هر چالش رو به صورت ساده و کاربردی برای کسانی که عاشق پیشرفت کردن هستند بنویسم.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید