خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » بودجه بندی آمار و احتمال کنکور ریاضی

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بودجه بندی آمار و احتمال کنکور ریاضی

زمان مطالعه: دقیقه
بودجه بندی آمار و احتمال

دفترچه ریاضیات اصلی ترین دفترچه کنکور سراسری رشته ریاضی است که در صورت کسب درصد بالا در آن می توانید رتبه خوبی در کنکور سراسری کسب کنید .

سوالات این دفترچه شامل ۴ درس ریاضی و حسابان ۳ پایه ، هندسه ۳ پایه ، آمار و احتمال پایه یازدهم و ریاضیات گسسته پایه دوازدهم است .

با علم بر بودجه بندی هر درس و پایه در کنکور سراسری شما می توانید برنامه ریزی مناسبی در طول مسیر مطالعه خود داشته باشید و بر دروس تست خیز و مهم مسلط شوید .

تعداد سوالات آمار و احتمال و ریاضیات گسسته در کنکور

آمار و احتمال و ریاضیات گسسته روی هم تقریبا ۲۵ درصد سوالات دفترچه ریاضیات کنکور را شامل می شود و با تسلط بر مباحث مهم و تست خیز آن می توان درصد قابل قبولی برای ریاضیات کسب کرد .

چه تعداد از سوالات کنکور سراسری ریاضی به درس ریاضیات اختصاص داده شده است ؟

تعداد سوالات درس ریاضیات در کنکور سال گذشته ۵۰ تا بود اما در کنکور نوبت دوم یعنی تیرماه سال ۱۴۰۲ به ۴۰ سوال کاهش پیدا کرد و در دفترچه اول یعنی از سوال ۱ تا ۴۰ کنکور قرار گرفت . مهلت پاسخگویی به این دفترچه ۷۰ دقیقه بود یعنی به طور میانگین هر سوال ۱.۷۵ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت و انتخاب پاسخ درست هر سوال موجب کسب ۲.۵ درصد برای درس ریاضیات می شد .

بودجه بندی سوالات دفترچه ریاضیات کنکور سراسری چگونه است ؟

در مجموع در کنکور نوبت دوم یعنی تیرماه سال ۱۴۰۲ از ۴۰ سوال دفترچه ریاضیات ۱۵ سوال (۳۷.۵%) به ریاضی و حسابان ، ۱۵ سوال (۳۷.۵%) به هندسه سه پایه ، ۶ سوال (۱۵%) به آمار و احتمال پایه یازدهم و ۴ سوال (۱۰%) به گسسته سال دوازدهم اختصاص داده شده بود .

بودجه بندی سوالات هر درس دفترچه ریاضیات در کنکور سال های مختلف کاملا یکسان نیست اما به طور تقریبی مشابه است و با استفاده از آن می توان بودجه بندی هر درس را برای کنکور سال های آینده به صورت حدودی پیش بینی کرد .

بودجه بندی مباحث آمار و احتمال و ریاضیات گسسته در کنکور سراسری به چه صورت است ؟

تعداد سوالات مباحث آمار و احتمال و ریاضیات گسسته در کنکور سال های مختلف کاملا یکسان نیست اما به طور تقریبی مشابه است و با استفاده از آن می توان بودجه بندی هر مبحث را برای کنکور سال های آینده به طور حدودی پیش بینی کرد .

در کنکور نوبت دوم یعنی تیرماه سال ۱۴۰۲ در مجموع ۶ سوال از آمار و احتمال یازدهم و ۴ سوال از ریاضیات گسسته دوازدهم آمده بود .

بودجه سوالات مباحث این ۲ درس در این کنکور به صورت زیر بود :

آمار و احتمال یازدهم

نام مبحثتعداد سوالات
آشنایی با مبانی ریاضیات۳ سوال
احتمال۱ سوال
آمار توصیفی و آمار استنباطی۲ سوال

در ریاضی دهم یک فصل از آمار و احتمال وجود دارد که می توانید آن فصل را هم زمان با کتاب آمار و احتمال یازدهم مطالعه نمایید .

و همچنین اکثر سوالات درس آمار و احتمال در کنکور از مبحث آشنایی با مبانی ریاضیات طرح می شود که در صورت تسلط روی آن می توانید سوالات بیشتری را پاسخ دهید و درصد بالایی را کسب نمایید .

ریاضیات گسسته دوازدهم

نام مبحثتعداد سوالات
آشنایی با نظریه اعداد۲ سوال
گراف و مدل سازی۱ سوال
ترکیبیات۱ سوال

معمولا در گسسته کنکور سوالات ساده و راحتی از مبحث گراف طرح می شود که با تسلط بر آن می توانید درصد خوبی کسب نمایید .

و همچنین اکثر سوالات از مبحث آشنایی با نظریه اعداد طرح می شود که با تسلط بر آن می توانید سوالات بیشتری از درس گسسته را پاسخ دهید .

دانستن بودجه بندی چه کمکی می کند ؟

با علم بر بودجه بندی دروس و مباحث کنکور شما می توانید برنامه ریزی مناسبی برای مطالعه انجام بدهید و بر روی دروس و مباحث تست خیز تسلط بالایی پیدا نمایید .

برای آگاهی از بودجه بندی هندسه ۳ پایه و حسابان به وبلاگ آن ها مراجعه نمایید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید