خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » بودجه بندی روانشناسی کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بودجه بندی روانشناسی کنکور

زمان مطالعه: دقیقه
بودجه بندی روانشناسی کنکور

روانشناسی یکی از دروس مهم کنکور انسانی است  که به دلیل قرار گرفتن در دسته دروس اختصاصی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از سوی دیگر به دلیل آنکه معمولا بچه ها این درس را به روش حفظی میخوانند و آن را آسان تلقی میکنند آمار پاسخگویی آن به شدت پایین امده است. این در حالی است که اگر میانگین درصد خود را در این درس بالا ببرید جز رتبه ها میتوانید شوید. یکی از اصول مکمل برای رسیدن به این هدف دانستن بوجه بندی است. در واقع با کمی اغماض میتوان بیان کرد آنچه که تفاوت رتبه ها و دانش آموزان عادی را مشخص میکند نحوه مطالعه بر حسب بوجه بندی است.

تعداد سوالات روانشناسی کنکور

از این درس ۲۰ سوال در دفترچه دوم کنکور طرح شده که برای آن ۱۶ دقیقه وقت برای پاسخگویی در نظر گرفته اند. یعنی به طور میانگین حدود ۴۳ ثانیه برای حل هرسوال زمان دارید .

به طور خلاصه:

  • تعداد کل سوالات : ۲۰
  • مدت زمان پاسخگویی: ۱۶ دقیقه
  • متوسط زمان پاسخگویی به هر سوال: ۴۳ ثانیه
  • ضریب نهایی کنکور: ۲

میانگین درصد شرکت کننده های کنکور نشان می دهد که روانشناسی چندان مورد توجه داوطلبان نبوده و این فرصت مناسبی است برای افرادی که به دنبال کسب رتبه عالی و سبقت گرفتن از سایرین هستند .مشاوره کنکور باید تمام بودجه بندی دروس را به دانش اموز بگوید.

تعداد سوالات مطرح شده از هر درس روانشناسی

اهمیت هریک از درس های روانشناسی از نظر تعداد تست مطرح شده از آن متفاوت است و آگاهی راجب این تعداد قطعا به شما در برنامه ریزی و هدف گزاری درسیتان کمک خواهد کرد .

از آنجایی که این درس فقط در سال یازدهم ارائه می شود، نمیتوان برای آن بودجه بندی پایه به پایه در نظر گرفت .

درستعداد سوالات
درس اول ( تعریف روانشناسی و روش های مورد مطالعه )۳ سوال
درس دوم (روانشناسی رشد )۳ سوال
درس سوم( احساس، ادارک و توجه )۴سوال
درس چهارم( حافظه و علل فراموشی )۲ سوال
درس پنجم (تفکر ۱ حل مساله )۲ سوال
درس ششم ( تفکر ۲ تصمیم گیری )۲ سوال
درس هفتم ( انگیزه و نگرش )۲ سوال
درس هشتم (روانشناسی سلامت )۱ سوال

این اعداد حدودی است و هر سال ممکن است کمی تغییر داشته باشد.

دانستن بودجه بندی درس ها چگونه به برنامه ریزی ما کمک می کند ؟

به طور قطع مهم ترین سوال در رابطه با دانستن بودجه بندی درس روانشناسی همین است که:” چه کاربردی برای من دارد؟”

اولین شرط هدف گزاری و برنامه ریزی مناسب برای آن آگاهی از پارامترهای مختلف آن است . شما علاوه بر برنامه ریزی کلی که برای درس هایتان دارید باید برای هر درس برنامه دقیق تری در نظر داشته باشید و وقتی می توانید برنامه دقیق و کاملی بنویسید که با بودجه بندی درس به خوبی آشنا باشید تا روی درس هایی تمرکز کنید که کسب درصد بیشتر از آنها راحت تر است.دانستن نکات مشاوره کنکور نیز هم کمک خیلی زیادی به شما در گرفتن نتایج بهتر می کند.

جمله طلایی : شما میتوانید با یک برنامه ریزی کاملا هدفمند به سادگی با خواندن تنها ۳ درس اول بیش از ۵۰ درصد از این درس کسب امتیاز کنید.

به این منظور باید سه دو پارامتر توجه داشته باشید :

  1. نقاط ضعف و قوت خودتان:

شما با شناختی که به مرور زمان از سطح خودتان به دست می آورید می توانید دروس را اولویت بندی کنید. دروسی که برایتان راحت تر است یا به عبارتی جز نقاط قوتتان به حساب می آید را در اولویت بگذارید و همچنین تایم تمرین و مرور بیشتری را به آن اختصاص دهید. چرا که با تمرکز روی آنها می توانید در زمان کوتاه تر به نتیجه مطلوب تری برسید.

  • بودجه بندی دروس :

به طور مثال با دانستن اینکه از درس سوم روانشناسی ۴ سوال مطرح می شود و تمرکز و تسلط بر روی آن می توانید حدود ۲۰% کنکور را از آن خود کنید . و همین طور راجب بقیه درس ها می توانید هدف گزاری کنید و تایم بیشتری را به درس هایی اختصاص دهید که سوالات بیشتری از آن طرح می شود.

  • سختی و  آسانی :

دراولویت بندی خود دروس آسان را نیز درنظر بگیرید و ابتدا سراغ درس هایی بروید که آسان تر است تا بتوانید در زمان کوتاه تر روی آن ها مسلط شوید. دانستن روش مطالعه درس روانشناسی برای کنکور خیلی مهم است.

جمله طلایی : شما باید از بین درس هایی تعداد سوال بیشتری را به خود اختصاص می دهند ابتدا سراغ آنهایی بروید که برایتان آسان تر است یا جز نقاط قوت شماست.

در وبلاگ بودجه بندی کنکور انسانی ما بودجه بندی تمامی دروس را برای شما آماده کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید