ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

بودجه بندی زیست کنکور

تعداد تست از هر فصل زیست در کنکور

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

بودجه بندی زیست کنکور

درس زیست شناسی مهم ترین درس برای داوطلبان کنکور تجربی میباشد. از اهمیت این درس همین قدر کافیست که بیشترین سوالات کنکور سراسری و بیشترین ضریب درسی در کنکور سراسری برای گروه علوم تجربی از آن درس زیست شناسی است و اگر داوطلبان توجه ویژه به این درس نمایند به راحتی میتوانند از رقبای خود پیشی گیرند.

به همین دلیل لازم است هر داوطلب بداند تست خیز ترین مباحث در درس زیست شناسی کدام است و با بودجه بندی هر کتاب و درس آشنایی کامل داشته باشد تا بتواند بر اساس آن زمان خود را میان فصول مختلف تقسیم نماید.

تیم الورتبه به شما کامل بودجه بندی زیست کنکور را توضیح می دهد.

تعداد سوالات زیست در کنکور چقدر است؟

درس زیست شناسی در آزمون کنکور سراسری برگزار شده در تیرماه ۱۴۰۲ شامل ۴۵ سوال بود که داوطلبان ۴۵ دقیقه فرصت پاسخگویی داشتند. بنابراین هرتست شامل ۲.۲۲ درصد میشود.

تعداد سوالات زیست هر پایه در کنکور

در کنکوری سراسری تیر ماه ۱۴۰۲ از پایه دهم ۱۰ سوال، پایه یازدهم ۱۲ سوال و پایه دوازدهم ۱۷ سوال به طور مستقیم طراحی گردید. سایر سوالات نیز به صورت ترکیبی طراحی شده بودند.

با نگاهی کلی به تعداد سوالات میتوان دریافت که کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم تست خیز ترین کتاب در سه پایه است و با اهتمام ویژه تر به این کتاب میتوان درصد درخوری از درس زیست در کنکور سراسری کسب نمود.

تعداد سوالات زیست دهم در کنکور ۱۴۰۲

تعداد سوالات زیست یازدهم در کنکور ۱۴۰۲

تعداد سوالات زیست دوازدهم در کنکور ۱۴۰۲

تعداد تست از هر مبحث زیست+بودجه بندی موضوعی

به جز بخش بندی درس زیست به کتاب های درسی دهم، یازدهم و دوازدهم، این درس را در قالب موضوعی نیز میتوان دسته بندی کرد. به طور کلی اگر درس زیست شناسی را به ۶ بخش “بدن انسان، گیاهی، جانوری، ژنتیک، سلولی مولکولی و ترکیبی” تقسیم کنیم، تعداد سوالات کنکور سراسری از هر دسته به طور میانگین به شرح ذیل می باشد:
بدن انسان: ۱۳ سوال
گیاهی: ۶ سوال
جانوری: ۵ سوال
ژنتیک: ۴ سوال
سلولی مولکولی: ۶ سوال
ترکیبی: ۱۱ سوال

اگر دنبال روش تست زنی زیست کنکور هستید به این بخش سر بزنید

مباحث تست خیز زیست کنکور تجربی

تست خیز ترین فصول کتاب زیست شناسی پایه دهم شامل فصل های ۲، ۴ و ۶ میباشد که روی هم از ۱۰ سوال مربوط به پایه دهم، ۷ سوال را در بر می گیرند.
بیشترین سوالات مطرح شده از کتاب زیست شناسی پایه یازدهم از فصول ۶ ،۳ ،۲ و ۷ میباشد که روی هم این مباحث ۹ تست از ۱۳ تست پایه یازدهم را به خود اختصاص می دهد.
در رابطه با کتاب زیست شناسی پایه دوازدهم میتوان گفت فصل های ۳ ،۲ و ۵ این کتاب شامل ۱۲ سوال از ۱۷ سوال مطرح شده ی این پایه در کنکور سراسری می باشد.

با در نظر داشتن فصول تست خیز هر پایه میتوان در زمان کمتر به درصد بالاتری در کنکور سراسری درست پیدا کرد.

شما میتوانید تنها با خواندن و پاسخ دادن به سوالات مباحث ذکر شده درصدی در رنج ۵۰ تا ۶۰ درصد را کسب نمایید. اگر روش مطالعه زیست کنکور را بلد نیستید،تیم مشاوره کنکور ما کامل روش مطالعه زیست کنکور را اموزش داده است،که از بخش مربوطه می توانید به این محتوا دسترسی داشته باشید.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
فاطمه عباسی هستم دانشجوی پزشکی و مشاور گروه تجربی و عضو تیم بلاگ نویسی الورتبه ام. در دوران کنکورم به چالش های کوچیک و بزرگی برخوردم و از طرفی بعد از کنکور با تعاملی که هر سال با دانش آموزانم داشتم، با چالش ها و راه حل های مرتبط و دغدغه های اصلی داوطلبین کنکور بیشتر آشنا شدم. از جهتی از سال های دور دلباخته نوشتن و آموزش از طریق نگارش به افراد مختلف بودم. و الان این دو مسیر برای من باهم یکی شدند و سعی میکنم چالش های کنکوری ها و راه حل های مربوط به هر چالش رو به صورت ساده و کاربردی برای کسانی که عاشق پیشرفت کردن هستند بنویسم.
نظرات کاربـــران
1 دیدگاه ثبت شده
Avatar
حدیث
مهمان
سلام میشه برای درس های دیگ هم بودجه بندی هاش رو بگید خیلی ممنون خیلی به این وبلاگ نیاز داشتم ممنون از تیم الورتبه
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید