ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

ترمیم معدل مجدد برای پشت کنکوری ها

ترمیم معدل برای پشت کنکوری ها

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

ترمیم معدل مجدد برای پشت کنکوری ها

کنکور ۱۴۰۳ با تغییرات زیادی همراه بود که یکی از این تغییرات تاثیر ۵۰ درصد قطعی معدل بر کنکور بود که این تاثیر در کنکور ۱۴۰۴ به ۶۰ درصد قطعی رسید. دانش آموزانی که نمرات پایینی در امتحانات نهایی کسب کرده بودند شروع به ترمیم معدل کردند، ممکن است جزو دانش آموزانی باشید که از یکبار فرصت ترمیم معدلتان استفاده کرده باشید اما به نتیجه دلخواه نرسیده باشید و بی قرار و آشفته باشید. خبر خوب !! امکان ترمیم معدل مجدد به شما داده شده است و می توانید دوباره شانستون رو امتحان کنید.با تیم مشاوره کنکور حرفه ای الورتبه همراه باشید.

ترمیم معدل چیست؟!

با تاثیر دادن معدل بر کنکور شرایطی نیز برای دانش آموزان ایجاد شد که اگر معدل و نمره امتحان نهایی آنها پایین است بتوانند دوباره امتحان داده و نمره آن درس را جبران کنند. تاثیر معدل بر کنکور ۵۰ درصد است و برای کسی که میخواهد در کنکور موفق شود این موضوع اهمیت زیادی دارد پس اگر می خواهید در کنکور به نتیجه خوبی برسید نمی توانید تاثیر نمرات امتحانات را نادیده بگیرید و شایسته است نمرات پایین خود را ترمیم کنید.

تاثیر هر نمره بر رتبه کنکور چگونه است؟!

در هر گروه آموزشی هر درس با توجه به اهمیتش ضریب مشخصی دارد. نمره دروس با توجه به ضریبشان محاسبه می شود و بر اساس آن تراز مشخصی برای معدل حاصل می شود و این تراز با تراز کنکور جمع شده و رتبه دانش آموز محاسبه می شود. نمره هر درس به صورت جدا بر روی کنکور تاثیر نمی گذارد بلکه با توجه به ضریبشان جمع شده و بر روی معدل تاثیر می گذارند.

ترمیم معدل باعث تغییر نمره دیپلم شما نمی شود و تنها معدلی که بر روی کنکور تاثیر می گذارد را تغییر می دهد.

ترمیم معدل اجباریه؟!

 ترمیم معدل کاملا اختیاریست و می توانید نمره هر درسی که مایل هستید را ترمیم کنید یعنی به هنگام ثبت نام ترمیم معدل انتخاب درسی که تمایل به ترمیم معدل آن را دارید به اختیار خودتان است و نیازی به ترمیم کل دروس نهایی نیست. اگر بعد از ترمیم نمره جدید شما از نمره قبلی پایین تر شد، نمره بالاتر شما را در نظر می گیرند. در نتیجه با ترمیم معدل ریسک نمی کنید و می توانید شانس خود را برای کسب نمره بالاتر امتحان کنید.

معدل امتحان نهایی هر سال تراز مشخصی دارد. یعنی نمره ۲۰ امتحان سال ۱۴۰۲ با نمره ۲۰ امتحان سال ۱۴۰۱ متفاوت است. سطح امتحان نهایی سال ۱۴۰۲ بالا بود در نتیجه تراز آن می تواند با تراز امتحان نهایی سال ۱۴۰۳ یکی باشد اما سطح امتحانات نهایی سال ۱۴۰۱ و سال های قبل از آن پایین تر بود و در نتیجه نمره ۲۰ امتحان سال ۱۴۰۱ مانند نمره ۱۶ امتحان سال ۱۴۰۲ در نظر گرفته می شود.

پیشنهاد می کنم حتی نمره ۲۰ امتحان نهایی سال ۱۴۰۱ و یا سال های قبل آن را ترمیم کنید.

چه کسانی می توانند ترمیم معدل کنند؟!

۱_ داوطلبان دارای دیپلم های نظری نظام جدید (۳-۳-۶)

۲_ متقاضیان دارای دیپلم های شاخه فنی حرفه ای و کاردانش نظام جدید (۳-۳-۶)

۳_ فارغ التحصیلان دوره پیش دانشگاهی دارای سابقه تحصیلی (۴ عنوان درس نهایی)

۴_ فارغ التحصیلان دوره متوسطه سالی واحدی ترمی واحدی دارای مدرک پیش دانشگاهی ( از سال ۱۳۸۴ به بعد)

۵_ فارغ التحصیلانی که قبلا با توجه به مراحل و نحوه ایجاد سوابق تحصیلی، اقدام به ایجاد سابقه تحصیلی نموده اند.

چجوری ترمیم معدل کنیم؟!

     برای ترمیم معدل تنها کافی است در زمان مشخص شده از طرف آموزش پرورش، به آموزش پرورش منطقه خود مراجعه کرده و با ارائه مدارک ثبت نام کنید و در زمان امتحانات نهایی، در امتحانات شرکت کنید. زمان ثبت نام معمولا ۱ الی ۲ ماه قبل از شروع امتحانات نهایی است. زمان ثبت نام ترمیم معدل سال ۱۴۰۳ هنوز اعلام نشده.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام ترمیم معدل

۱_ شناسنامه و کارت ملی

۲_ مدرک دیپلم

۳_ ریز نمرات دیپلم

۴_ رسید پرداخت هزینه ثبت نام

هزینه ثبت نام ترمیم معدل به صورت استانی مشخص می شود و در هر استان متفاوت است. معمولا بین ۱۰ هزار تومان تا ۱۰۰ هزار تومان برای هر درس متغیر است.

فرصت ترمیم معدل مجدد

در ابتدا تصمیم بر این بود که هر دانش آموز تنها یکبار فرصت ترمیم معدل داشته باشد اما در سال ۱۴۰۳ امکان ترمیم معدل مجدد برای دانش آموزان ایجاد شد و اگر دانش آموزی بعد از ثبت نام در جلسه امتحان شرکت نکند فرصت او محفوظ می ماند.

امکان ترمیم معدل مجدد فقط در خرداد ماه است و هر دانش آموز تنها یکبار در سال می تواند در امتحان ترمیم معدل شرکت کند و در صورتی که تصمیم بگیرد دوباره ترمیم معدل کند باید تا سال دیگر صبر کند.

برقراری تعادل میان مطالعه برای ترمیم معدل و مطالعه برای کنکور کار سخت و دشواری است و شما در این مسیر نیاز به کمک یک مشاور با تجربه دارید. مشاوران تیم بزرگ الورتبه می توانند برنامه ریزی مناسبی در این مسیر برای شما در نظر بگیرند و در الویت بندی دروس نیز به شما کمک کنند. همچنین روش درست مطالعه را به شما می آموزند و به شما کمک می کنند از این مسیر به خوبی گذر کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
آسو محمدی هستم دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان و مشاور گروه ریاضی تیم خوب الورتبه ام. ارتباط فعالی با دانش آموزانم دارم و به خوبی با دغدغه‌‌های بچه‌‌های کنکوری و پایه آشنام. برای اینکه مشاور بهتری باشم حداقل ۴ ساعت از هفته‌ام را به پیدا کردن مطالب آموزشی روز اختصاص میدم. عاشق اینم چیز‌هایی که یاد میگیرم رو از طریق نوشته‌‌هام به صورت روان بهتون آموزش بدم تا شما‌ هم پیشرفت کنید.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید