ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی

تعداد سوالات هر فصل فیزیک در کنکور ریاضی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی

فیزیک یکی از مهم ترین دروس رشته ریاضی فیزیک است و برای کسانی که طالب کسب رتبه خوب در کنکور سراسری هستند از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا روی نتیجه کنکور تاثیر بسزایی دارد .

 بودجه بندی سوالات دارای اهمیت بسیاری است زیرا برنامه ریزی مناسب برای مطالعه فیزیک نیازمند این است بدانیم که طراحان سوالات کنکور سراسری به هر مبحث چه میزان توجهی دارند .

با دانستن بودجه بندی هر درس از کنکور می توانیم برنامه ریزی اصولی تری داشته باشیم و برای هر درس به میزانی که باید وقت بگذاریم . تیم مشاوره کنکور الورتبه بودجه بندی فیزیک کنکور رشته ریاضی را به طور کامل برای شما اماده کرده است.

تعداد سوالات فیزیک در کنکور ریاضی

در سال های گذشته ۴۵ سوال از مجموع سوالات کنکور ریاضی مختص به درس فیزیک بود اما در کنکور سال ۱۴۰۲ به ۳۵ سوال کاهش پیدا کرد که با ۳۰ سوال شیمی در یک دفترچه واقع شده بود و این دفترچه ۷۵ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت .

سوالات فیزیک از سوال ۴۱ تا ۷۵ این دفترچه بوده و ۴۵ دقیقه از مهلت پاسخگویی این دفترچه مختص به درس فیزیک است یعنی هر سوال فیزیک به طور میانگین ۱.۲۸ دقیقه زمان دارد .

تعداد سوالات هر فصل فیزیک در کنکور ریاضی

بودجه بندی سوالات پایه و مباحث هر درس در کنکور سال های مختلف کاملا یکسان نیست اما تا حدی مشابه است و با توجه به آن می توان بودجه بندی تقریبی سوالات کنکور سال های آینده را پیش بینی کرد و برنامه ریزی مناسبی برای آن در نظر گرفت .

در کنکور ریاضی نوبت دوم ( تیر ماه ) سال ۱۴۰۲ در مجموع ۱۸ سوال (۵۱%) مختص به پایه دوازدهم ،  10 سوال (۲۹%) مختص به پایه یازدهم و ۷ سوال (۲۰%) مختص به پایه دهم بود .

تعداد سوالات کنکور از هر مبحث فیزیک

بر اساس کنکور ریاضی نوبت دوم ( تیر ماه ) سال ۱۴۰۲ تعداد سوالات هر مبحث فیزیک به صورت زیر است:

پایه دهم

نام مبحثتعداد سوالات
فیزیک و اندازه گیری۰ سوال
ویژگی های فیزیکی مواد۴ سوال
کار و انرژی۱ سوال
دما و گرما۰ سوال
ترمودینامیک۲ سوال

پایه یازدهم

نام مبحثتعداد سوالات
الکتریسیته ساکن۳ سوال
جریان الکتریکی و مدار جریان مستقیم۳ سوال
مغناطیس۲ سوال
القای مغناطیسی۲ سوال

پایه دوازدهم

نام مبحثتعداد سوالات
حرکت شناسی۵ سوال
دینامیک۴ سوال
نوسان و موج۵ سوال
برهم کنش های موج۰ سوال
آشنایی با فیزیک هسته ای و فیزیک اتمی۴ سوال

این جدول بر اساس سوالات نوبت دوم (تیر ماه) کنکور ریاضی سال ۱۴۰۲ طراحی شده است ؛ براساس تحلیل های کنکور سال های گذشته این بودجه بندی کاملا ثابت نیست و ممکن است در سال های آینده از مباحثی که در این کنکور سوالی از آن طرح نشده بود ۱ الی ۳ سوال بیاید پس آمادگی لازم را کسب کنید .

دانستن بودجه بندی سوالات هردرس کنکور چه کمکی به ما می کند؟

با دانستن بودجه بندی سوالات شما می توانید دروس و مباحث را الویت بندی کنید و در جلسه کنکور ، به هنگام پاسخگویی ابتدا سراغ مباحثی بروید که بر آن مسلط تر هستید و تعداد سوالات بیشتری دارد .

اهمیت هر مبحث و پایه فیزیک در کنکور ریاضی چگونه است ؟

بر اساس توجه طراحان و تعداد سوالات هر پایه و مبحث ، پایه دوازدهم از اهمیت بالایی برخوردار است و با پاسخ دهی به سوالات این پایه می توان حدودا درصد ۴۰ را برای فیزیک کنکور ریاضی کسب کرد .

بر اساس تعداد سوالات هر مبحث ، مباحث حرکت شناسی و دینامیک در پایه دوازدهم ، مباحث الکتریسیته ساکن و جریان الکتریکی و مدار جریان مستقیم در پایه یازدهم و مباحث کار و انرژی ، ویژگی های فیزیکی مواد و ترمودینامیک در پایه دهم از اهمیت بالایی نسبت به سایر مباحث برخوردار است . در کنار اینکه اهمیت هر مبحث متوجه شدید نیاز است که روش مطالعه فیزیک کنکور را هم یاد بگیرید.

هنگام پاسخ دهی به سوالات فیزیک کنکور ریاضی ابتدا سراغ کدام مباحث بروم ؟

استراتژی پاسخ دهی به سوالات کنکور در هر دانش آموز متفاوت و متناسب با ویژگی ها و میزان آمادگی آن دانش آموز است اما معمولا طراحان سوالات کنکور ، سوالات ساده و راحتی از مباحث آشنایی با فیزیک هسته ای در پایه دوازدهم ، آشنایی با فیزیک اتمی در پایه دوازدهم و فیزیک و اندازه گیری در پایه دهم طرح می کنند . شایسته است دانش آموزان بر اساس ویژگی و میزان آمادگی خود استراتژی مخصوص خود را داشته باشند اما به هنگام چیدمان استراتژی حتما سادگی سوالات این مباحث را در نظر داشته باشند .

الویت بندی پیشنهادی برای سوالات فیزیک کنکور ریاضی :

۱_فیزیک و اندازی گیری (پایه دهم)

۲_حرکت شناسی (پایه دوازدهم)

۳_آشنایی با فیزیک اتمی و فیزیک هسته ای(پایه دوازدهم)

برای اینکه بتوانید بهترین نتیجه در کنکور را بگیرید نیاز است یک سری نکات مشاوره ای کنکور را نیز یاد بگیرید تا روند درس خواندنتان را بهبود دهید.

تلاش کنید به هنگام مطالعه درس فیزیک تا جایی که امکان دارد مبحثی را حذف نکنید چه بسا که ممکن است سوالات بسیار آسانی از آن مبحث طرح بشود .

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
آسو محمدی هستم دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان و مشاور گروه ریاضی تیم خوب الورتبه ام. ارتباط فعالی با دانش آموزانم دارم و به خوبی با دغدغه‌‌های بچه‌‌های کنکوری و پایه آشنام. برای اینکه مشاور بهتری باشم حداقل ۴ ساعت از هفته‌ام را به پیدا کردن مطالب آموزشی روز اختصاص میدم. عاشق اینم چیز‌هایی که یاد میگیرم رو از طریق نوشته‌‌هام به صورت روان بهتون آموزش بدم تا شما‌ هم پیشرفت کنید.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید