خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » درصد هر تست در کنکور تجربی

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

درصد هر تست در کنکور تجربی

زمان مطالعه: دقیقه
هر تست در کنکور تجربی چند درصده؟

اکثر داوطلبین کنکور تجربی ابتدایی ترین اطلاعات مرتبط با آزمون گروه آزمایشی خود را نمیدانند و عدم اطلاع از درصد هرتست در کنکور تجربی باعث عدم تسلط آن ها بر شرایط حاکم بر جلسه کنکور سراسری خواهد شد.

دانش آموزان زیادی به دلیل ندانستن این موضوع در جلسه کنکور در تست های سخت متوقف میشوند و از این اصل مهم که درصد هر تست آسان با سخت تفاوتی ندارد غافل میگردند.

از همین نقطه، تفاوت داوطلبان با یکدیگر آشکار میشود. در واقع داوطلبی که حتی نمیداند از هر درس چند سوال در کنکور سراسری می آید و تاثیر هر سوال درست، غلط و نزده اش در نتیجه ی نهایی به چه میزان است قطعا از رقبای خود چندین پله عقب تر است.

خصوصا این مسئله در گروه تجربی با توجه به رقابت شدید تر و تعداد شرکت کنندگانِ بیشتر دارای اهمیتی دوچندان میگردد.

در جدول زیر درصد هر تست در کنکور تجربی برای همه دروس را مشاهده می کنید:

چرا باید درصد هر تست در کنکور را بدانیم؟

دانستن میزان تاثیر زدن یا نزدن هرسوال به شما دیدی گسترده تر و روشن تر میدهد. در واقع اینگونه با آگاهی بیشتری سوالات را پاسخ میدهید و هنگامی که در تستی بین دو گزینه شک میکنید، با قوانین احتمالات بهتر میتوانید میزان سود یا ضرر احتمالی خود را تخمین بزنید. از جهتی هر چه در رابطه با مسئله ای اطلاعات بیشتری داشته باشید، اعتماد به نفس شما هم بیشتر خواهد شد.

بدین ترتیب با اطلاع از درصد هر سوال در کنکور خواهید توانست زمان خود را با رعایت اعتدال بین سوالات مختلف تقسیم نمایید.

درصد هر تست زیست شناسی در کنکور تجربی چقدر است؟

درس زیست شناسی با ضریب ۱۲، اصلی ترین و اثرگذارترین درس گروه تجربی میباشد. سوالات این درس به تنهایی در دفترچه شماره یک کنکور سراسری قرار دارد. تعداد کل سوالات درس زیست شناسی ۴۵ سوال بوده که شماره سوال های ۱ تا ۴۵ مربوط به این درس میباشد. تاثیر هر سوال صحیح ۲.۲۲ درصد میباشد و هر سوال غلط ۰.۷۴ درصد از درصد کلی شما میکاهد.

درصد هر تست فیزیک در کنکور تجربی چقدر است؟

درس فیزیک یکی دیگر از دروس اختصاصی گروه تجربی است . این درس دارای ضریب ۷ بوده و  سوالات این درس همراه با سوالات درس شیمی در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. شماره تست های مربوط به این درس شامل ۴۶ تا ۷۵ بوده و به طور کلی شامل ۳۰ سوال میباشد. هر تست صحیح شامل ۳.۳۳ درصد با تاثیر مثبت است و هر تست منفی ۱.۱ درصد از درصد کلی شما میکاهد. یعنی هر سه سوال صحیح، ۱۰ درصد به درصد نهایی شما اضافه میکند.

درصد هر تست شیمی در کنکور تجربی چقدر است؟

درس شیمی از لحاظ اهمیت بعد از درس زیست شناسی مهم ترین درس گروه تجربی در کنکور سراسری میباشد. این درس دارای ضریب ۹ بوده و سوالات این درس همراه با سوالات درس فیزیک در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. تست های ۷۶ تا ۱۱۰ در دفترچه شماره دو مربوط به این درس بوده و ۳۵ تست را شامل میشود. هر تست درست شامل ۲.۸۵ درصد بود و هر سوال غلط ۰.۹۵ درصد از درصد کلی شما کم میکند.

درصد هر تست ریاضی در کنکور تجربی چقدر است؟

درس ریاضی با ضریب ۷ یکی از دروس اختصاص گروه تجربی میباشد. سوالات این درس همراه با درس زمین شناسی در دفترچه شماره سه کنکور سراسری در اختیار شما قرار میگیرد. تعداد کل سوالات درس ریاضی ۳۰ سوال بوده و شماره سوالات ۱۱۱ تا ۱۴۰ را به خود اختصاص میدهد. به عبارتی تاثیر هرسوال درست ۳.۳۳ درصد به صورت مثبت و تاثیر هر سوال غلط با توجه به اعمال نمره منفی، ۱.۱ درصد به صورت منفی میباشد. این بدان معناست که شما با زدن هر ۳ سوال درست از سوالات درس ریاضی ۱۰ درصد کسب خواهید کرد.

درصد هر تست زمین شناسی در کنکور تجربی چقدر است؟

درس زمین شناسی با ضریب ۱ یکی از دروس اختصاص گروه تجربی میباشد. توجه نمایید که از سال گذشته این درس در همه زیرگروه ها دارای ضریب ۱ بوده و در نتیجه نهایی شما اثرگذار است. سوالات این درس همراه با درس ریاضی در دفترچه شماره سه کنکور سراسری در اختیار شما قرار میگیرد. در درس زمین شناسی، ۱۵ سوال در اختیار شما قرار میگیرد. شماره این سوالات از تست ۱۴۱ تا ۱۵۵ میباشد. هرتست درست در درس زمین شناسی دارای ارزشی معادل ۶.۶۶ درصد بوده و هرتست اشتباه ۲.۲۲ درصد از درصد نهایی شما کم میکند.

گروه مشاوره ای الورتبه چگونه می تواند در زمینه اطلاع از درصد دروس مختلف در کنکور سراسری به شما کمک نماید؟

همانطور که اشاره شد اطلاع از درصد هر تست در کنکور سراسری تاثیر بسیاری در اعتماد بنفس شما در جلسه کنکور دارد. اما شناخت اصول تاثیر درصد مسئله ای با جزئیات بسیار میباشد که نیازمند به ارتباط گیری با یک مشاوره تحصیلی مسلط بر جزئیات کنکور سراسری میباشد. بنا براین شما با کمک مشاور تحصیلی علاوه بر دانستن جزئیات بیشتر از شرایط کنکور سراسری میتوانید با دیدی بازتر در این رقابت گام بردارید. شما میتوانید با استفاده از طرح های مشاوره ای گروه مشاوره الورتبه با مشاورین آموزش دیده و کاربلد ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

شما می توانید تمام نکات مشاوره ای کنکور را به صورت کاملا رایگان از سایت ما یاد بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید