ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

درصد هر تست در کنکور سراسری انسانی

درصد هر تست در کنکور انسانی

خواندن این مطلب

6 دقیقه

زمان میبرد!

درصد هر تست در کنکور سراسری انسانی

فرض کن روز کنکور فرارسیده است. دفترچه کنکور را در مقابلت قرار داده اند اما تو حتی نمیدانی هر درس چند تست دارد و هر تستِ درست یا غلط چند درصد به نتیجه نهایی ات کم یا اضافه میکند و قرار است برای اولین بار سرجلسه کنکور متوجه این موضوع شوی. قطعا این شرایط استرس زیادی به همراه خواهد داشت. با این اوصاف دانستن جزئیات مربوط به هر دفترچه و هر تست در کنکور سراسری خصوصا در رشته انسانی که تعداد دروس بیشتر میباشند، باعث میشود بدانی قراراست سر جلسه ی کنکور با زدن یا نزدن هرتست چه دستاوردی داشته باشی و اعتماد به نفس و دانشت سرجلسه کنکور دوچندان خواهد شد.با الورتبه همراه باشید.

فواید اطلاع از تاثیر هر تست در کنکور انسانی

 همانطور که اشاره شد بالا بردن اطلاعات خود در این زمینه باعث افزایش اعتماد بنفس سر جلسه کنکور خواهد شد. در واقع شما میدانید قرار است چکار کنید و از شانسی زدن تست ها اجتناب میکنید. همچنین خوب است بدانید خیلی از اوقات تفاوت قبولی یا عدم قبولی شما در رشته یا دانشگاه خاص تنها یک تست درست یا حتی بدتر از آن، نزدن یک تست غلط میباشد.

هر چه بیشتر از عواقب حل کردن یا حتی حل نکردن یک سوال با خبر باشید، شرایط بیشتر تحت کنترل شما خواهد بود.

درصد هر تست ریاضی در کنکور انسانی چقدر است؟

درس ریاضی در کنکور انسانی، پس از درس زبان و ادبیات فارسی  با ضریب ۶، دارای بیشترین ضریب در کنکور سراسری ۱۴۰۲ بود. سوالات این درس به همراه دروس زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی در دفترچه شماره یک کنکور سراسری قرار دارد. تعداد کل سوالات درس ریاضی ۲۰ سوال بوده که شماره سوال های ۱ تا ۲۰ مربوط به این درس میباشد. تاثیر هر سوال صحیح ۵ درصد میباشد و هر سوال غلط ۱.۶۶ درصد از درصد کلی شما میکاهد. این بدان معناست شما تنها با حل ۲ سوال، ۱۰ درصد از درصد نهایی درس ریاضی را در کنکور انسانی کسب خواهید کرد.

درصد هر تست زبان و ادبیات فارسی در کنکور انسانی چقدر است؟

درس زبان و ادبیات فارسی با ضریب ۸ تاثیرگذارترین درس در کنکور انسانی محسوب میشود. سوالات این درس همراه با سوالات درس ریاضی، علوم اجتماعی و روانشناسی در دفترچه شماره یک کنکور سراسری قرار دارد. شماره تست های مربوط به این درس شامل ۲۱ تا ۵۵ بوده و به طور کلی شامل ۳۰ سوال میباشد. هر تست صحیح شامل ۳.۳۳ درصد با تاثیر مثبت است و هر تست منفی ۱.۱ درصد از درصد کلی شما میکاهد. یعنی هر سه سوال صحیح، ۱۰ درصد به درصد نهایی شما اضافه خواهد نمود.

درصد هر تست علوم اجتماعی در کنکور انسانی چقدر است؟

درس علوم اجتماعی از لحاظ اهمیت بعد از دروس زبان و ادبیات فارسی و ریاضی از دروس مهم گروه انسانی در کنکور سراسری محسوب میشود. این درس دارای ضریب ۵ بوده و سوالات این درس همراه با سوالات درس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی و روانشناسی در دفترچه شماره یک کنکور سراسری قرار دارد. تست های ۵۱ تا ۶۵ در دفترچه شماره یک مربوط به این درس بوده و ۱۵ تست را شامل میشود. هر تست درست شامل ۶.۶۶ درصد بود و هر سوال غلط ۲.۲۲ درصد از درصد کلی شما کم میکند.

درصد هر تست روانشناسی در کنکور انسانی چقدر است؟

 درس روانشناسی با ضریب ۲ یکی از دروس اختصاصی گروه انسانی میباشد. سوالات این درس همراه با دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی و علوم اجتماعی در دفترچه شماره یک کنکور سراسری در اختیار شما قرار میگیرد. تعداد کل سوالات درس روانشناسی ۱۵ سوال بوده و شماره سوالات ۶۶ تا ۸۰ را به خود اختصاص میدهد. به عبارتی تاثیر هرسوال درست ۶.۶۶ درصد به صورت مثبت و تاثیر هر سوال غلط باتوجه به اعمال نمره منفی، ۲.۲۲ درصد به صورت منفی میباشد.

درصد هر تست زبان عربی در کنکور انسانی چقدر است؟

درس عربی با ضریب ۵ یکی از دروس اختصاص گروه تجربی میباشد. سوالات این درس همراه با دروس تاریخ، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد در دفترچه شماره دو کنکور سراسری در اختیار شما قرار میگیرد. در درس عربی، ۲۰ سوال در اختیار شما قرار میگیرد. شماره این سوالات از تست ۸۱ تا ۱۰۰ میباشد. هرتست درست در درس عربی دارای ارزشی معادل ۵ درصد بوده و هرتست اشتباه ۱.۶۶ درصد از درصد نهایی شما کم میکند. این بدان معناست تنها با پاسخ دادن به دو سوال به طور صحیح شما میتوانید ۱۰ درصد کسب نمایید.

درصد هر تست تاریخ در کنکور انسانی چقدر است؟

درس تاریخ با ضریب ۵ همراه با دروس عربی، جغرافیا، فلسفه و منطق و اقتصاد در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. تعداد کل سوالات درس تاریخ ۱۳ سوال بوده که شماره سوال های ۱۰۱ تا ۱۱۳ مربوط به این درس میباشد. تاثیر هر سوال صحیح ۷.۶۹ درصد میباشد.

درصد هر تست جغرافیا در کنکور انسانی چقدر است؟

 درس جغرافیا با ضریب ۵ همراه با دروس عربی، تاریخ، فلسفه و منطق و اقتصاد در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. تعداد کل سوالات درس جغرافیا ۱۲ سوال بوده که شماره سوال های ۱۱۴ تا ۱۲۵ مربوط به این درس میباشد. تاثیر هر سوال صحیح ۸.۳۳ درصد میباشد.
 به طور کلی درس تاریخ و جغرافیا روی هم دارای ۲۵ سوال بوده که روی هم رفته، مدت زمان پاسخگویی ۲۰ دقیقه است و هرسوال درست آن دارای ۴ درصد میباشد. یعنی شما با پاسخگویی به ۵ سوال درست میتوانید ۲۰ درصد را در این درس از آن خود کنید.

درصد هر تست فلسفه و منطق در کنکور انسانی چقدر است؟

درس فلسفه و منطق یکی دیگر از دروس اختصاصی گروه انسانی است . این درس دارای ضریب ۵ بوده و  سوالات این درس همراه با سوالات دروس عربی، تاریخ، جغرافیا و اقتصاد در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. شماره تست های مربوط به این درس شامل ۱۲۶ تا ۱۴۵ بوده و به طور کلی شامل ۲۰ سوال میباشد. هر تست صحیح شامل ۵ درصد با تاثیر مثبت است و هر تست منفی ۱.۶۶ درصد از درصد کلی شما میکاهد. یعنی هر دو سوال صحیح، ۱۰ درصد به درصد نهایی شما اضافه میکند.

درصد هر تست اقتصاد در کنکور انسانی چقدر است؟

درس اقتصاد آخرین درس دفترچه شماره دو و کنکور سراسری انسانی میباشد. این درس دارای ضریب ۲ بوده و سوالات این درس همراه با دروس عربی، تاریخ، جغرافیا و فلسفه و منطق در دفترچه شماره دو کنکور سراسری قرار دارد. تست های ۱۴۶ تا ۱۶۰ در دفترچه شماره دو مربوط به این درس بوده و ۱۵ تست را شامل میشود. هر تست درست شامل ۶.۶۶ درصد بود و هر سوال غلط ۲.۲۲ درصد از درصد کلی شما کم میکند.

شما می توانید به وبلاگ بودجه بندی کنکور انسانی سر بزنید.

در جدول زیر تمام موارد ذکر شده را به صورت اجمالی مشاهده میکنید:

گروه مشاوره ای الورتبه چگونه میتواند در زمینه اطلاع از جزئیات درصد هر درس در کنکور سراسری به شما کمک نماید؟

با دانستن جزئیات بیشتر از شرایط کنکور سراسری میتوانید با دیدی بازتر در این رقابت گام بردارید اما دانستن همه این جزئیات بدون داشتن مشاور و راهنمای دارای تجربه و خبره ممکن نیست. شما میتوانید با استفاده از طرح مشاوره تحصیلی گروه مشاوره الورتبه با مشاورین آموزش دیده و کاربلد ما ارتباط برقرار کرده و سوالات خود را از آن ها بپرسید.

درباره نویسنــده
نویسنده
فاطمه عباسی
فاطمه عباسی هستم دانشجوی پزشکی و مشاور گروه تجربی و عضو تیم بلاگ نویسی الورتبه ام. در دوران کنکورم به چالش های کوچیک و بزرگی برخوردم و از طرفی بعد از کنکور با تعاملی که هر سال با دانش آموزانم داشتم، با چالش ها و راه حل های مرتبط و دغدغه های اصلی داوطلبین کنکور بیشتر آشنا شدم. از جهتی از سال های دور دلباخته نوشتن و آموزش از طریق نگارش به افراد مختلف بودم. و الان این دو مسیر برای من باهم یکی شدند و سعی میکنم چالش های کنکوری ها و راه حل های مربوط به هر چالش رو به صورت ساده و کاربردی برای کسانی که عاشق پیشرفت کردن هستند بنویسم.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید