خانه » لایف استایل کنکوری » منابع فیزیک کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

منابع فیزیک کنکور

زمان مطالعه: دقیقه
منابع فیزیک کنکور

درس فیزیک از آن دسته درس هایی است که سوالات خلاقانه و مفهومی بسیاری از آن طرح می شود. شما برای اینکه بتوانید به خوبی از پس این سوالات بر آیید نیاز دارید که حتما یک منبع کمک درسی مناسب داشته باشید تا تسلط کافی بر تمام سوالات داشته باشید. البته نباید از خود کتاب درسی که منبع اصلی شماست غافل شوید و کتاب کمک درسی را صرفاً باید برای تسلط بهتر در کنار کتاب درسی مطالعه کنید.ویکی از چالش های داوطلبان کنکور ریاضی و تجربی، انتخاب یک منبع مناسب برای درس فیزیک است که از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

برای فیزیک کنکور چی بخونم؟

منابع مناسب سطح خود را شناسایی کنید
شما برای انتخاب یک منبع مناسب، ابتدا باید سطح خود را تعیین کنید و نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی کنید. سپس کاری که باید انجام دهید، بررسی انواع کتب کمک درسی می باشد که با توجه به نیاز ها و سطح خود آن را باید انتخاب کنید. شما می توانید منبع خود را بر اساس نیاز خود یعنی درسنامه محور بودن و یا تست محور بودن و یا پارامتر های دیگر انتخاب کنید.اکنون در این مقاله به بررسی تعدادی کتب کمک درسی میپردازیم.

تحلیل منابع فیزیک

کتاب میکرو طبقه بندی گاج

این کتاب یک منبع غنی از تست با درسنامه ی مناسب و کامل می باشد و به خوبی می تواند نیاز های افرادی که در درسنامه ضعف دارند را برطرف کند. یک مزیت مهم این کتاب، چیدمان تست ها از سطح آسان به سخت است که مناسب هر دانش آموز با هر سطحی است. همچنین تست های مهم ستاره دار شده اند که می توان بر روی آن ها بیشتر تمرکز کرد.این کتاب دارای بخشی است به نام «یک قدم تا ۱۰۰» که این بخش نیز برای دانش آموزان قوی تر با درصد بالا مناسب است. در این کتاب از پاسخنامه مناسبی هم استفاده شده است که می تواند دانش آموزان را به خوبی راهنمایی کند. در کل این کتاب برای هر دانش آموزی، چه ضعیف و چه قوی مناسب است و می تواند شما را به درصد مناسبی در کنکور برساند.

جامع خیلی سبز

این کتاب در دو جلد کنکوری فراهم شده است که جلد اول آن بانک تست و جلد دوم آن درسنامه به همراه پاسخ تشریحی را در بر گرفته اند. درسنامه این کتاب مانند کتاب میکرو به صورت جامع و کامل است با این تفاوت که در این کتاب برای فهم بهتر، از جملات محاوره ای استفاده شده است. تست های این کتاب نیز مانند میکرو، از سطح آسان به سخت طبقه بندی شده اند و در انتهای هر مبحث، سری تست های z قرار داده شده اند که تست های چالشی تر و مناسب افراد قوی تر می باشند. آخر هر فصل هم یک آزمون جمع بندی قرار گرفته است و در کل از نظر تنوع تست، دارای وضعیت مناسبی می باشد.

نشر الگو

این کتاب اغلب مناسب دانش آموزان سطح قوی می باشد و تست های این کتاب از سطح بالایی برخوردارند.این کتاب مخصوص دانش آموزانی است که بر روی درس نامه تسلط کافی دارند، چرا که درسنامه این کتاب اصلا کامل نیست و فقط مختص مرور و نکته برداری می باشد. تست های این کتاب در دو سطح تقسیم شده اند که تست های سطح دو اغلب از سطح تست های کنکور هم فراتر هستند.در انتهای هر فصل هم یک آزمون جمع بندی قرار داده شده است که دانش آموزان می توانند پس از پایان هر فصل خود را بسنجند.

 

سیر تا پیاز گاج
این کتاب برای افرادی که سطح علمی پایینی در درس فیزیک دارند، مناسب است.درسنامه این کتاب به صورت خلاصه و توضیح مطالب، در حد کتاب درسی است اما به طور کلی مطالب مفید و مناسبی در درسنامه گنجانده شده است.این کتاب شامل سوالات تستی به صورت میکرو طبقه بندی و همچنین سوالات تشریحی برای آمادگی در امتحانات نهایی آورده شده است.پاسخنامه این کتاب نیز به صورت مختصر و کاربردی است و نکات مربوط به هر سوال در آن برجسته شده است.

نردبام خیلی سبز
این کتاب مانند کتاب نشر الگو، یک منبع تکمیلی به شمار می رود و مختص دانش آموزان قوی می باشد. درسنامه این کتاب نیز مانند نشر الگو به صورت خلاصه و مرور نکات، گرد آوری شده است. این کتاب دارای تست های سطح بالا و پیشرفته و خلاقانه است که اکثر این تست ها تألیفی هستند.

کتاب موج آزمون

این کتاب یک کتاب تست محور است که شامل آزمون های فصل به فصل ، آزمون های تک پایه و آزمون های جامع می باشد. این کتاب برای دوران جمع بندی بسیار مناسب است و اگر شما در دوران مطالعه خود خلاصه نویسی نکرده اید، از درسنامه این کتاب می توانید برای مرور نکات و فرمول ها استفاده کنید. تنوع تست ها بسیار بالا و مناسب می باشد و همچنین در پاسخنامه نکات کاربردی مربوط به هر تست، ذکر شده است.

کتاب فصل آزمون

این کتاب فاقد درسنامه است و به عنوان منبع تکمیلی و جمع بندی از آن استفاده می شود. در این کتاب برای هر فصل، آزمون های طبقه بندی شده طراحی شده است و میزان دشواری، مشخصات و تایم استاندارد آزمون در آن مشخص شده است.همچنین این کتاب دارای دو آزمون جامع است که آزمون اول دارای سطح استاندارد و آزمون دوم که « به سوی ۱۰۰» نام دارد، از سطح بالاتری برخوردار است.پاسخنامه این کتاب بسیار دقیق و کامل می باشد و به خوبی دانش آموزان را برای حل سوال، راهنمایی می کند.

کتاب دور دنیا در نیم ساعت گاج

این کتاب برای دوران جمع بندی طراحی شده است و دارای تعداد تست کمی نسبت به منابع دیگر می باشد اما یک کتاب مفید برای دوران جمع بندی به شمار می رود. تست ها به صورت آزمون برای هر مبحث در هر فصل قرار داده شده و در انتهای کتاب نیز آزمون های جامع قرار دارد. پاسخنامه کتاب هم کامل و معقول است و دانش آموزان به راحتی با مطالعه آن، روند حل تست را می توانند یاد بگیرند.

کتاب فرمول بیست فیزیک دوازدهم گاج

این کتاب مختص امتحان نهایی بوده و یکی از کاملترین منابع امتحانی و کمک درسی به شمار می رود. درسنامه ی این کتاب به صورت فصل به فصل بوده و مثال ها و نکات امتحانی، در آن گنجانده شده است. یکی از ویژگی های مهم این کتاب، دارا بودن QR کد برای هر فصل می باشد که شما با اسکن آن می توانید ویدیوی آموزشی هر مبحث را مشاهده کنید. همچنین برای تمامی تمارین و پرسش های کتاب، پاسخنامه تشریحی کامل و روان در نظر گرفته شده است.

کتاب ماجراهای من و درسام فیزیک دوازدهم

یک منبع کامل و مناسب مخصوص امتحان نهایی می باشد که شامل درسنامه ای کامل و روان و خود آموز است. همچنین پس از پایان هر درسنامه، سوالات امتحانی تألیفی و شناسنامه دار با تنوع بالا گرد آوری شده است که دانش آموزان با انواع سوالات، آشنایی پیدا کنند. همچنین این کتاب دارای امتحان شبیه سازی شده با استانداردهای امتحان نهایی می باشد و از پاسخنامه تشریحی کامل و دقیقی برخوردار است.

پس از انتخاب یک منبع مناسب برای فیزیک کنکور بهتره که روش مطالعه فیزیک کنکور رو هم بلد باشید.در بلاگ زیر روش مطالعه فیزیک کنکور رو به شما اموزش داده ایم.

روش مطالعه فیزیک کنکور

سخن پایانی
شناسایی منبع مناسب در سطح خود، مهم ترین عامل کمک کننده شما در کنکور و امتحانات نهایی می باشد. منبعی که نتواند نیاز های شما را پوشش دهی کند، شما را از درس خواندن خسته کرده و عدم موفقیت را برایتان رقم می زند. بنابراین شناخت درست و دقیق منبع مورد نیاز، بخش مهمی از مسیر موفقیت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید