ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

چرا صبح ها نمی توانم درس بخوانم؟!

چرا صبح ها نمی توانم درس بخوانم

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

چرا صبح ها نمی توانم درس بخوانم؟!

قطعا شنیده اید که می گویند بهترین زمان مطالعه روزانه صبح است اما هنگامی که تصمیم به مطالعه در این زمان گرفته اید به دلایل مختلفی نتوانسته اید این تصمیم را عملی کنید و از برنامه جا مانده اید و یا ممکن است عملی کرده باشید اما این مطالعه کیفیت خوبی نداشته باشد. صبح ها زمان طلایی برای مطالعه است و با از دست دادن این زمان ضرر بزرگی می کنید. الورتبه در این وبلاگ به شما کمک می کند تا موانع مطالعه در صبح ها را بر طرف کنید.

موانع مطالعه در صبح ها

دلایل مختلفی وجود دارد که می تواند مانع شما برای مطالعه در صبح ها باشد که به ترتیب به آنها و روش رفع کردن آن می پردازیم.

۱_ عدم استراحت کافی

     اگر در شب گذشته به اندازه کافی استراحت نکنید صبح روز بعد خواب میمانید و حتی اگر خواب نمانید آنقدر خسته و بی انرژی هستید که هیچ توان و تمرکزی برای درس خواندن ندارید. یک انسان بالغ باید ۶ الی ۸ ساعت در شب استراحت کند، در نتیجه باید ساعت خواب خود را تنظیم کنید.

بهترین روش برای تنظیم ساعت خواب این است که در طی یک روز صبح زود از خواب بیدار شوید و تا ساعت ۱۱ الی ۱۲ شب به سمت رخت خواب نروید، در این صورت هنگامی که به رخت خواب می روید از خستگی خیلی زود خوابتان می برد و صبح زود بیدار می شوید. می توانید قانونی بگذارید که هرروز صبح برای مشاور خود یا یکی از دوستانتان ویدیومسیج بفرستید تا صبح ها مجبور شوید زود بیدار شوید.

اگر در بیدار شدن مشکل دارید می توانید از برنامه های آلارمی استفاده کنید که تا زمانی که کارهایی که از شما می خواهد را انجام نداده اید زنگ آن قطع نمی شود. مانند برنامه I can`t wake up! Alarm clock

اگر با  وجود امتحان روش های مختلف، شب ها خوابتان نمیبرد به پزشک مراجعه کنید.

۲_ خواب آلودگی

ممکن است شب گذشته به خوبی استراحت کرده باشید اما صبح خواب آلود و خسته باشید. دلیل این موضوع به لایف استایل و بدن شما باز می گردد. با تغذیه مناسب و ورزش روزانه می توانید این مشکل را حل کنید. همچنین قهوه و نوشیدنی های انرژی زا می توانند انرژی لازم را برای شما فراهم کنند. حتما انجام آزمایشات هورمونی و خون را در نظر بگیرید تا اگر کمبود ویتامین یا مشکل هورمونی دارید که باعث خواب آلودگی و خستگی شما می شود آن را رفع کنید.

در شرایط حاد می توانید یک اسپری آب کنار خود بگذارید و هرگاه خواب آلود شدید آن را به صورت خود اسپری کنید.

۳_کمبود نور، اکسیژن و افت فشار خون

در صبح ها فشار خون و اکسیژن بدن کاهش می یابد و این می تواند دلیل انرژی نداشتن شما باشد. صبح پنجره ها را باز کنید تا نور و هوای کافی وارد اتاق شود و صبحانه مفصل و مقوی بخورید تا بدن شما انرژی بگیرد.

بهترین انتخاب برای صبحانه می تواند ترکیب پنیر با گردو، عسل و مربا با کره باشد.

وبلاگ بهترین صبحانه برای کنکوری ها را مطالعه کنید.

۴_ آشفتگی ذهنی

آشفتگی و درگیری ذهنی در هر زمان مخصوصا صبح ها می تواند گریبان گیر شما شود. برا رفع این موضوع می توانید در صبح پیش از شروع مطالعه ۲ الی ۵ دقیقه مدیتیشن کنید و افکار مزاحم خود را روی یک کاغذ بنویسید تا ذهن شما خالی شود.

۵_ نبود برنامه

ممکن است صبح شاداب و سرحال بیدار شوید اما ندانید باید چیکار کنید و علنا سحرخیزی شما بی نتیجه می  ماند، برای حل این موضوع در شب گذشته کار هایی که روز بعد باید انجام دهید را نوشته و الویت بندی کنید، همچنین برنامه روز بعد را به طور کامل بنویسید تا بدانید در روز بعد چه کار هایی انجام می دهید. در صبح روز بعد بار دیگر این برنامه ریزی و الویت بندی ها  را مرور کرده و شروع به انجام دادن آن ها کنید.برای داشتن یک برنامه خوب ممکن است نیاز به یک مشاوره کنکور داشته باشید.

۶_ عدم تمایل به شروع مطالعه

کتاب جلوی شما قرار دارد و تمایلی به شروع مطالعه ندارید، این مشکل ممکن است در هر زمان برای شما پیش بیاید، بهترین روش برای رفع آن این است که از درس یا کار مورد علاقتان شروع کنید و یا تصمیم بگیرید ۵ دقیقه تمرکزتان را به طور کامل بر روی آن کار یا درس بگذارید و پس از گذشت ۵ دقیقه دیگر تمایلی به رها کردن آن ندارید.

۷_ پریشانی بعد از اتلاف وقت زیاد

ممکن است به هر دلیلی ۲ الی ۳ ساعت از صبح را از دست داده و نتوانید مطالعه کنید و پس از آن آشفته شوید و یا به دلیل کمالگرایی بقیه صبح و روز خود را از دست بدهید. به یاد داشته باشید در این صورت تنها چند ساعت شما از دست رفته است اما اگر آشفته شوید کل روز را از دست می دهید. در این صورت باید باقی اتلاف وقت ها را حذف کنید و تلاش کنید به خوبی از باقی روز بهره ببرید.

الورتبه با مشاورین با تجربه خود می تواند به شما کمک کند تا برنامه ریزی مناسبی برای هرروز خود داشته باشید، موانع مطالعه در صبح ها را رفع کنید و به خوبی از هرروز خود بهره بگیرید. برای رفع مشکلاتتان در صبح ها با مشاورین الورتبه ارتباط بگیرید.شما می توانید تمامی نکات مشاوره کنکور را به صورت رایگان از طریق وبلاگ های سایت ما یاد بگیرید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
آسو محمدی هستم دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان و مشاور گروه ریاضی تیم خوب الورتبه ام. ارتباط فعالی با دانش آموزانم دارم و به خوبی با دغدغه‌‌های بچه‌‌های کنکوری و پایه آشنام. برای اینکه مشاور بهتری باشم حداقل ۴ ساعت از هفته‌ام را به پیدا کردن مطالب آموزشی روز اختصاص میدم. عاشق اینم چیز‌هایی که یاد میگیرم رو از طریق نوشته‌‌هام به صورت روان بهتون آموزش بدم تا شما‌ هم پیشرفت کنید.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید