ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

سال دهم چند ساعت درس بخوانیم؟

سال دهم چند ساعت درس بخوانیم

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

سال دهم چند ساعت درس بخوانیم؟

با نهایی شدن امتحانات سال دهم و تاثیر گذاری نتایج آن بر کنکور، اهمیت مطالعه در سال دهم افزایش یافت. شما دانش آموز دهمی ممکن است سرگردان و آشفته شده باشید و ندانید بهترین میزان مطالعه روزانه در پایه دهم چقدر است و چه اهدافی را باید دنبال کنید. ممکن است از عده ای بشنوید که در سال دهم نباید خودتان را خسته کنید و مطالعه زیادی داشته باشید و از عده دیگر بشنوید باید پایه دهم را جدی بگیرید و ساعت مطالعه بالایی داشته باشید. نتیجه تصمیم اشتباه در پایه دهم می تواند به قیمت عدم موفقیت در امتحانات نهایی تمام شود، به همین دلیل الورتبه در این وبلاگ شما را در این زمینه راهنمایی کرده است.

مهم ترین هدف دانش آموز دهمی

مهم ترین هدف برای سال دهمی ها جمع بندی کامل دروس دهم و موفقیت در امتحانات نهایی است.شما سال دهمی ها نیازی نیست در این پایه خود را خسته کرده و به خود فشار بیاورید زیرا این کار باعث می شود به مرور از درس زده شده و به طور کامل آن را کنار بگذارید، تنها کافی است در این سال دروس را به خوبی مطالعه کرده و بر روی همه مباحث تسلط پیدا کنید تا در امتحانات نهایی ۲۰ بگیرید.

همچنین شایسته است در روز ۱ الی ۲ پارت برای حل سوالات تستی نیز در برنامه خود بگنجانید تا مهارت تستی زدن را نیز در خود افزایش دهید. اما نیاز است بدانید چگونه این کار ها را بدون خسته شدن انجام دهید.

در سال دهم چند ساعت مطالعه داشته باشیم؟!

به طور کلی میزان ساعت مطالعه روزانه به سطح علمی دانش آموز و شرایط او (ساعت تعطیلی مدرسه و کلاس های فوق برنامه) بستگی دارد و این میزان از روزی ۴ الی ۸ ساعت متغیر است. به یاد داشته باشید تنها موضوع دارای اهمیت کیفیت مطالعه است و ممکن است دانش آموزی با ۴ ساعت مطالعه روزانه کیفیت بالاتری نسبت به دانش آموزی که روزی ۸ ساعت مطالعه دارد داشته باشد.

میانگین بهترین میزان مطالعه برای دانش آموز دهمی

روز مدرسهروز تعطیل
۴ الی ۸ ساعت۶ الی ۱۰ ساعت

برنامه روزانه سال دهمی ها چگونه باشد؟!

     شما دانش آموزان در سال دهم زمان آزاد تری نسبت به سال بالایی های خود دارید. بهترین برنامه روزانه برای سال دهمی ها برنامه ای است که در روز حداقل ۲ درس تخصصی، ۱ الی ۲ درس عمومی و ۱ الی ۲ پارت برای حل سوالات تستی باشد.

همچنین میتوانید دروس زبان، عربی و ادبیات را به طور روتین روزانه ۳۰ دقیقه ای در برنامه خود قرار دهید تا در این روتین ها به طور کامل بر روی قواعد، گرامر، دستور زبان و لغات مسلط شوید.

تفریح در سال دهم !

     لازم نیست در سال دهم تمام زمان خود را صرف درس خواندن کنید، شما می توانید در طول روز همزمان با مطالعه مفید به کلاس ها و یادگیری مهارت های مختلف بپردازید و روحیه خود را تقویت کنید. فعالیت هایی مانند کلاس زبان، موسیقی، ورزش و…

شایسته است میان درس خواندن و تفریح تعادل برقرار کنید.

 نوجوانی از سال های طلایی زندگی است و شما دانش آموزان در این سن با انرژی که دارید می توانید در فعالیت های گوناگون موفق باشید. مشاورین با تجربه الورتبه در این زمان می توانند تعادل میان تفریح و درس خواندن را برای شما برقرار کرده، به شما مسلط شدن در دروس مختلف کمک کرده و برای موفق شدن در امتحانات نهایی به شما کمک کنند.شما می توانید از مشاور کنکور برای بهتر نتیجه گرفتن از همین پایه دهم شروع کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
آسو محمدی هستم دانشجوی رشته مهندسی عمران دانشگاه بوعلی سینا همدان و مشاور گروه ریاضی تیم خوب الورتبه ام. ارتباط فعالی با دانش آموزانم دارم و به خوبی با دغدغه‌‌های بچه‌‌های کنکوری و پایه آشنام. برای اینکه مشاور بهتری باشم حداقل ۴ ساعت از هفته‌ام را به پیدا کردن مطالب آموزشی روز اختصاص میدم. عاشق اینم چیز‌هایی که یاد میگیرم رو از طریق نوشته‌‌هام به صورت روان بهتون آموزش بدم تا شما‌ هم پیشرفت کنید.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید