ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

روش جمع بندی زیگوراتی

جمع بندی زیگوراتی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

روش جمع بندی زیگوراتی

یکی از روش های جمع بندی، روش جمع بندی زیگوراتی است. ممکن است اسم آن به گوش شما خورده باشد اما روش آن را بلد نباشید و ندانید مختص به چه دانش آموزانی است. دوران جمع بندی اهمیت زیادی دارد و با انتخاب روش اشتباه برای جمع بندی ممکن است تمام زحمات خود را هدر دهید، لازمه انتخاب روش درست برای جمع بندی آشنا شدن با روش های مختلف و انتخاب روش مناسب و مختص به خود است.

الورتبه در این وبلاگ صفر تا صد روش جمع بندی زیگوراتی را توضیح داده و به سوالات شما پاسخ می دهد.

اهمیت جمع بندی

جمع بندی به معنای مرور دروس خوانده شده، طبقه بندی و پیوند دادن مباحث مختلف در ذهن است. شما برای ماندگار کردن مطالب در ذهن خود نیاز به مرور های مکرر دارید و دوران جمع بندی دقیقا همان زمانی است که شما تمام مطالب را به طور کامل مرور کرده و مباحث مختلف را در ذهن خود طبقه بندی می کنید. به همین دلیل دوران جمع بندی دارای اهمیت بوده و تاثیر بالایی بر رتبه کنکور شما دارد. همچنین با تغییر روند سوالات کنکور به سوالات ترکیبی اهمیت دوران جمع بندی برای پیوند دادن ارتباط مباحث مختلف به همدیگر در ذهن افزایش یافته است.پس با این حساب بهتر از انواع روش جمع بندی را یاد بگیرید.

دوران جمع بندی معمولا ۱ الی ۳ ماه قبل از کنکور است و این زمان برای دانش آموز های مختلف وابسته به سطح علمی و سرعت مطالعه ای که دارند متفاوت است.

طرح مشاوره کنکور

جمع بندی زیگوراتی یا هرمی

     روش جمع بندی زیگوراتی یا هرمی از روش های قدیمی جمع بندی است که همچنان نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این روش ۲ الی ۲/۵ ماه طول می کشد به همین دلیل بهتر است استفاده از این روش را در اسفند ماه شروع کنید. مطالعه دروس در این روش به صورت هرم است، یعنی ابتدا در طول روز دروس متنوعی خوانده شده و به مرور تنوع دروس خوانده شده در طول روز کاهش می یابد.

این روش مختص به دانش آموزان برتر است، کسانی که بر اکثر دروس تسلط کامل داشته و تراز آزمون هایشان بالا است. همچنین دانش آموزان متوسط به بالا نیز برای جمع بندی دروسی که تسلط کامل دارند می توانند از این روش استفاده کنند.

جمع بندی زیگوراتی چگونه انجام می شود؟!

     جمع بندی زیگوراتی ۳ مرحله دارد که قبل از شروع آن باید دروسی که تسلط کمتری بر روی آن ها دارید را مطالعه کرده و به سطح تسلط بقیه دروس رسانده و سپس جمع بندی را شروع کنید.

مرحله اول

     در این مرحله دروس به صورت فصل به فصل جمع بندی می شود. برای هر روز ۶ الی ۸ کتاب مختلف را انتخاب کرده و یه فصل هرکدام را جمع بندی کنید. بدین صورت که از هر فصل تست و سوال حل کرده و نکات را مرور کنید.

این مرحله ۳۰ الی ۴۰ روز طول می کشد و می توانید از سوالات جمع بندی هر فصل در کتب کمک درسی استفاده کنید.

مرحله دوم

     در این مرحله هر روز یک کتاب را انتخاب کرده و جمع بندی می کنید. به عنوان مثال یک روز کتاب شیمی ۱۲ ام و روز دیگر ادبیات ۱۰ ام و …

میتوانید کتاب های کم حجم را باهم مطالعه کنید به عنوان مثال زبان ۱۰ ام و ۱۱ ام باهم. این مرحله ۲۰ الی ۲۵ روز طول می کشد و سوالات جمع بندی کتب و سوال امتحانات بهترین منابع برای این مرحله هستند.

مرحله سوم

     پس از اتمام مرحله دوم، نوبت به این مرحله است. در این مرحله باید هر روز خود را به یک درس اختصاص دهید و به طور کامل آن را جمع بندی کنید. به عنوان مثال یک روز درس فیزیک هر ۳ پایه (یعنی فیزیک ۱ و ۲ و ۳ باهم) روز بعدی درس شیمی هر ۳ پایه (یعنی شیمی ۱ و ۲ و ۳ باهم) و …

در این مرحله، جمع بندی تنها به صورت حل سوالات جامع صورت می گیرید و به همین دلیل این بازه ۱۰ الی ۱۵ روز طول می کشد. کتاب های جامع جمع بندی بهترین منابع برای این مرحله هستند.

شما می توانید در کنار روش جمع بندی زیگوراتی از روش جمع بندی شناور هم استفاده کنید.

منابع جمع بندی به روش زیگوراتی

     بهترین منابع برای جمع بندی قبل از کنکور به خصوص به روش زیگوراتی سوالات جامع و نکات و خلاصه برداری ها است و شما با حل و تحلیل سوالات و آزمون های مختلف می توانید دروس را مرور کنید.

فیلم آموزشی و کلاس برای جمع بندی و مرور در این دوران می تواند بدترین تصمیم شما باشد.

پس از اتمام جمع بندی زیگوراتی چه کنیم؟!

     پس از اتمام جمع بندی به روش زیگوراتی یا هرمی بهترین زمان برای تحلیل و حل و بررسی سوالات کنکور سال های گذشته است و تاثیر بالایی بر رتبه کنکور شما می گذارد. بهترین زمان بندی برای اتمام جمع بندی اخرای اردیبهشت ماه است.

     دوران جمع بندی مهم ترین دوران در مسیر کنکور است و می تواند نتیجه کنکور را به طور کامل عوض کند. چه بسیار کسانی هستند که در طول مسیر کنکور تلاش بسیاری کردند اما به دلیل عدم جمع بندی یا انتخاب روش اشتباه برای جمع بندی نتیجه خوبی در کنکور کسب نکرده اند. شما با کمک مشاور کنکور با تجربه تیم بزرگ الورتبه می توانید روش درست و مختص به خود را برای جمع بندی انتخاب کنید و در این مسیر از یاری آن ها بهرمند شوید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید