ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

روش مرور رتبه های برتر کنکور

روش مرور دروس به سبک رتبه برترها

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

روش مرور رتبه های برتر کنکور

برای همه ما پیش آمده است که پس از مطالعه درسی نگران فراموش کردن آن شویم، یا سرجلسه امتحان یا آزمون احساس می کنیم مطالب را به خوبی به خاطر نمیاوریم و تنها قسمت هایی از آن به صورت گنگ و نا مفهوم از ذهن ما می گذرد، شاید حتی به خاطر داشته باشیم روزی که این مبحث را مطالعه کرده ایم هوا چگونه بود، ناهار چه خورده بودیم، چه لباسی پوشیده بودیم، این مبحث در کجای کتاب بود اما مطالب آن را به خاطر نداشته باشیم.

در مقابل این شرایط، تصور کنید هنگامی که برگه امتحان و آزمون را در دست می گیرید متوجه می شوید روی تمامی مطالب آن تسلط دارید و تمامی سوالات آن را کامل پاسخ می دهید.تیم مشاوره کنکور الورتبه در این وبلاگ قصد دارد روش مرور رتبه های برتر کنکور را به شما آموزش دهد.

نحوه مرور دروس کنکور

ذهن انسان نمی تواند مطالب را به طور دائمی و کامل در خود ذخیره کند و برای ماندگار کردن مطالب نیاز به مرور دارد. مرور جزو مهم ترین قسمت های مطالعه است، اما به یاد داشته باشید تنها تکرار بی رویه مطالب برای مرور کردن کافی نیست و باید مرور به روش درست و اصولی انجام شود تا مطالب از حافظه کوتاه مدت، به حافظه بلند مدت انتقال یابد. تیم الورتبه در ادامه اقدام به معرفی روش های صحیح و اصولی مرور به روش رتبه های برتر کنکور کرده است.

۱_ تست و آزمون، بهترین منبع برای مرور دروسی که حفظی نیستند !

    از نظر نویسنده بلاگ، رتبه ۸۲۸ کنکور ریاضی بهترین منبع برای مرور و به چالش کشیدن حافظه برای دروسی مانند فیزیک و ریاضی حل تست و آزمون است. شما می توانید در بازه های درست و مناسب با حل تست و آزمون، شرایط جلسه کنکور و امتحان را برای خود شبیه سازی کنید تا متوجه شوید چقد از مطالب در خاطر شما مانده است، با حل سوالات و مطالعه پاسخنامه، مطالب و مباحث خوانده شده برای شما مرور می شود و متوجه می شوید چه مباحثی نیاز به مطالعه دوباره دارد. همچنین در پایان هر روز با حل چند سوال از مطالبی که در طول روز مطالعه کرده اید می توانید آن ها را مرور کنید.قبل از مرحله مرور نیاز است که روش مطالعه دروس را یاد بگیرید تا یادگیری عمیق تری داشته باشید.

برای مرور با حل سوال، بهتر است از تست هایی که قبلا به آن ها پاسخ اشتباه داده اید و یا پاسخی نداده اید و همچنین از آزمون های هفتگی استفاده کنید.

۲_ مرور خلاصه نویسی ها، بهترین روش برای دروس حفظی !

برای مرور دروس حفظی رتبه ۹۸۸ کنکور انسانی، روش مرور خلاصه نویسی ها را معرفی می کند. خلاصه نویسی ها می تواند شامل حاشیه نویسی های کتاب، فلش کارت ها و متون خلاصه نویسی شده و شخصی سازی شده خودتان باشد. شما می توانید با مطالعه خلاصه نویسی ها مطالب را در ذهن خود مرور کنید. همچنین می توانید هر سرتیتر را در ذهن خود برای یک دانش آموز خیالی توضیح دهید تا تسلط شما افزایش یابد. می توانید از این روش برای مرور روزانه، مرور هفتگی، مرور ماهانه و پیش از امتحان استفاده کنید.

۳_ استفاده از جعبه لاینتر و استیک نوت

     از دیگر روش های مرور استفاده از جعبه لاینتر و استیک نوت است. شما می توانید فرمول ها و نکات مهم و فرار را بر روی فلش کارت و استیک نوت بنویسید، فلش کارت ها را در جعبه لاینتر قرار داده و استیک نوت ها را رو به روی میز و در معرض دید خود بچسبانید تا مدام آن را مشاهده کنید و نکات را مرور کنید. همچنین از جعبه لاینتر برای تکمیل مرور استیک نوت استفاده کنید تا مطالب در ذهن شما ماندگار شود.

۴_ استفاده از تست مروری و تست پوششی

     از دیگر روش های مرور می توان به تست مروری و تست پوششی اشاره کرد که با مطالعه وبلاگ آن ها می توانید با این نوع تست ها آشنا شده و از آن ها برای مرور و پیدا کردن اشکالات خود استفاده کنید.

بهترین زمان برای مرور چه موقع است؟!

     مرور نیز زمان مخصوص خود را دارد. مرور از نظر زمان انجام آن به چند دسته تقسیم می شود:

۱_ مرور روزانه

۲_ مرور هفتگی

۳_ مرور ماهانه

۴_ مرور پیش از امتحان

مرور روزانه

     بهترین مدل مرور، مرور روزانه است. شما می توانید در زمان مطالعه و حل سوال، سوالاتی که دارای نکته هستند را نشاندار کرده و در پایان روز، بار دیگر آن هارا حل کنید و خلاصه نویسی که در طول روز انجام داده اید را بار دیگر مرور کنید تا مطالبی که در طول روز آن هارا مطالعه کرده اید در ذهنتان تثبیت شود.

مرور هفتگی

     در پایان هفته، با حل تست و سوال از مباحثی که در طول هفته مطالعه کرده اید و مرور نکات و خلاصه نویسی ها جایگاه آن ها را در ذهن خود محکم کنید.

مرور ماهانه

     در پایان هرماه، از مباحثی که در طول ماه مطالعه کرده اید سوال حل کرده و خلاصه نویسی هارا مرور کنید.

مرور پیش از امتحان و آزمون

     شما می توانید با مطالعه خلاصه نویسی خود، نوت ها و فلش کارت هایی از خلاصه مباحث تهیه کرده اید پیش از امتحان مباحث را مرور کنید.

شما با ارتباط گرفتن با مشاورین تیم بزرگ الورتبه می توانید با بهترین روش و بهترین زمان برای مرور آشنا شده، در صورت رفتن راه اشتباه متوجه شده و آن تصحیح کرده و بر روی مطالب تسلط پیدا کنید. همچنین مشاور با تحلیل روزانه گزارشکار شما می تواند بهترین نکات را به شما آموخته و راهنمای شما باشد.اگر نیاز به نکات مشاوره ای کنکور بیشتری دارید می توانید به وبلاگ هایی که تیم الورتبه به صورت رایگان اماده کرده است سر بزنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید