خانه » لایف استایل کنکوری » استراحت بین مطالعه

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

استراحت بین مطالعه

زمان مطالعه: دقیقه

تصور کنید روزی را بدون استراحت و بی وقفه به درس و فعالیت پرداخته اید، آیا در آن روز می توانید تمامی کار های خود را با کیفیت خوب و بدون حواس پرتی به اتمام برسانید؟ شاید با استراحت نکردن در بین ساعات مطالعه بتوانید میزان مطالعه خود را در طول روز افزایش دهید اما این مطالعه هیچ کیفیتی ندارد و تنها باعث آشفتگی و بهم ریختن مطالب در ذهن می شود. اما آیا میدانید روش درست و اصولی استراحت در بین مطالعه چیست و در این زمان باید چه کاری انجام داد؟ الورتبه در این وبلاگ بهترین و صحیح ترین روش استراحت بین مطالعه را معرفی کرده است.

استراحت دقیقا انجام چه کاری است و چه تاثیری دارد؟!

     مغز و جسم انسان پس از هر فعالیت به استراحت نیاز دارد تا بتواند مطالب و اطلاعات را در ذهن طبقه بندی کرده و توانایی درک مطالب جدید را پیدا کند. به هر فعالیتی که این شرایط را برای ذهن انسان و بازگردانی انرژی به جسم انسان فراهم کند استراحت می گویند. شما اگر در طول روز هیچ استراحتی نکنید نمی توانید فعالیت های روزانه خود را به درستی انجام دهید و همچنین اگر استراحت درست و اصولی نداشته باشید نه تنها به شما کمکی نمی کند بلکه تمام انرژی باقی مانده شما را نیز از بین می برد، به همین دلیل توجه به استراحت درست و اصولی از الزامات است.

به طور میانگین ذهن انسان پس از هر ۹۰ الی ۱۰۰ دقیقه فعالیت به ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت نیاز دارد.

بهترین و اصولی ترین کار ها برای استراحت بین مطالعه

۱_ صحبت با دوست و خانواده

۲_ خوردن خوراکی و تنقلات انرژی زا

۳_ انجام حرکات کششی برای رفع خستگی بدن ناشی از ساکن نشستن

۴_ پیاده روی

۵_ مطالعه و نوشتن جملات انگیزشی

۶_ مدیتیشن

نباید های استراحت بین مطالعه

۱_ چک کردن گوشی و سوشال مدیا

۲_ خواندن اخبار منفی

۳_ فیلم یا سریال دیدن

۴_ انجام فعالیت سنگین

۵_ گوش دادن به آهنگ غمگین

چرا استفاده از گوشی در استراحت بین مطالعه ممنوع است؟!

     استراحت کردن همان آزاد و رها کردن مغز از اطلاعات است و هرچه که داده و اطلاعات جدیدی به مغز وارد کرده و مانع استراحت او شود ممنوع است. در عصر حاضر شما تنها با گوشی خود می توانید از تمامی اخبار روز دنیا با خبر شوید و به همین دلیل تنها لحظه ای کوتاه کافی است تا گوشی ذهن و مغز شما را سرشار از اخبار و داده های جدید کرده و آرامش او را بهم بریزد.

     سال کنکور پیچیدگی و سختی های فراوانی دارد و حتی کوچیک ترین مسائل نیز مانند استراحت بین مطالعه می تواند بر کیفیت مطالعه روزانتان تاثیر بگذارد. تیم بزرگ الورتبه با مشاورین با تجربه خود در کنار شماست تا شما را در طول این مسیر راهنمایی کرده و بهترین روش مطالعه کنکور و استراحت به شما آموزش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید