خانه » تســــت زنـــــــی » روزی چندتا تست بزنیم؟

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

روزی چندتا تست بزنیم؟

زمان مطالعه: دقیقه
2024-04-21 18.18.40

تست بزن تا موفق بشی !!!

همانطور که بارها و بارها به این موضوع اشاره شده است، تست زنی از حائز اهمیت ترین کار ها در راستای موفقیت در کنکور می باشد. از آنجایی که آزمون کنکور به صورت تستی می باشد، شما تا زمانی که تمرین تست زنی نکرده باشید، نمی توانید در جلسه کنکور موفقیت کسب کنید. اما سوالی که امروزه دغدغه اصلی دانش آموزان شده است، این است که در روز چند تست باید بزنیم تا در کنکور موفق شویم؟ برای پاسخ به این سوال، با الورتبه همراه باشید تا در ادامه به بررسی این موضوع بپردازیم.

روزی چند تا باید تست بزنیم؟

در پاسخ به این سوال، نمی توان عدد مشخصی را برای تست زنی روزانه عنوان کرد، چرا که حالت های مختلفی شامل این سوال می شوند که به صورت زیر دسته بندی می شوند:
۱) حالت اول شامل دانش آموزانی می شود که پایه ضعیفی دارند و باید زمان زیادی را صرف مطالعه درسنامه کنند و زمان کمتری را به تست زنی اختصاص می دهند. تعداد تست میانگین و مناسبی که این دانش آموزان در طول روز میتوانند بزنند، حدود ۴۰ الی ۸۰ تست در روز می باشد که البته این تعداد نیز برای هر دانش آموزی ممکن است متفاوت باشد.
۲) حالت دوم دانش آموزان متوسط هستند که به طور میانگین حدود ۱۰۰ الی ۱۵۰ یا ۲۰۰ تست را در روز میتوانند کار کنند.
۳) حالت سوم نیز شامل دانش آموزانی است که پایه قوی تری دارند و نیاز زیادی به خواندن درسنامه ندارند که این دانش آموزان میتوانند بالای ۲۰۰ تست در روز را کار کنند.

تعداد تست ها مهم تره یا کیفیتشون؟

یکی از مهم ترین نکاتی که همه دانش آموزان باید به آن توجه کنند، این است که نباید صرفاً به تعداد تست هایی که میزنند توجه کنند. دانش آموز در درجه اول باید به کیفیت تست و نکاتی که از تست ها دریافت می کند، بپردازد و بررسی کند که از تستی که کار می کند، چه نکات جدیدی را یاد می گیرد.
به طور مثال، دانش آموزی در یک روز تعداد ۱۵۰ تست معمولی را بدون هیچ چالش خاصی و نکته جدیدی می زند و به سرعت تعداد تست های روزانه خود را افزایش می دهد. در مقابل، دانش آموزی در یک روز تعداد ۵۰ تست پر چالش و پر از نکته را کار می کند و زمان بیشتری را صرف دریافت نکات جدید در این تست ها می کند. کاملا مشخص است که دانش آموز دوم، در جلسه کنکور موفق تر عمل خواهد کرد، چرا که در تمرین تست زنی خود، با چالش های گوناگونی مواجه شده و نکات بیشتری را در بر گرفته است.

برای افزایش تعداد تست می توانید از تکنیک های طلایی که مشاورین ما به دانش اموزانشان می گویند استفاده کنید.

روزی چند تست آموزشی بزنیم؟

همانطور که از اسم این نوع تست مشخص است، هدف اصلی از انجام تست های آموزشی، آموزش می‌باشد. پس تعداد این تست ها در روز چندان مهم نیستند و آموزش نکات جدید، باید اصلی ترین هدف هر دانش آموزی از انجام این تست ها باشد.برخی تست ها ممکن است زمان زیادی از شما بگیرند و تا ۲۰ الی ۳۰ دقیقه طول بکشند. همچنین ممکن است برخی تست ها دارای نکات زیادی نباشند و حدود ۵ الی ۱۰ دقیقه از زمان شما را شامل شوند. بنابراین با توجه به زمانی که در طول روز به تست زدن اختصاص می دهید، تعداد تست آموزشی که کار می کنید چندان مهم نیست و میزان یادگیری شما از اهمیت بیشتری برخوردار است.

برای یادگیری نحوه زدن تست آموزشی کلیک کنید.

با وجود مدرسه، در هفته چند تست بزنیم؟


از آنجایی که با وجود مدرسه، زمان دانش آموزان برای تست زنی محدود می شود، ممکن است تعداد تست های روزانه ای که هر دانش آموز می زند، هر روز متفاوت باشد. اما با این وجود، تعداد میانگین مناسبی که برای تست زدن در نظر گرفته می شود، تعداد ۶۰۰ الی ۸۰۰ تست در هفته می باشد.
البته این تعداد تست، برای دانش آموزی که تازه میخواهد شروع به تست زنی کند، بالا می باشد و دانش آموزان در ابتدا با مقادیر کمتری شروع می کنند ولی بهتر است به مرور زمان، تعداد تست های هفتگی خود را به این عدد برسانند.

برای موفقیت در کنکور روزی چند تست باید بزنیم؟

به طور کلی، این پرسش که «برای موفقیت در کنکور روزی چند تست باید بزنیم؟»، پرسش درستی نیست زیرا موفقیت در کنکور به کمیت تست زنی وابسته نیست، بلکه به کیفیت تست زنی و کیفیت مطالعه بستگی دارد.
بوده اند بسیاری از دانش آموزانی که با وجود زدن ۲۰۰ تست در روز، موفقیت خوبی در کنکور کسب نکرده اند و همچنین از آن طرف بوده اند داوطلبانی که برای آمادگی، روزانه تعداد تست پایین تر ولی پر چالش تری رو کار کرده اند و در کنکور رتبه بسیار خوبی را کسب کرده اند.برای یادگیری روش های تست زنی در کنکور کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید