خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » بودجه بندی اقتصاد کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بودجه بندی اقتصاد کنکور

زمان مطالعه: دقیقه
بودجه بندی اقتصاد کنکور

اقتصاد از دروسی هست که هم شامل مباحث حفظی و مفهومی می شود و هم شامل مباحث مسئله و ریاضیات. حتما شما هم وقتی سوالات درس اقتصاد را در دفترچه کنکور انسانی چک کرده اید، ظاهر سوالات برایتان دلهره آور بوده است، چون معمولا سوالات اقتصاد در بخش مفاهیم چند بخشی بوده و در بخش مسائل معمولا اعداد بزرگی در صورت سوال آمده است.

حال وقت این است که به فکر این باشید که کدام مباحث را باید بیشتر مطالعه کنید و تمرکز بیشتری برای یادگیری اش بگذارید و برای کدام مبحث تعداد تست های بیشتری برای تمرین اختصاص دهید.
الورتبه در این بلاگ برای کمک به شما در این زمینه، بودجه بندی درس اقتصاد کنکور علوم انسانی را به طور کامل و دقیق تحلیل خواهد کرد.

تعداد سوالات اقتصاد در کنکور ۱۴۰۲

درس اقتصاد از لحاظ محتوایی ترکیبی از مفاهیم، حفظیات و ریاضیات است ، که ۱۵ سوال از دفترچه کنکور انسانی را شامل می شود.سوالات بخش ریاضیات و مسائل اقتصاد طبق کنکور ۱۴۰۲، ۵ سوال می باشد، شما برای تسلط در این بخش حتما باید با فرمول ها و تیپ تست های آن آشنا باشید.زمانی که برای پاسخگویی به تمام سوالات این درس در نظر گرفته شده، ۱۵ دقیقه است، که شما برای هر سوال یک دقیقه وقت دارید و این، زمان بسیار مناسبی است.

-دروس اقتصاد و تعداد تست هر درس را به تفکیکT در جدول زیر می‌توانید بررسی کنید:

با توجه به این بودجه‌بندی، درسِ آشنایی با شاخص های اقتصادی تست خیز ترین بخش های اقتصاد است؛ همچنین در این بخش مهم ترین مفاهیم اقتصادی به شما معرفی و توضیح داده شده است و شما با مطالعه ی این فصل به ۲۵ درصد از سوالات می توانید پاسخ دهید.

همچنین اقتصاد، یک درس زود بازده است، یعنی با مطالعه ی یک یا دو دور ازمنبع این درس، به راحتی درصدتان ۵۰ می شود؛ اما از آنجایی که تمام داوطلبان اقتصاد را در بین دروس انسانی برای مطالعه، در اولویت می گذارند، چه آنها که تابستان شروع به مطالعه این درس کرده اند و چه آنها که از بهمن یا عید شروع کرده اند، هرگز نباید از مطالعه ی اقتصاد غافل شد.

طبق آمار، اکثریت رتبه برترها در این درس، درصد بین ۷۰ تا ۱۰۰ کسب می کنند. از این آمار می توان متوجه این امر شد که اگر شما هر مبحثی از درس اقتصاد را حذف کنید، به ضررتان تمام می شود؛ زیرا تمام رقبایتان در کنکور این درس را برای درصد بالا مطالعه کرده اند‌ و اگر به تعداد سوالات کمی پاسخ دهید ترازتان ( نمره علمی) از میانگین تراز تمام داوطلبان پایین تر می آید.

برای افزایش تراز در کنکور می توانید به وبلاگی که تیم ما برای افزایش تراز کنکور اماده کرده است سر بزنید تا بتوانید ترازخود را با راهکار های اصولی افزایش بدهید.

ما برای تمامی دروس کنکور برای هرسه رشته تجربی،ریاضی،انسانی بودجه بندی دروس کنکور را به طور کامل و واضح برای شما اماده کرده ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید