خانه » تســــت زنـــــــی » چگونه روزی ۴۰۰ تست بزنیم؟

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

چگونه روزی ۴۰۰ تست بزنیم؟

زمان مطالعه: دقیقه
افزایش تعداد تست

اگر به کتابخانه اتاقتان یک نگاه کوتاه بندازید حداقل ۶ تا کتابکار درسی به چشمتان میخورد که هرکدام حدود ۱۲۰۰ تست در خود دارند و شما برای آنکه نتیجه دلخواهتان در کنکور را بگیرید باید حداقل یکبار تمامی آن تستها را زده باشید. بدون بلد بودن روش های افزایش مقدار تست زنی تیم مشاوره کنکور الورتبه چطور ممکنه از پس حداقل ۷۲۰۰ تستی که در کتابخانتان منتظر شما هستند بر بیایید! در این وبلاگ به شما اموزش می دهیم که چگونه روزی ۴۰۰ تست بزنید.

روزی ۴۰۰ تا تست بزن

  • افزایش تعداد تست پوششی
  • کنترل تایم درسنامه خوانی
  • تست زنی مداوم
  • دقت در حل تست های اولیه و اموزشی
  • تعادل در برنامه ریزی درسی
  • کمک از مشاوره کنکور

راهکار افزایش تعداد تست

برای افزایش تعداد تست به روزی ۴۰۰ تا روش های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین راه های افزایش تعداد تست،زدن تست پوششی است.شما می توانید با این نوع روش تست زنی تعداد تست خود را به مرور افزایش بدهید.

استفاده از روش های زیر نیز خیلی به شما کمک می کند.

تایم خواندن درسنامه را کنترل کنید.

در تمامی زنگ هایی که درس میخوانید بخشی از زمان شما به خواندن درسنامه و مابقی به زدن تست میگذرد. اکثر دانش آموزها به دلیل درگیر بودن با وسواس مطالعاتی یا روش های اشتباه مطالعاتی کنترل زمان خواندن درسنامه را از دست میدهند و همین مسئله باعث میشود، فرصت خیلی کمی برای زدن تست باقی بماند یا حتی اصلا ۱ تست هم نتوانند بزنند.

برای دروس حفظی و مفهومی نظیر شیمی، زیست، فلسفه و… باید فقط ۳/۲ زمانتان را برای درسنامه بگذارید و مابقی را برای زدن تست صرف کنید اما برای دروس محاسباتی نظیر فیزیک، ریاضی و… به علت آنکه تنها با حل سوال بیشتر بر روی روش های حل تسلط پیدا میکنید، فقط ۳/۱ زمان را درسنامه میخوانید تا بتوانید ۳/۲ باقی مانده را با زدن تست تمرین کنید.اگر نمیتوانید نسبت زمانی گفته شده را رعایت کنید، قطعا روش مطالعتان اشتباه است و نیاز دارید بلاگ ” روش مطالعه کنکوری” را مطالعه کنید.

به صورت مداوم تست بزنید

اگر انجام یک کار را دائما تکرار کنید، به مرور زمان مهارتتان در انجام آن بیشتر و بیشتر میشود، به دنبال افزایش مهارت، سرعت دستتان نیز بیشتر میشود تست زدن نیز از این قاعده مستثنی نیست و در صورت داشتن برنامه منظم تست زنی مشاهده خواهید کرد که به مرور زمان قادر خواهید بود تست بیشتری در یک زنگ بزنید. تکرار تست زنی بصورت خودبه خودی سرعتتان را افزایش میدهد ولی اگر میخواهید رشد بیشتری در سرعتتان را کسب کنید، تعداد تستی که در هر زنگ میزنید را یادداشت کنید و چالش %۱۰۰ را برای خود بگذارید.می توانید برای افزایش سرعت تست زنی از تست زمان دار استفاده کنید.

                چالش ۱۰% هر هفته ده درصد به تعداد تستی که هفته پیش زدید اضافه کنید.

اولین تست همیشه مهمترین تست است

به تست هایی که صورت سوال حدودا مشابه دارند و روش حل کردنشان نیز بسیار شبیه به یکدیگر است، یک تیپ بندی تست گفته میشود مولفین در کتابکارهای آموزشی به جهت آنکه روی تیپ بندی های مختلف تسلط پیدا کنید سوالهای هم تیپ را کنار هم قرار میدهند در نتیجه اولین تست از هر تیپ بندی همیشه مهمترین تست است زیرا با یاد گرفتن روش حل ،آن روش حل حداقل ۳ تست بعدی آن را نیز در اختیار دارید و نیازی نیست از برای حل کردنشان خودتان را به چالش بکشید همین مسئله ساده باعث میشود در مصرف زمانتان صرفه جویی کنید و در یک زنگ درسی تعداد تست بیشتری را پاسخ بدهید.پس حواستان به تست آموزشی باشد.

همیشه سعی کنید متن سوال را به دقت و آرامش تمام بخوانید تا بفهمید سوال از شما چه خواسته است و سوالی که پیش روی شماست مشابه کدام یک از تیپ تستهایی است که قبلا آنرا حل کردید با پی بردن به این موضوع روش حل سوال عملا آشکار شده است و فقط کافی است جایگذاری اعداد را انجام دهید. یادگیری انواع روش تست زنی کنکور می توانید به طور غیر مستقیم هم تراز شما و هم تعداد تست شما را افزایش بدهد.

بین دروس سخت و آسانی که در یک روز میخوانید تعادل برقرار کنید.

کاملا بدیهی است زمانی که یک درس سخت باشد زدن تست هایش نیز برای ما دشوارتر خواهد بود و زمانی که یک درس آسان باشد به راحتی میتوانیم به سوالهایش جواب بدهیم برقراری تعادل میان دروس سخت . آسانی که در طی یک روز میخوانید موجب میشود که بتوانید به تعداد تستی که در روز میزنید ثبات ببخشید.

شاید یک آن پیش خود بگویید در طول روز فقط درسهای ساده را تست میزنیم و اینطوری تعداد خیلی زیادی تست پاسخ میدهم در جواب باید بگوییم اینطوری روز بعد مجبور هستید تمام طول روز، درس های سخت را بخوانید و اینگونه تعداد تستتان خیلی افت میکنید و عملا درس خواندنتان را دچار نوسان شدید میکنید.داشتن یک برنامه ریزی اصولی به کمک مشاور کنکور می توانید این موضوع را حل کند.

               تعداد تستی که میزنید با حوصله شما رابطه مستقیم دارد.

میخواهم تعداد تست هایم افزایش پیدا کند اما حوصله تست های زیاد را ندارم من را خسته و کنسل میکند

انتظار نداشته باشید راه ۱۰۰ ساله رو یک روزه بروید ممکن نیست! پلکانی تعداد تستتان را افزایش دهید به فرض از ۲۰ تست با پله های ۵ به ۵ تا ۳۰ افزایش دهید. دوما داشتن تنوع میتواند از تنبلی شما تا حدی بکاهد از سوی دیگر تعداد زیاد مساوی با خستگی است شما ربات نیستید؟!

بعضی روزها را روز استراحت تستی بگذارید تست خود را کمتر کنید‌.سوما نمی‌توانید تعداد تست خودتان را با دوستانتان مقایسه کنید به دلیل آنکه دو فرد متفاوت هستید.

هیچ استانداردی وجود ندارد؛ چون رتبه برتر ۳۰۰ تا تست زده شماهم با ۳۰۰ تست رتبه میشوید‌. پنجما متشکر تلاش هایتان باشید به یاد بیاورید نقطه صفر شما کجا بوده است؛ اگر از ۵۰ تست به ۹۰ تست رسیده اید از خودتان تقدیر کنید مثلا با یک فیلم زیبا به خودتان پاداش بدهید. وقتی مدام فشار بیاورید بدون ایست و توقف به پایان خط نرسیده؛بی حوصله و بی انگیزه میشوید.

در نهایت یه یاد داشته باشید مهارت مهم تر از تکنیک است اگر  چشم خوان نباشید مدام برمیگردید سر خط، اگه وسواس مطالعاتی داشته باشید مدام فکر شما درگیر و خسته است اگر ماهیچه دستت ضعیف باشید به دنبال آن زود خسته میشوید و اگر استراحت مطالعاتی نداشته باشید زیاد دچار بی حوصلگی و وقفه پارت ها میشوید.

داشتن تعداد تست زیاد اما مفید در طول روز می تواند باعث افزایش تراز شما شود.پس برای اینکه بتوانید روزانه ۴۰۰ تا تست و الی بیشتر بزنید حتما از نکات ای که در این وبلاگ به شما اموزش دادیم استفاده کنید.

مشاور میتونه کمکم کنه به افزایش تست دست پیدا کنم؟

قطعا اگر یک مشاور رشته انسانی در کنار شما قرار بگیرد، قبل از آنکه به شیوه غلط با افزایش تست زیاد خودتان را خسته و کلافه کنید اصول آن را به شما معرفی میکند؛ زیرا با تمامی آن اشتباهات در دوران کنکور خودش و دیگر دانش‌آموزانش برخورد داشته و اجازه نمیدهد شما نیز به دام بیوفتید.مشاور، مشوق شما میشود و تمامی سختی‌هایی که در مسیر برای شما پیش می آید بررسی میکنید تا بتوانید پس تمامی موانع و خستگی ها و تنبلی های ناشی از اصول نادرست برآیید.مشاور کنکور با یاد دادن نکات مشاوره ای کنکور می تواند کمک کند شما نتیجه بهتری بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید