خانه » لایف استایل کنکوری » در سال یازدهم روزی چند ساعت درس بخوانیم

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

در سال یازدهم روزی چند ساعت درس بخوانیم

زمان مطالعه: دقیقه

مقدمه

اگر دانش آموز یازدهم هستید، قطعا برایتان سوال شده است که : (( امسال برای کنکور بخونم یا نه ؟؟))، (( چجوری امسال کنکوری بخونم که بتونم امتحانای پایانی رو پوشش بدم و نمره بالایی بگیرم؟)). سوالاتی از این دسته، از دلایلی است که دانش آموزان اکثرا سردرگم می شوند و در انتخاب هدف درس خواندن در سال یازدهم، دچار اضطراب و نگرانی می شوند.

در این مقاله الورتبه در مورد ساعت و نحوه  مطالعه  پایه یازدهمی ها را بررسی خواهیم کرد.

پایه یازدهم رو چجوری بخونم ؟

در سال دوم دبیرستان ( پایه یازدهم)  دانش آموزان به دو دسته تقسیم می شوند :

  1. کنکوری ها

این دانش آموزان از سال دوم دبیرستان به فکر کنکور هستند و می خواهند مطالب پایه یازدهم را در سال دوم تمام کنند.

  • غیر کنکوری ها

این دانش آموزان صرفا درس ها را می خوانند تا در امتحانات پایان سال نمره مناسبی به دست بیاورند.

شما بهتر است هدف خود را در پایه یازدهم از همان ابتدا تعیین کنید تا وقتتان تلف نشود و بتوانید با توجه به هدفتان درس ها را مطالعه کرده و برای آن سال برنامه ریزی کنید.

تأثیر معدل کلاس یازدهم در کنکور

با توجه به اینکه تصمیم گرفته شده که از سال آینده امتحانات نهایی پایه یازدهم به صورت نهایی برگزار شوند، در کنکور ۱۴۰۴ نمرات امتحانات نهایی پایه یازدهم نیز در کنکور تاثیرگذار خواهند بود. همچنین در کنکور ۱۴۰۵ نمرات امتحانات نهایی پایه دهم نیز تاثیرگذار خواهند بود.

در سال یازدهم تست بزنیم یا دروس را تشریحی بخوانیم؟! مسئله این است!!!!

اکثر دانش آموزان کلاس یازدهمی با این سوال روبه رو هستند که «چگونه از یازدهم برای کنکور بخونیم؟» در سال یازدهم تست بزنیم یا بیشتر دروس تشریحی را کار کنیم؟ مهمترین نکته در پاسخ به این سوالات آن است که این دو مقوله درسی (تست زنی و پاسخ‌های تشریحی) را نباید از هم جدا کرد.

 در حقیقت تشریحی خواندن و تست زدن مکمل یکدیگر هستند و تنها زمانی به تسلط خوبی روی یک درس می‌رسید که بتوانید با هر دو روش آن درس را بخوانید، یعنی هم به تست‌های آن درس پاسخ دهید و هم درس را به صورت تشریحی بخوانید.

توصیه الورتبه این است که برای تسلط بهتر، ابتدا درس را به صورت تشریحی بخوانید تا مفاهیم درسی را به خوبی درک کنید، از طرف دیگر امتحانات پایه یازدهم به صورت تشریحی است بنابراین تشریحی خواندن باعث می‌شود که برای امتحانات نیز آماده شوید. بعد از این که به تسلط خوبی در سوالات تشریحی درس رسیدید، می‌توانید تست زنی را شروع کنید. با حل تست‌ها، نکات جدیدی را متوجه خواهید شد و تسلط شما به مفاهیم درسی ریزبینانه‌تر و دقیق‌تر خواهد بود؛ در نتیجه بهتر است در سال یازدهم هم تشریحی درس بخوانید و هم تستی!

در کلاس یازدهم چند ساعت در روز درس بخوانیم؟

در خصوص اینکه در کلاس یازدهم چند ساعت بخوانید، داشتن برنامه ریزی و هدف درسی مناسب بسیار توصیه می شود زیرا اساس کار شما در کلاس یازدهم را تعیین می کند. به همین دلیل به برنامه پیشنهادی زیر توجه کنید :

در پایه یازدهم، شما به طور میانگین از ساعت ۶ صبح الی ۳ بعد از ظهر در مدرسه هستید، پس طبیعتا در این بازه زمانی، توجه به برنامه مدرسه در اولویت قرار می گیرد.

در ساعت ۳ الی ۷ بعد از ظهر، مقداری استراحت کرده و به مرور دروس تدریس شده همان روز، انجام تکالیف و مطالعه تشریحی دروس می پردازید .

از ساعت ۸ شب الی ۳۰ دقیقه قبل از خوابیدن، پیشنهاد می شود ( در صورتی که هدف شما کنکوری خواندن است) درس های کنکوری را مطالعه کرده و تست های مربوطه را پاسخ دهید.

اگر بتوانید چنین زمان‌بندی را به خوبی اجرا کنید مطمئن باشید که سال یازدهم را پربار و تأثیرگذار پشت سر خواهید گذاشت.

موفقیت در کنکور از کلاس یازدهم

برای بسیاری از دانش آموزان که کلاس دهم و تابستان آن را با تنبلی و سهل انگاری تباه کرده اند، کلاس یازدهم زمان جبران اشتباهات است! اگر می‌خواهید با درس خواندن در کلاس یازدهم سهم خود را در موفقیت کنکور افزایش دهید بهتر است یک برنامه ریزی مناسب و اصولی داشته باشید و خودتان را متعهد به انجام آن کنید. دو سال سخت و فشرده تلاش کنید و بعد از قبولی در دانشگاه و رشته مورد نظرتان این موفقیت را جشن بگیرید.

هدف‌گذاری دقیق و اصولی برای سال یازدهم

اول از همه با خودتان روراست باشید! ببینید کجای مسیر قرار دارید؟ هدفتان از شرکت در کنکور چیست؟ چقدر برایتان مهم است که همان سال اول موفق شوید؟ ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس متناسب با هدفی که دارید تلاش کنید. هرچه هدف شما واضح‌تر باشد، انگیزه شما برای رسیدن به آن بیشتر و احتمال رسیدن به آن نیز بیشتر خواهد بود.

برنامه ریزی حرفه‌ای و اصولی برای سال یازدهم

دومین نکته مهم در موفقیت در کنکور، داشتن یک برنامه ریزی استاندارد و اصولی است که متناسب با شرایط شخص شما تدوین شده باشد. در واقع به برنامه‌ای احتیاج دارید که متناسب با توانایی‌های شما، نقاط قوت و ضعف و هدفی که تعیین کرده‌اید تهیه شده باشد. داشتن برنامه ریزی به شما کمک می‌کند که در مسیر موفقیت گم نشوید. در کلاس یازدهم شما باید مثل حرفه‌ای‌ها عمل کنید. ساعت خواب، مطالعه، تمرین، تست زدن، استراحت و تفریح را مشخص کنید. بهتر است برای استفاده از گوشی و فضای مجازی نیز برنامه ریزی کنید، اگر می‌خواهید در کلاس‌های فوق برنامه مدرسه شرکت کنید نیز می‌توانید آن را در برنامه خود بگنجانید.

هرشب قبل از خواب کارهایی که انجام داده‌اید را ارزیابی کنید. فهرست کارهایی که روز بعد باید انجام دهید را نیز آماده کنید. بهتر است کارها را بر اساس اولویت مشخص کنید و زمان تقریبی انجام آن‌ها را نیز تعیین کنید.

تست زنی جدی را آغاز کنید!

اگر تا کنون تست زنی و نقش آن در موفقیت کنکور را جدی نگرفته‌اید وقت آن رسیده که در سال یازدهم به این مسئله جدی‌تر فکر کنید. باید با انواع تست‌ها آشنا شده و روش‌ها و قوانین تست زنی را بیاموزید. بهتر است هم تست‌های آموزشی کار کرده و هم تست‌های زمان دار را امتحان کنید.شما می توانید از وبلاگ انواع تست کنکور استفاده کنید.

منابع کنکوری را تهیه کنید

بهتر است در کلاس یازدهم در کنار منابع درسی این پایه تحصیلی، تعداد کتاب تستی و کنکوری نیز داشته باشید. بهترین انتخاب‌ها در این زمینه کتاب‌های پایه کنکور است که شامل مطالب درسی پایه یازدهم و دهم می‌شود.

شرکت در آزمون‌های آزمایشی

شرکت در آزمون‌های آزمایشی به شما کمک می‌کند تا روش صحیح برنامه ریزی درسی، مدیریت زمان و مدیریت جلسه آزمون را بیاموزید. لزومی ندارد که برای شرکت در این کلاس‌ها هزینه زیادی انجام دهید. شما می‌توانید از وبسایت موسسات آموزشی معتبر آزمون‌های آزمایشی را دانلود کرده و خودتان در خانه انجام دهید.

برای اینکه بدانید کدام ازمون ازمایشی را شرکت کنید وبلاگ مقایسه آزمون آزمایشی سر بزنید.

سخن پایانی

اکثر دانش آموزان در مواجهه با مشاوران الورتبه می‌پرسند: «چگونه از یازدهم برای کنکور بخونیم؟». با توجه به اهمیتی که کلاس یازدهم از نظر روانی و درسی دارا است، می‌توان با داشتن برنامه ریزی صحیح آموزشی برای این سال تحصیلی مسیر موفقیت در کنکور را هموارتر کرد.

 الورتبه از لحظه شروع تا لحظه آمدن نتایج در کنار شما خواهد بود تا بتوانید با آرامش خاطر به هدف خود رسیده و ما را در موفقیت خود سهیم بدانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید