خانه » لایف استایل کنکوری » چگونه گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم؟

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

چگونه گوشی را ترک کنیم و درس بخوانیم؟

زمان مطالعه: دقیقه

مقدمه

قطعا برایتان اتفاق افتاده است که برنامه ای منظم و دقیق برای درس خواندن دارید و عزم و اراده خود را برای انجام آن جمع کرده اید اما یک لحظه غافل شده اید و تلفن همراهتان را بیش از حد استفاده کرده اید . هنگامی که به خودتان آمده اید متوجه شده اید که چندین ساعت گذشته است و شما هیچ پیشرفتی در انجام دادن برنامه تان نداشته اید.

در این مقاله نحوه کنترل گوشی در حین درس خواندن را بررسی می کنیم.

گوشی رو کنار بزارم یا نه؟؟؟

شاید معلمان یا والدین شما اعتقاد دارند که بهتر است در سال کنکور گوشی موبایلتان را کاملا از دسترس خارج کنید؛ اما این روزها گوشی موبایل به یک جزء جدا نشدنی در زندگی همه افراد به ویژه دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور، تبدیل شده است. اپلیکیشن‌های مفید و کاربردی مانند دیکشنری یا حتی ماشین حساب و آلارم بیداری صبحگاهی، همگی باعث می‌شوند که ما در تصمیم‌مان برای حذف کامل گوشی موبایل تجدید نظر کنیم و در عوض توصیه کنیم که استفاده از این وسیله را محدود و کنترل کنید.

 6روش های کنترل گوشی هنگام درس خواندن

  1. شناسایی عوامل حواس پرتی

لزومی به حذف همه برنامه های گوشی نیست. برنامه هایی که از نظر خودتان بیشترین زمان را در آن ها سپری می کنید را حذف کنید تا اثر آن را ببینید.

  • دور کردن گوشی از محل مطالعه

در هنگام مطالعه، بهتر است تلفن همراهتان را در اتاق دیگری قرار دهید و آن را در حالت سایلنت بگذارید تا حواستان را پرت نکند ( در صورتی که به پی دی اف کتاب ها یا فایل های تصویری درسی نیاز دارید، آن ها را به لپتاب خود انتقال دهید.)

  • داشتن برنامه و پایبند بودن به آن

در صورت داشتن برنامه مشخص و پایبند بودن به اجرای آن، خودتان را موظف می کنید که برنامه را کامل کنید و از عواملی که موجب می شوند شما از این هدف دور شوید را از خود دور کنید ( حذف کنیدو به آن ها اهمیت ندهید.)

در این بخش یک مشاوره کنکور خوب می تواند به شما کمک کند.

  • وقت گذاشتن برای برنامه های مورد علاقه

قرار نیست در دوران کنکور یا برای همیشه شما به گوشی خود نگاه نکنید. هنگامی که طبق برنامه ریزی جلو برید و در درساتون پیشرفت ببینید ( لزوما پیشرفت تراز یا درصد مطرح نیست، پیشبرد برنامه هفتگی و ماهانه با ۸۰ درصد تطابق به بالا) می تونید به عنوان جایزه برنامه مورد علاقه یا استفاده دلخواه از گوشی را به خودتان جایزه دهید.

  • زمان های استراحت، سراغ گوشی نروید

مغز انسان بعد از یک فعالیت درسی یا یک فعالیت طاقت فرسای ذهنی، نیاز به استراحت و درگیر نشدن مجدد دارد. هنگامی که شما سمت گوشی می روید، مغزتان به صورت اضافه درگیر اطلاعات بدون استفاده و دریافت سیگنال های اضافه از طرف چشم می شود که به خستگی آن اضافه می کند.

  • برای آنلاین شدن زمان مشخصی بگذارید

زندگی دیجیتال و فضای مجازی جزو جداناپذیر زندگی همه انسان ها شده است اما این به این معنا نیست که همه وقت ما را باید درگیر کند. به همین خاطر، بهتر است یک زمان مشخصی از روز ( به صورت تکه تکه یا یکجا بستگی به خود شخص دارد) را به این موضوع اختصاص داده تا بتوانید برنامه خود را جلو ببرید و بهانه برای درس نخواندن از بین برود.

طرح مشاوره کنکور
https://alorotbe.com/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87/

سخن پایانی

استفاده از تلفن همراه یک تیغ دو لبه است که هم می تواند مفید باشد هم به شدت مضر. مشاوران الورتبه به شما در کنترل تلفن همراهتان هنگام درس خواندن و در دوران کنکور کمک می کنند تا بتوانید به آسانی و با موفقیت این دوران را پشت سر بگذرانید.

مشاورین کنکور الورتبه سعی کرده اند تمام نکات لایف استایل کنکوری و دیگر مطالبی که ممکن است با خواندن ان بتوانید نتیجه بهتری در کنکور بگیرید برای شما در نکات مشاوره ای کنکور اماده کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید