خانه » جمع بندی » روش جمع بندی بقچه ای

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

روش جمع بندی بقچه ای

زمان مطالعه: دقیقه
روش جمع بندی بقچه ای

در روزهای پایانی مانده به کنکور همه دانش آموزان کنکوری دغدغه این را دارند که به چه روشی درس هایشان را جمع بندی کنند تا بازدهی بیشتری برایشان داشته باشد.

شاید روش های مختلف جمع بندی دروس به گوشتان خورده باشد مثل روش زیگوراتی، شناور، سه روز یکبار و بقچه ای که به اقتضای شرایط دانش آموز، هر یک از این روش ها پیشنهاد می شود‌. در این بلاگ تیم الو رتبه شما را با صفر تا صد استفاده از روش بقچه ای و مزایا و معایبش آشنا می کند.

روش بقچه ای چیست؟

در روش بقچه ای شما حجم بالایی از مطالب را ابتدا انتخاب می کنید و تصمیم می گیرید در فرصت دو الی سه روزه کل مطالب را مطالعه و مرور کرده و همه ی تست های نشان دارش را حل کنید. مثلا جمع بندی بقچه ای جامعه شناسی دهم، یازدهم و دوازدهم در سه روز متوالی به این صورت است که اول تمام درسنامه ها و خلاصه و نکته برداری هایی که از آن درس دارید را مطالعه می کنید و سپس سراغ مهم ترین تست ها رفته و سوالات کنکور سالهای اخیر را هم حل می کنید.

تنها مزیت روش بقچه ای:

این روش برای امتحانات تشریحی پیشنهاد خوبی است؛ زیرا در همان فرصت یک الی دو روزه ای که در اختیار دارید قطعا تمام ذهن و تمرکزتان سمت همان امتحان است و نمیتوانید به درس دیگری فکر کنید، پس نتیجتا خواندن بقچه ای همان درس به شما کمک بیشتری می کند تا اینکه درس دیگری هم در کنارش بخوانید.

معایب روش بقچه ای:

به جز در زمان امتحانات تشریحی در بقیه مواقع سال، بقچه ای خواندن دروس برای “کنکور” پیشنهاد نمی شود، چرا که اگر جمع بندی بقچه ای را زودتر از موعدش انجام دهید ذهن دچار یکنواختی و خستگی جبران ناپذیری شده و از طرفی این عدم تمرکز باعث اتلاف و هدر رفتن وقت و به وجود آمدن تایم های پرتی در برنامه ریزی تان خواهد شد.(منظور از موعد استفاده از روش جمع بندی بقچه ای فقط هفته آخر مانده به کنکور بوده که مخصوص تورق سریع دروس است).

از دیگر معایب روش بقچه ای این است که مطالبی که در ابتدای دوره جمع بندی مطالعه کرده اید تا انتهای دوره به فراموشی سپرده می شوند؛ چون که هر عنوان درسی را مستقلا مطالعه کرده و از مرور دوباره و برگشت به همان درس خودداری می کرده اید یا وقت مرور را نداشته اید.

حالا که با معایب این روش اشنا شدید می توانید از دیگر روش های جمع بندی نیز مطلع شوید.

در هفته پایانی مانده به کنکور از روش بقچه ای استفاده بکنم؟

با اینکه بعضی از مشاوران استفاده از این روش را برای روزهای پایانی موثر می دانند ولی ما حتی برای روزهای پایانی هم این روش را پیشنهاد نمی کنیم؛ چرا که وقتي دانش آموزي فقط روي يک مبحث يا درس خاص تکيه بيش از حد مي کند نتيجه کمتري در يادگيري نصيبش مي شود، پس در هفته پاياني که هفته تورق سريع است توصيه ما اين است که چند درس در کنار هم مطالعه شود.

_سخن پایانی:

از آنجا که مشاوران کاربلد همیشه روش های متعادل و منطقی را برای پیشرفت بیشتر در اختیار شما قرار می دهند، پیشنهاد تیم ما نیز این است که تا حد امکان از روش بقچه ای استفاده نکنید و تنوع و تعادل را در برنامه خود رعایت کنید‌.

همچنین مشاوران الورتبه در دوران جمع بندی کنار شما خواهند بود تا با بهترین روش جمع بندی دروس خود را به طور کامل مطالعه و مرور کنید‌ و جنبه تک بعدی خود را در مطالعه کنکوری کنار بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید