خانه » مشاوره کنکور » پیچوندن مدرسه در سال کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

پیچوندن مدرسه در سال کنکور

زمان مطالعه: دقیقه
2024-04-21 17.47.05

موضوع رفتن یا نرفتن به به مدرسه در زمان کنکور یک موضوع جذاب و پربحث است که تأثیر زیادی بر عملکرد دانش‌آموزان در این دوره تحصیلی دارد. این موضوع در حقیقت به نحوه مدیریت زمان و اولویت‌بندی وظایف و مسئولیت‌ها در زمان کنکور مربوط می‌شود.

 نرفتن به به مدرسه می تواند وقت اضافه بسیاری به دانش آموز دهد و به او این امکان را دهد که تمامی کارهایش را انجام دهد و کلی وقت اضافه داشته باشد. در طرف مقابل نرفتن به به مدرسه می تواند نارضایتی والدین، عقب ماندن از درس ها، نداشتن تجربه وقت گذراندن با دوستان قدیمی و حتی پیدا نکردن دوست جدید را به همراه داشته باشد. در این مقاله بررسی می کنیم که آیا شما نیاز است به مدرسه بروید یا نه.

۴ موضوع مهم که هنگام تصمیم گیری باید به آن ها توجه داشت

دانش‌آموزان کنکوری ممکن است نظرات و دیدگاه‌های مختلفی نسبت به موضوع رفتن یا نرفتن به مدرسه در زمان کنکور داشته باشند.مواردی که باید به آن ها توجه کنند به این ترتیب اند:

  1.  اولویت‌بندی و زمان‌بندی: برخی از دانش‌آموزان معتقدند که مدرسه باید در زمان کنکور به دانش‌آموزان کمک کند تا بتوانند بهترین عملکرد را در آزمون‌ها داشته باشند. از این رو، آن‌ها معتقدند که برنامه‌های تقویتی، جلسات مشاوره و پشتیبانی تحصیلی از سوی مدرسه بسیار مفید است.
  • فشار و تنش: برخی از دانش‌آموزان ممکن است فشار و تنش زیادی را در زمان کنکور تجربه کنند و احساس کنند که مدرسه باید فشار را کمتر کند تا آن‌ها بتوانند بهترین عملکرد را داشته باشند.
  • خودمختاری: برخی از دانش‌آموزان ممکن است خودمختاری بالایی داشته باشند و خودشان تصمیم بگیرند که چگونه وقت خود را در زمان کنکور تقسیم کنند و آیا به برنامه‌های مدرسه پایبند باشند یا خیر.
  • تأثیرات روانی: برخی از دانش‌آموزان ممکن است نگران تأثیرات روانی و احساسات منفی ناشی از فشار و تنش زیاد در زمان کنکور باشند و از این رو، معتقد باشند که مدرسه باید به این جنبه‌ها نیز توجه کند.

۵ دلیل مهم برای نرفتن به مدرسه در دوران کنکور

  • فشار و استرس: دوران کنکور یکی از دوره‌های پر استرس و فشار تو زندگی هر دانش آموز است. نرفتن به مدرسه می تواند به آن ها فرصت بیشتری برای مطالعه و آمادگی بهتر برای امتحانات کنکور بدهد.
  •  تمرکز بر مطالعه: حضور در مدرسه ممکن است زمان و انرژی شما را برای موارد دیگر از جمله مسابقات و فعالیت‌های اجتماعی تلف کند. با نرفتن به مدرسه، می‌توانید بهتر و به صورت تمام وقت به مطالعه و آمادگی برای کنکور بپردازید.
  • فعالیت های شخصی : با نرفتن به مدرسه، شما می‌توانید برنامه خودتان رو به نحوی تنظیم کنید که زمان بیشتری برای برنامه های شخصی مانند کلاس موسیقی، مطالعه غیر درسی، ورزش و غیره کنار بگذارید.
  • حفظ سلامتی: در دوران کنکور، یکی از مهم ترین جنبه هایی که باید به آن ها دقت داشته باشید، جنبه سلامتی است که با نرفتن به به مدرسه و داشتن زمان بیشتر ، می توانید آن زمان را صرف ورزش و رسیدن به سلامتی جسمی و فکری بکنید.
  •  تاثیر مستقیم بر نتایج: با نرفتن به مدرسه و تمرکز بر مطالعه، شما احتمالاً  نتایج بهتری در امتحانات وکنکور بدست خواهید آورد  و این موضوع می تواند آینده تحصیلی و شغلی شما را تحت تاثیر قرار دهد.

۵ دلیل مهم برای رفتن به مدرسه در دوران کنکور

  1. ارتباط با همکلاسی‌ها و معلمان: حضور در محیط مدرسه، فرصت خوبی برای برقراری ارتباط با همکلاسی‌ها و معلمان رو فراهم می‌کند که میتواند در بخش ارتباطات اجتماعی زندگی یک دانش آموز کنکوری، کسب تجربه دوستان و معلمان مفید باشد.
  • تاثیر بر روحیه و انگیزه: حضور در محیط مدرسه و دیدار با همکلاسی‌ها و معلمان می تواند به شما انگیزه و انرژی بیشتری بدهد چرا که با وجود فضای رقابتی سالم و دوستانه، دانش آموزان تشویق می شوند که از خود بیشتر مایه بگذارند و بیشتر تلاش کنند.
  • مدیریت : رفتن به مدرسه و در کنار آن مطالعه برای کنکور، کاری نچندان آسان است که نیازمند مدیریت شخصی موثر است. دانش آموز با رفتن به مدرسه و مطالعه دروس کنکوری می تواند این مهارت را تقویت کرده و نتیجه اش را در زندگی شخصی و ایام کنکور ببیند.
  • زمان‌بندی موثر: حضور در مدرسه می‌تواند به شما کمک کند تا زمان خودتان رو بهتر مدیریت کنید و برنامه‌ریزی منظم‌تری برای مطالعه و آمادگی برای کنکور داشته باشید. همچنین به شما کمک می کند که موثر تر درس بخوانید. به این معنا که با توجه به محدودیت زمان، شما ملزم به این می شوید که موثر تر و با بازدهی بالاتر درس بخوانید تا به نتیجه دلخواه خودتان برسید.
  • امکانات مدرسه: در صورتی که مدرسه دانش آموز، امکانات ویژه ای برای دانش آموز فراهم آورده باشد تا دانش آموز کنکوری بتواند نتیجه ای درخشان هم برای خودش هم برای مدرسه کسب کند، بهتر است که از آن ها غافل نشود و نهایت استفاده را ببرد.امکاناتی مانند : کلاس‌های تقویتی،ارائه آزمون‌های شبیه سازی، برگزاری سمینار های جمع بندی و ….. اگر مدرسه شما امکانت علمی خوبی ندارد می توانید از نکات مشاوره کنکوری که ما در سایت خود قرار می دهیم استفاده کنید.

الان نتیجه چیه؟ رفتن یا نرفتن؟؟؟؟

با توجه به پاراگراف های قبلی ، در جدول زیر برای یک نتیجه گیری کلی در یک نگاه، جدول زیر آورده شده است :

دلایل  صرفه جویی در زمانامکان مطالعه بیشترامکان رسیدن به سلامتی بیشتر
نوع کار
نرفتندارددارددارد
رفتننداردندارد/دارد( با توجه به امکانات مدرسه)ندارد

اگر مشاوره کنکور شما بتواند به خوبی مراقب نحوه درس خواندن شما باشد و بتواند روند درس خواندن شما را کنترل کند مدرسه نرفتن می تواند برای شما خوب باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید