ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

روش مطالعه عربی

روش مطالعه عربی

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

روش مطالعه عربی

قطعی شدن تاثیر معدل در نتیجه نهایی کنکور، اهمیت دروس عمومی را بالاتر می برد. یکی از دروس مهم عمومی عربی است. کسب نمره بالا در درس عربی می تواند نتیجه کنکور شما را به کلی تغییر دهد. اما از آنجا که کسب نمره بالا در این درس کار چندان سختی نیست، اگر نتوانید به نمره خوبی برسید، از تعداد قابل توجهی از رقبا عقب می مانید و نتیجه تلاش چندین ماهه شما، آن چه می خواستید نمی شود.

مهم ترین چیزی که می تواند شما را به نمره بالای عربی برساند، یادگیری روش مطالعه آن است. تیم الورتبه در این بلاگ بهترین و کامل ترین روش مطالعه عربی را به شما آموزش می دهد.با تیم مشاوره کنکور ما همراه باشید.

به یاد داشته باشید تاثیر معدل در رتبه نهایی کنکور به ۵۰ درصد رسیده و این اهمیت کسب نمرات بالا در امتحانات نهایی را بالاتر می برد. با رعایت نکات این بلاگ و کسب نمره بالای عربی می توانید چندین قدم به هدف خود نزدیک تر شوید.

روتین لغت خوانی داشته باش

روتین به این معناست که شما هرروز یا یک روز درمیان تایم خاصی را به کار خاصی اختصاص دهید. بهترین تایم برای مطالعه لغت عربی، شب هاست. هرشب یا یک شب درمیان حدود ۱۰ الی ۲۰ دقیقه از تایم خود را به مطالعه لغات آخر کتاب اختصاص دهید. می توانید از کتابچه های لغات نیز استفاده کنید. تسلط بر روی لغات علاوه بر اینکه به شما کمک می کند به سوالات مربوط به لغت جواب دهید، در پاسخگویی به سوالات ترجمه نیز موثرند.

راه کار حفظ لغت
۱. کلمه عربی لغاتی که می خوانید را روی کاغذ یادداشت کنید. کمی پس از مطالعه کتاب را کنار بگذارید و سعی کنید معنی آنها را از حفظ جلویشان بنویسید. کلماتی که فراموش کرده بودید را ستاره دار کرده و دوباره مرور کنید.
۲. لغات سخت را روی کاغذهای کوچک یادداشت کنید و روی دیوار مقابل خود بچسبانید. آخر شب ها یا هروقت که بیکار بودید آنها را مرور کنید.

چطور لغات عربی را به خاطر بسپاریم؟

می توانید هر شب ۱۰_۲۰ لغت بخوانید، شب بعد اول لغات شب قبل را مرور کنید و بعد ۱۰_۲۰  لغت جدید بخوانید. اخر هر هفته را نیز به مرور کل هفته اختصاص دهید تا لغات بهتر در ذهنتان بماند. علاوه بر این، پیدا کردن لغات در متن درس و مطالعه آنها در جملات کمک می کند معنای آن ها را بهتر به خاطر بسپارید.می توانید به منحنی فراموشی سر بزنید و بیشتر اشنا شوید.

جملات کتاب عربی را دقیق بخوانید

بسیاری از سوالات ترجمه از متن اولیه کتاب یا مثال های تمرینی آن طرح می شوند. درنتیجه مطالعه و ترجمه دقیق تمام جملات کتاب درسی کمک بسیاری به حل سوالات ترجمه می کنند و همچنین مهارت ترجمه و درک مطلب شما را نیز بالا می برند.

تمارین کتاب را حل کنید

ایده اکثر سوالات امتحان نهایی دقیقا مشابه تمارین کتاب درسی است. شما با حل تمرین های هر درس و رفع اشکال دقیق تسلط خود را افزایش می دهید و با نمونه سوالات امتحانی آشنا می شوید.

به متن سوالات کتاب درسی توجه کنید

قسمتی از کتاب درسی مربوط به حل تمرینات و مثال های مختلف است. اغلب دانش آموزان بدون ترجمه و درک دقیق متن سوال و براساس تجربیات قبلی به سراغ حل آن می روند. حواستان باشد شما بدون فهمیدن خواسته سوال نمی توانید به آن پاسخ دهید. پس باید به متن سوالات توجه کنید و ترجمه آن ها را به خاطر بسپارید تا سر امتحان نیز به خوبی متوجه خواسته اصلی سوال بشوید.

قواعد عربی را خلاصه نویسی کنید

بخشی از سوالات عربی مربوط به قواعد است. برای تسلط روی آن نیاز به خلاصه نویسی و جمع آوری نکات مهم هر یک از قواعد دارید. از قواعد مربوط به افعال غافل نشوید که از مهم ترین مباحث عربی هستند. برای تسلط بیشتر نیاز است هر چند وقت یک بار آن ها را مرور کنید و تعدادی نمونه سوال حل کنید.برای یادگیری بیشتر روش خلاصه نویسی عربی کلیک کنید.

نمونه سوال حل کنید

حل سوال و تمرین بیشتر به افزایش تسلط و یادگیری شما کمک می کند. هرچه مثال بیشتری حل کنید، آمادگی خود را برای امتحان نهایی بالاتر می برید. می توانید از نمونه سوالات امتحانات سال های گذشته و یا کتاب های مربوط به امتحان نهایی استفاده کنید.

پیشنهاد الورتبه :

از آنجا که سطح درسی دانش آموزان متفاوت است، نیاز است برای هر دانش آموز مطابق سطح او منابع و تایم تمرین خاصی را در نظر گرفت. مشاورین الورتبه به خوبی می توانند شما را مطابق سطحتان راهتمایی کنند تا بهترین نتیجه را در امتحانات نهایی کسب کنید. علاوه بر آن کتاب آفرود پلاس که نتیجه زحمات فراوان تیم الورتبه می باشد، با داشتن بهترین منبع جمع بندی و امکاناتی مثل حل امتحان سال گذشته، ویس های آموزشی و مثال های متعدد، مطالعه عربی را برایتان آسان تر خواهد کرد.

اگر می خواهید به صورت کاملا رایگان از نکات مشاوره ای کنکور که تیم الورتبه اماده کرده است استفاده کنید می توانید به وبلاگ ها و نکات اموزشی سایت الورتبه سربزنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
زینب صفری
زینب صفری هستم
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید