ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

وظایف مشاور انسانی

وظایف مشاور انسانی

خواندن این مطلب

5 دقیقه

زمان میبرد!

وظایف مشاور انسانی

از دغدغه های بسیاری از شما دانش آموزان کنکور انسانی این است که داشتن مشاور در سال کنکور چه کمکی به پیشرفتتان می کند؟ حتما مدت ها درگیر این قضیه بوده و حتی درست و حسابی، مطالعه درس های حجیم و پر مطلب رشته تان را شروع هم نکرده اید. سوالات ذهن شما اینهاست، آیا خودم برنامه ریزی کنم نتیجه ی بهتری می گیرم یا اینکه از مشاورم برنامه بگیرم؟ اخبار جدید کنکور یا سوالات مشاوره ایم را از چه کسی بپرسم؟ چه مشاوری می تواند مورد تایید باشد؟ چقدر برای گرفتن مشاور هزینه کنم؟ مشاورم حتما باید تخصص رشته انسانی داشته باشد یا نه؟

تیم الو رتبه در این بلاگ به تمام این سوالات و دغدغه های دیگری که راجع به داشتن مشاور تحصیلی، ذهنتان را درگیر کرده است پاسخ می دهد.

وظیفه مشاور انسانی چیه؟

۱_ ارائه برنامه ریزی تحصیلی:

مهم ترین وظیفه ای که یک مشاور انساتی دارد و اکثر دانش آموزان هم به همین دلیل به داشتن مشاور فکر می کنند، نوشتن یک برنامه ریزی اصولی و دقیق، طبق نیازهای دانش آموز است.

یک مشاور باید قبل از ارائه دادن برنامه به دانش آموز، از تمام نقاط ضعف و قوت او در درس های مختلف آگاه باشد، یعنی سطح علمی او را اول از همه مشخص کند و طبق آن برنامه ریزی نماید.

علاوه بر آن همانطور که گفتیم برنامه یک مشاور انسانی، باید در طول روز متنوع و دارای دروس سخت، متوسط و آسان باشد. به طور مثال اگر برنامه دانش آموز ۵ بازه در روز است، به این صورت قرار دهد:

 جغرافیا/ منطق/ جامعه شناسی/ عربی/ روانشناسی

در این ۵ بازه هم تنوع درسی رعایت شده و درس تکراری در برنامه نیست و هم دروس سخت در کنار درس های آسان و متوسط قرار گرفته اند.

یکی از مهم ترین فاکتورهای برنامه اصولی داشتن زمان های استراحت برای برگشت انرژی به بدن و ذهن دانش آموز است، مشاور باید بداند که برای هر بازه زمانی مطالعه، طبق سختی و آسانی آن چقدر باید زمان استراحت به دانش آموز بدهد.اگر نمی دانید از مشاوره کنکور چه سوالاتی بپرسید به وبلاگ چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟ سر بزنید.

۲_ تعیین استراتژی کنکوری:

 شما علاوه بر یک برنامه در هر زمان از سال کنکور، به یک استراتژی مخصوص آن دوره هم، نیاز دارید.

استراتژی به این معناست که در سال کنکور با توجه به شرایط زمانی هر دوره از سال، مشاورتان باید در برنامه تحصیلی شما تغییرات مخصوص همان دوره را لحاظ کند.

مثلا استراتژی هنگام امتحانات ترم اول با استراتژی عید، دوران جمع بندی و دوران امتحانات نهایی پایان سال متفاوت است و این هنر مشاور است که به بهترین شکل برنامه شما را طبق استراتژی هر دوره از سال کنکور به خوبی تغییر دهد تا بازدهی خوبی داشته باشید.

۳_ پیگیری و چک کردن عملکرد دانش آموز:

از مهم ترین وظایف یک مشاور خوب این است که برای عمل به برنامه ریزی ارائه شده، دانش آموز را چک کند و پیگیری جدی داشته باشد.

این پیگیری با چک کردن گزارش کارهای ساعتی یا روزانه، تماس تلفنی هفتگی، چک کردن منابع و نکته برداری ها و تحلیل آزمون های دانش آموز اتفاق می افتد.

* البته توجه داشته باشید که این آیتم برای بعضی از دانش آموزان جزو معایب داشتن یک مشاور محسوب می شود؛ زیرا بعضی تیپ های شخصیتی این عمل را نشانگر کنترلگری و عدم استقلال شخصی تلقی می کنند.

۴_ آشنایی با مسائل مشاوره ای:

به عنوان یک دانش آموز کنکوری، از زمانی که شروع به مطالعه دروس رشته انسانی م می کنید، قطعا صدها سوال به ذهن شما خطور می کند که همین مانع تمرکز شما می شود و نیاز است که این سوالات را از متخصصی در رشته خود بپرسید.

یک مشاور کاربلد به تمامی دغدغه های شما از قبیل:

روش های مطالعه دروس انسانی، انواع تست و فواید آنها، تحلیل تست و تحلیل آزمون، روش مطالعه و تست زنی تکنیکال، آسیب های مطالعه، روش های نکته برداری و خلاصه نویسی و انتخاب منابع، به طور کامل و جامع می پردازد.

شما در کنار این موارد می توانید به نکات مشاوره ای کنکور که به طور رایگان در سایت ما قرار دارد سر بزنید.

۵_ اطلاع از آخرین اخبار کنکور:

همانطور مشاهده می کنید اخبار جدید کنکور به ویژه در سال های اخیر نشان دهنده ی تغییرات بسیاری در کنکور انسانی می باشد.

یک مشاور باسواد باید در تمام اوقات از نظر اطلاعات به روز بوده و تمام اخبار و جزئیات جدید اخبار راجع به کنکور و حواشی آن را بداند. داشتن یک مشاور در این زمینه به منزله ی یک منبع موثق است که می توان به جای اتلاف وقت جهت رسیدن به خبر صحیح، به او اعتماد کرد.

۶_ ایجاد انگیزه و کمک به مسائل روانشناختی دانش آموز:

در تمامی رشته ها معمولا دانش آموزان درگیر مسائل و حواشی در سال کنکور می شوند، دانش آموزان رشته انسانی نیز از این درگیری ها مستثنی نیستند و بسیاری از اوقات یا خود را با دانش آموزان دیگر رشته ها مقایسه می کنند یا انگیزه کافی برای ادامه مسیر را ندارند و یا به هر دلیلی دچار مشکلات و اختلافات خانوادگی می باشند.

یک مشاور همدل به عنوان یک دوست می تواند همراه خوبی برای شما بوده تا مسیر پیش رویتان را با کمک او هموارتر کنید. زیرا داشتن مشاور فقط به این منظور نیست که برنامه ریزی تحصیلی شما به او سپرده شود و جز مسائل تحصیلی و درسی وظیفه ی دیگری نداشته باشد، بلکه به تمام ابعاد شما باید نظارت داشته، به شما انگیزه و انرژی دهد و پیگیر حال روحی شما باشد تا به نتیجه دلخواهتان برسید.

۷_ کمک به انتخاب رشته دانشگاهی:

شما پس از کنکور نیز با مشاورتان سر و کار دارید. برای یک انتخاب رشته خوب و انتخاب دانشگاه متناسب با رتبه تان مشاور وظیفه دارد که تمام جوانب و جزئیات انتخاب رشته را به شما توضیح داده یا اینکه خودش با توجه به شناختی که از شما دارد، فرآیند انتخاب رشته را برایتان انجام دهد، در اینجا علاوه بر تمام مزایایی که می توان برای این عمل در نظر گرفت، با توجه به تخصص مشاوری که انتخاب کردید باید هزینه ای به او جهت دستمزد بپردازید.تمامی نکات انتخاب رشته کنکور را ما در الورتبه برای شما اماده کرده ایم.

_سخن پایانی:

تیم الو رتبه با آموزش حرفه ای مشاوران متخصص رشته انسانی، مشاوران کاربلد پرورش داده که خودشان رتبه های برتر کنکور بوده اند. شما هر گاه نیاز به مشاور را برای پیشرفت تحصیلی تان لازم دانستید، می توانید رزومه مشاوران رشته انسانی را از کانال الو رتبه مشاهده نموده و نسبت به انتخاب مشاور دلخواه خود اقدام کنید.اگر قصد درخواست مشاور کنکور دارید می توانید روی گروه مشاوره کنکور الورتبه حساب کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
مرضیه شیخ
مرضیه شیخ هستم اینقدر عاشق مشاوره ام تا کنکورم تموم شد، یکسال از وقتم رو برای یادگیری مشاوره از اساتید سرشناس گذروندم و بصورت خصوصی دانش‌آموز گرفتم و دوتا قبولی داشتم. بعد از اینکه وارد الورتبه شدم، به من فرصتی داد که علاقه دومم را هم شکوفا کنم و به عنوان نویسنده بلاگ برایتان محتواهای ارزشمند بنویسم. این علاقه محدود به موضوع مشاوره نشد و برای انواع نشریات حقوقی دانشگاهی نیز مقالات حقوقی نوشتم.
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید