خانه » مشاوره کنکور » ویژگی مشاور خوب برای کنکور

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

ویژگی مشاور خوب برای کنکور

زمان مطالعه: 10 دقیقه دقیقه
ویژگی مشاوره کنکور خوب

امروزه کمک گرفتن از یک مشاوره کنکور خوب  در مسیر کنکور تبدیل به یک رفتار رایج بین دانش آموزا شده و متوجه شدن تو مسیر پر پیچ و خم کنکور نیاز به یه راهنمای خوب دارن. اما تصورات غلط و اشتباهاتی وجود داره که باعث میشه هم وقت طلایی وهم هزینه دانش آموز هدر بره و درنهایت به نتیجه دلخواه نرسه. که البته می توان از دست دادن اعتماد به نفس و حس سرشکستگی بعد از شکست رو هم به این مشکلات اضافه کرد. درواقع اعتماد کردن به هرمشاور کنکوری  اولین اشتباهیه که می تونه دانش آموز رو تو مسیر غلط بندازه چرا که :

مشاور بد می تونه شما رو از هدفتون دور تر و دورتر کنن!

هر مشاوری مناسب نیست و نمی تونه شما رو راهنمایی کنه. برای همین اولین قدم برای استارت این مسیر انتخاب یک مشاوره کنکور خوب و قابل اعتماده! اما با وجود تبلیغات پر زرق و برق کنکوری چطور میشه یک انتخاب درست و حساب شده داشت؟! به چه نکاتی باید توجه کرد؟! تیم مشاوره کنکور الورتبه تمام نکات مربوط به مشاوره کنکور رو به طور کامل توضیح داده است.

مهم ترین ویژگی های مشاوره کنکور خوب چیه؟

برای انتخاب مشاور کنکور خوب باید مهم ترین و اصلی ترین ویژگی ها و وظایفش رو بدونید تا بتونید اون ها رو محک بزنید و درنهایت بهترین انتخاب ممکن رو داشته باشید. یک مشاور کنکور خوب حرفه ای باید تمام ویژگی های زیر رو داشته باشد.

  1. برنامه ریزی مختص به خودت

برنامه ریزی اصولی اولین وظیفه هرمشاوریه که باید به بهترین شکل ممکن انجام بشه. معیارها و ویژگی هایی وجود داره که که نشون میده برنامه شما چقدر خوب و مناسبه. معیارهای مهمی مثل:

  • شخصی سازی شده : مشاور شما باید با پرسیدن سوالات مختلف از شما سطح توانتون رو سنجیده باشه و به خوبی درجریان اوضاع درسی شما قرار بگیره . به هردرس به اندازه نیاز شما تایم بده که نه تایم کم بیارید نه تموم کردن مباحث خیلی طولانی بشه. ساعت مطالعه شما باید مطابق توانایی شما تنظیم شه و به مرور افزایش پیدا کنه.تا علاوه بر اینکه پیشرفت می کنید فشار بیش از حدی روتون نباشه که شما رو خسته و ناامید کنه.
  • واضح و مشخص بودن : برنامه شما باید از نظر مدت زمان هربازه ، ساعت شروع و پایان ، زمان استراحت ، حجم درس و میزان تست مربوط به هربازه کاملا واضح و مشخص باشه.
  • تنوع درسی : قرار گیری یک درس در چند بازه پشت سرهم خسته و کسل کننده است . نهایتا دوبازه پشت سر هم می تونه مربوط به یک درس باشه و بعد از اون باید درس دیگه ای قرار بگیره تا چینش و ترتیب بازه ها متنوع باشه.

یکی از دغدغه های دانش اموزا افزایش ساعت مطالعه است،که یک مشاور کنکور خوب با یک برنامه ریزی شخصی و اصولی میتونه این دغدغه دانش اموز رو حل کنه.

  1. کمک به حفظ انگیزه و روحیه ات

درس خوندن اساسا کار سختیه و خیلی جاها می تونه شدیدا خسته ات کنه و حوصله ات رو سر ببره. پس داشتن روحیه خوب یکی از واجبات این مسیره. مشاور خوب با صحبت ها و امید دادن به موقعش و همچنین آموزش  هایی مربوط به راهکار های افزایش انگیزه بهتون کمک می کنه تا انگیزه اتون درطول مسیر حفظ شه و بتونید با روحیه خوب ادامه بدید. حتی می تونه گاهی با پاداش ها و تفریحاتی که براتون درنظر میگیره شما رو سرذوق بیاره و بیشتر از قبل تشویق به درس خوندن بکنه.مشاور کنکور خوب  انگیزه درس خواندن به شما می دهد.

و همچنین درکنار حفظ روحیه با راهکار های کنترل استرسی که بهتون آموزش شه میده کمکتون می کنه تا استرستون رو مدیریت کنید و با آرامش بیشتری ادامه بدین.

  1. چک کردن دقیق گزارش کارات

وقتایی که به خاطر خستگی ، مستمر درس خوندن براتون سخت میشه و ساعت مطالعه نوسانی دارید نیازه مشاور شما با پیگیری های هرشبش ازتون بخواد تا خیلی دقیق روند مطالعه اتون رو بررسی کنید و براش درقالب گزارش کار توضیح بدید. این یه جور حساب پس دادنه که باعث میشه از ترس یا حس عذاب وجدان هم که شده تمام تلاشتون رو برای کامل انجام دادن برنامه بکنید. اگر برنامه اتون رو خوب انجام بدید مشاور شما رو متوجه نقاط قوت و پیشرفت هاتون می کنه و اگر جایی سوتی بدید مشاور خیلی سریع بهتون تذکر میده و با راهکارهاش کمکتون می کنه تا دیر نشده برطرفش کنید و دوباره بیوفتید تو مسیر پیشرفت.

  1. هرروز درکنار شماست

درطول مسیر ممکنه با مشکلات جدید و زیادی رو به رو بشید که نمی تونید اونها رو به تنهایی حل کنید و شدیدا نیاز دارید بتونید با شخص قابل اعتمادی صحبت کنید و ازش راهنمایی بگیرید. چنین مشکلاتی رو میشه به چند دسته تقسیم کرد :

  • مشکلات روحی موقت : درطول مسیر گاهی حرف های اطرافیان و یا فراز و نشیب های درسی باعث مشکلاتی از قبیل ناامیدی یا افسردگی میشه . گاهی این مشکلات خفیف اند و با صحبت کردن یا کمی استراحت حل میشن.
  • مشکلات روحی جدی : درچنین مواقعی وقتی با صحبت کردن مشکلتون حل نشه و پیشرفت کنه توصیه میشه مشکل رو با یک روانشناس یا متخصص درمیون بزارید.
  • مشکلات با خانواده : از اونجایی که اکثر خانواده ها چندین سال پیش کنکور دادن و با شرایط فعلی آشنایی کمتری دارند مشکلاتی پیش میاد که در این صورت مشاور بهتون راهکارهایی برای حل مشکل میده یا درصورت نیاز با خانواده اتون صحبت می کنه و شرایط رو براشون توضیح میده.
  • مشکلات با اطرافیان : گاهی هم مشکل شما می تونه حواشی مربوط به اطرافیان یا مثلا دعوا با یک دوست صمیمی باشه که در این صورت چیزی بهتر از هم صحبت خوب نیست که کمکتون کنه حرفاتون رو بزنید و کمتر به موضوعی که پیش اومده فکر کنید.
  1. یاد گرفتن سبک زندگی رتبه برترا

برای موفقیت تو کنکور صرفا درس خوندن و تست زدن کافی نیست. درواقع موفقیت نیاز به رعایت نکات بیشتری داره که مشاور کنکور سراسری شما باید اون ها رو به خوبی بلد باشه و بهتون توضیح و آموزش بده و ازتون بخواد این نکات رو رعایت کنید. نکاتی مثل تکنیک های کنترل استرس ، اصلاح ساعت خواب ، مقابله با کمال گرایی و داشتن اعتماد به نفس ، انتقاد پذیری ! درنهایت با پیگیری هاش به شما برای رعایت این نکات کمک بیشتری می کنه تا بهتر از قبل تو مسیر موفقیت قرار بگیرید.

یکی از رتبه برتر ها در سایت ویرگول وبلاگی در مورد ویژگی های یک مشاوره کنکور خوب مطلبی را منتشر کرده است می توانید استفاده کنید .

  1. تکنیک های درس خوندن

گاهی شما تایم طولانی برای درس خوندن میزارید اما درست درس خوندن رو بلد نیستید و بازده چندانی ندارید. یا بعضی وقتا هم خیلی خوب و اصولی مطالعه داشتید اما سر آزمون به نتیجه دلخواه نمیرسید. درواقع نحوه صحیح مطالعه ، تکنیک های تست زنی ، تکنیک های آزمون دادن و مدیریت زمان و تکنیک های تحلیل آزمون نکات واجبی هستند که مشاور شما باید بهتون آموزش بده تا بتونید به خوبی درس بخونید و درنهایت بهترین بازده رو داشته باشید.

  1. تسلط بر سر فصل های درسیت

هرفصل از نظر میزان سختی و حجمی و تعداد سوالاتی که تو کنکور ازش طرح میشه با فصل دیگه کتاب درسی متفاوته و گاهی نیازه بین دروس مختلف با توجه همین ویژگی ها اولویت بندی کنیم. مشاور شما باید با ویژگی های فصل ها آشنا باشه تا بتونه در صورت نیاز بهترین اولویت بندی درسی رو برای شما درنظر بگیره . و همین طور باید بدونه حدودا چقدر زمان نیاز دارید تا بتونید یک فصل رو تموم کنید و با توجه به همین براتون زمان درنظر بگیره.

  1. به روز بودن راجب اخبار که لازمه بدونی

اکثر اخباری که درطول روز از تلوزیون ،شبکه های مجازی و سایت سازمان سنجش دنبال می کنیم بار منفی دارن و برای همین به دانش آموزها توصیه میشه از دنبال کردن اخبار پرهیز کنن. اما بین خبرهای منفی خبرهای مهمی هم از سازمان سنجش و تغییرات هرساله اش وجود داره که دانش آموز باید ازشون با خبر باشه. اینجاست که نیازه مشاوره شما اخبار مهم رو به گوش شما برسونه و تغییرات رو براتون توضیح بده و شما رو درجریان بزاره. و درعین حال برای هریک از تغییرات راه حل مناسبی داشته باشه تا بتونید خودتون رو با شرایط وقف بدید.

  1. بهترین الگو برای تو

آدمی که بی نظم باشه نمی تونه برای شما از خوبی های منظم بودن بگه و حرفاش روتون تاثیر زیادی نداره. از اونجایی که مشاور شما گاهی می تونه بهترین الگوی شما باشه باید خودش منظم ، متعهد ، مسئولیت پذیر و سخت کوش باشه. دیدن چنین ویژگی هایی از مشاورتون باعث جدیت بیشتر شما و رعایت بیشتر این نکات میشه.

۹ موردی که گفته شد جز چک لیست انتخاب مشاور برای تیم الورتبه هست.خیلیا ها دنبال یک مشاور کنکور با رتبه خوب هستند و از موارد بالا غافل می شوند و بعد از مدتی از مشاور کنکور زده میشند و دیگه سمتش نمیرند.

شناخت مشاور کنکور خوب در جلسه اول

بعد از انتخاب اولیه مشاور با معیار های کلی که گفته شد باید سوالاتی رو در اولین جلسه تلفنی یا حضوری بپرسید تا بتونید مشاورتون رو با دقت و وسواس بیشتری محک بزنید و برای ادامه کار تصمیم نهایی بگیرید. برای راحتی کار شما اینجا بهترین سوالاتی که می تونید بپرسید براتون لیست شده :

  1. چند بار در ماه تماس داریم؟

بعضی ها مشاور ها هر هفته با شما ارتباط دارن و بعضی یک هفته درمیون که شما می تونید این رو از مشاورتون بپرسید و با توجه به این تصمیم گیری کنید. تماس هرهفته به خاطر ارتباط بیشتری که با مشاورتون دارید توصیه میشه اما باز هم بستگی به خود شما هم داره که فکر می کنید کدوم براتون مناسب تره.

  1. چند وقت یک بار گزارش کارتونو چک می کنه؟

مشاور شما ممکنه هرشب از شما گزارش کار بخواد یا فقط آخر هفته ها ازتون گزارش هفتگی بگیره. هرشب گزارش دادن قطعا مفید تره چون شما هرشب عملکردتونو بررسی می کنید و درصورت نیاز سریع تر می تونید اصلاحش کنید. و همچنین می دونید وقت چندانی برای جبران ندارید و باید تا آخر شب کارهاتون رو انجام بدید تا بتونید گزارش کامل تری ارسال کنید. درگزارش های هفتگی امکان به تعویق انداختن کارها بیشتر وجود داره چون فکر می کنید ۷ روزه پس تایم جبران دارید درحالی که درنهایت به خودتون میایید و می بینید تایم زیادی رو از دست دادید.

  1. چه تایم هایی می تونید باهاش در ارتباط باشید؟

ارتباطتون با بعضی مشاور ها ممکنه فقط به تماس هفتگی خلاصه شه و در بین هفته تایم زیادی برای جواب دادن به سوالاتتون نزارن. یا نه ممکنه هرروز سوالاتتون رو جواب بدن. این از موضوعات مهمیه که باید همون اول از مشاورتون راجبش بپرسید. قطعا مشاوری که هرروز و خیلی دقیق به سوالاتتون جواب میده در اولویت قرار داره و می تونه بیشتر کمکتون کنه. یادتون باشه مشاوره کنکور خوب وظیفه جواب دادن به سوالات درسی و رفع اشکال رو نداره اما بعضی مشاورها گاهی به سوالات درسی هم جواب میدن که می تونید از همون اول بپرسید که اجازه دارید سوالات درسی هم بپرسید یا نه.

  1. چه سوالاتی از مشاور بپرسیم؟

همون طور که در قسمت ویژگی های مشاور کنکور خوب گفتم یکی از وظایف مشاور تحصیلی کنکور خوب هم صحبت خوب بودنه پس مهمه که تو تماس اول بپرسید مشاورتون فقط درمورد مسائل درسی هم صحبت شماست یا می تونید مشکلات دیگه ای که تو این مسیر پیش میاد و می تونه روی درس خوندن یا تمرکزتون اثر بزاره رو هم باهاش درمیون بزارید. و این چیزیه که باید همون اول کار راجبش سوال کنید.در وبلاگ چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم کلی سوال برای شما اماده کرده ایم که می توانید از مشاور  خود بپرسید.

  1. کلیات برنامه چجوریه؟

می تونید راجب کلیات و ویژگی های برنامه ای که مشاورتون قراره براتون بنویسه سوال کنید. نکات ویژه ای که می تونه برنامه شما رو استانداردتر کنه و باید بهشون دقت کنید شامل این ها میشن:

  • زمان بندی : برنامه شما باید زمان بندی مشخص داشته باشه که در این زمان بندی یا ساعت مشخص میشه یعنی مثلا بازه اول : “ساعت ۹_۱۰:۱۵” یا طول بازه مشخص میشه یعنی “۷۵ دقیقه” راجب اینکه کدوم یک از اینها بهترن بستگی به خودتون داره که می تونید با مشاورتون درمیون بزارید اما کلا بیخیال برنامه ای بشید که زمان بندی نداره.
  • ساعت مطالعه اولیه : برنامه هفته اول نباید ساعت مطالعه خیلی بالایی داشته باش. ساعت مطالعه خیلی بالا همون اول کار شما رو دلسرد و ناامید می کنه پس بهتره برنامه شما از حدود ۶ ساعت برای روزهای تعطیل و ۲ ساعت برای روزهایی که مدرسه اید شروع شه و به مرور بیشتر شه
  • تنوع درسی : از مشاورتون بپرسید چند درس رو براتون درطول روز درنظر داره. طبیعتا اینکه ۳ بازه یا بیشتر از یک درس رو پشت سرهم مطالعه کنید حوصله سر بر و خسته کننده است و باید از هر درس نهایتا ۲ بازه کنار هم باشه و بعد درس دیگه ای قرار بگیره

یک مشاوره خوب باید برنامه مناسبی برای افزایش تست شما داشته باشد و اصول تست زنی کنکور به شما اموزش بده.

  1. چه نقشه ای برای سال کنکورتون دارن؟

یک مشاوره کنکور خوب قطعا در شروع راه دید کلی از مسیر داره و به طور حدودی می دونه چه تایمی چه کار رو باید انجام داد . این نشون میده مشاور شما برای خودش هم برنامه ریزی مشخصی درنظر داره و شما با پرسیدن سوالاتی از مشاورتون متوجه میشید آیا مشاور شما نقشه راه کلی مناسبی درنظر داره یا نه. هرچقدر مشاور شما دقیق تر و کامل تر توضیح بده نشون دهنده اینه از قبل روش فکر کرده و می تونید بیشتر روش حساب کنید. حواستون باشه توی توضیحاتش باید بهتون بگه درنظر داره تا چه تایمی دروس پایه و دوازدهم رو تموم کنید مثلا برای افرادی که از تابستون یا مهر شروع می کنن باید تا اخر دی ماه نیمسال اول دوازدهم و دهم مطالعه و جمع بندی بشه. علاوه بر این باید بهتون توضیح بده چه تایم هایی رو برای مرور و جمع بندی کنکور درنظر داره و همچنین برنامه اش برای تایم طلایی عید و بعد از اون چیه و چه مدل جمع بندی براتون درنظر داره. البته این توضیحات و زمان بندی ها به صورت حدودیه چون بخش زیادیش به سرعت و تلاش خود شما بستگی داره.

مشاور کنکور خوب تجربی باید یک الویت بندی دروس کنکور تجربی رو متناسب با نقاط قوت و ضعف شما نقشه ان  را بکشد.

مثلن یک مشاور کنکور خوب تجربی باید بودجه بندی شیمی کنکور را به دانش اموز خود کامل توضیح دهد.

  1. اخبار و تغییرات رو از کجا دنبال می کنن ؟

طبیعتا دنبال کردن چنین اخبار مهمی نیاز به منبع مطمئن داره و صرفا کانال های تلگرامی برای اطلاع از اخبار کافی نیست. بعضی از این اخبار باید از خود سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری بشن. و تغییرات کتاب های درسی یا سبک سوالات کنکور رو باید با بررسی کتاب ها و کنکورهای سال های اخیر بررسی کنن.

  1. چه نکاتی به شما آموزش میدن؟

با پرسیدن این سوال می تونید بفهمید مشاور شما نکاتی در قالب سبک زندگی یا تکنیک های مطالعاتی و روش های آزمون دادن برای آموزش دادن به شما در نظر داره یا کنکور رو صرفا محدود به درس خوندن می بینه.حتی می تونید راجب بعضی تکنیک ها دقیق تر سوال بپرسید. هرچقدر مشاور شما مسلط تر روشی رو براتون توضیح بده می تونه خیالتون رو راحت تر کنه. افزایش انگیزه درس خواندن رو فراموش نکنید، یکی از ویژگی های مهم یک رهبر و مشاوره کنکور خوب می باشد.

وظایف دانش اموز در مقابل یک مشاوره کنکور خوب

اگر شما بهترین مشاور و بهترین برنامه ریزی رو هم داشته باشید تا خودتون تلاش نکنید عملا به هیچ جا نمی رسید. پس باید با وظایف متقابلی که در مقابل مشاورتون دارید آشنا باشید تا بتونید این مسیر رو هرچه بهتر طی کنید و در نهایت به بهترین نتیجه ممکن برسید. درواقع مشاور شما طرح و نقشه راه رو به شما نشون میده و این انتخاب شماست که مسیر رو طی کنید یا تو نقطه شروع متوقف شید و یا با پیروی نکردن از مشاورتون مسیر رو اشتباه برید.

اما مهم ترین وظایف دانش اموزها چه چیزهایی می تونه باشه؟

چگونه با مشاور تحصیلی صحبت کنیم؟

  1. ارسال دقیق گزارش کار

شما وظیفه دارید هرشب یا هرتایمی که مشاورتون براتون مشخص کرده گزارش کار دقیق و کاملی به مشاورتون تحویل بدید و اون رو در جریان روند درس خوندنتون قرار بدید. هرچقدر گزارش کامل تری بفرستید هم خودتون رو بهتر می سنجید و هم مشاورتون می تونه دید دقیق تری راجب سطح شما داشته باشه و بهتر کمکتون کنه.

  1. تعهد و مسئولیت پذیری

مشاور قرار نیست به جای شما این مسیر رو طی کنه و تنها کسی که باید تلاش کنه و برنامه ها رو اجرا کنه خودتونید. پس هرچقدر به برنامه و کارهایی که باید انجام بدید متعهد تر باشید و اون ها رو دقیق تر انجام بدید بدون شک به نتیجه بهتری می رسید.

  1. صداقت

ارسال گزارش فیک و دروغ گفتن یکی از بزرگ ترین آفت هاست. این کار معمولا با بهونه هایی مثل “فقط همین یه باره و از فردا جبرانش می کنم!” شروع میشه اما ادامه پیدا می کنه. که باعث میشه مشاورتون نه تنها از روند درسیتون مطلع نباشه بلکه به اشتباه فکر کنه شما خیلی خوب درحال پیشرفت هستید و مدام درس های جدید تری براتون توی برنامه بزاره و شما از برنامه بیشتر و بیشتر عقب میوفتید و حجم زیادی از کارهای انجام نشده روی هم انباشته میشه.

درچنین شرایطی راست گفتن و اعتراف به اشتباهتون براتون سخت تر میشه ممکنه از ترستون موضوع به این مهمی رو از مشاوری که قرار بود بهترین هم صحبت شما باشه مخفی میکنید و کسی نیست این مشکل بزرگ رو باهاش درمیون بزارید. درکنار این گزارش فیک گاهی براتون حس خوب کاذب ایجاد می کنه که باعث میشه حواستون به گذر زمان و عقب افتادگی هاتون نباشه و فکر کنید درحال پیشرفت هستید.

و مهم تر از همه از یه جایی به بعد عذاب وجدان دروغ گفتن براتون از بین میره و این قضیه خیلی عادی میشه و به همین ترتیب ادامه میدید. اینجاست که درست کردنش براتون خیلی سخت میشه و فکر می کنید راه برگشت ندارید. پس از همون اول با مشاورتون صادق باشید حتی اگه تو روز یک ساعت درس خوندید صادقانه بهش بگید و دلیل کم کاریتون رو توضیح بدید.

  1. اعتماد

یکی دیگه از وظایف مشاور هم صحبت بودن و کمک به شما تو مشکلات متفاوت بود اما طبیعتا تا وقتی شما این مشکلات رو باهاش درمیون نزارید نمی تونه کمکی بهتون بکنه. پس بهتره به مشاورتون اعتماد کنید و بدونید قرار نیست بابت مشکلات و مسائلی که باهاش درگیرید مورد قضاوت یا تمسخر قرار بگیرید. شما می تونید با خیال راحت موضوعات رو براش تعریف کنید و ازش راهنمایی بخوایید.

 ۵. چه سوالاتی از مشاور کنکور بپرسیم؟

از سوال کردن از مشاورتون نترسید. مشکلات درسی رو مطرح کنید و اشکالات کارتون رو بپرسید. مشکلاتی مثل کند خوانی، مهارت های آزمون زدن و حتی مشکلاتی مربوط به سبک زندگی.

در این مسیر باور های اشتباهی هم وجود داره که بهتره بدونید:

  1. مشاور خوب ضامن موفقیت شما نیست و نباید فکر کنید اگر مشاور و برنامه خوبی دارید حتما به هدفتون میرسید. درواقع این خود شمایید که باید تلاش کنید. بهترین برنامه ها هم بدون اجرا شما رو به هیچ جا نمیرسونه .
  2. هر رتبه برتری مشاور نیست. متاسفانه کنکور تبدیل به منبع درامد برای افراد زیادی شده که بدون هیچ گونه تخصص و دلسوزی ای وارد این کار میشن و تبلیغات زیادی هم دارن. مشاور خوب علاوه براینکه خودش مسیر رو با موفقیت طی کرده باید آموزش دیده باشه و بتونه با دانش آموزها ارتباط خوبی برقرار کنه.
  3. نباید با مشاورتون رودربایسی داشته باشید و اگر دیدید عملکرد خوبی نداره باید بدون تعارف باهاش صحبت کنید و اگر تغییری ایجاد نشد عوضش کنید اما حواستون هم باشه به هربهانه ای مشاور عوض نکنید و همه تقصیرها رو گردن مشاورتون نندازید و حواستون به وظایف متقابل خودتون هم باشه . بازم میگم تلاش خودتون مهم ترین چیزه.

2 پاسخ

  1. سلام من یکی از دوستام که دانشجو پزشکی هستن بالا سرم وای میسته و هر شب ازم گزارش کار میگیره این کار درسته یا نیاز به مشاور دارم؟

  2. سلام مشاور من ازم در مورد مسائل اینکه تو طول روز چه کارای به جز درس انجام دادم میپرسه ایا این درسته؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید