خانه » تســــت زنـــــــی » تست زمان دار

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

تست زمان دار

زمان مطالعه: دقیقه
تست زمان دار

تست زمان دار چیست؟

آیا شما هم سرجلسه ازمون احساس میکنید همه مباحث را فراموش کرده اید؟ یا انگار اولین بار است که این سوالات را میبینید یا اینکه شروع به حل کردن سوال ها میکنید و میبینید آخر سر ، کلی سوال مانده ک هنوز به آنها پاسخ نداده اید؟ یا موقع تست زدن در خانه تست هارا خوب کار میکنید اما سر جلسه ازمون نمیتوانید…

اگر جواب یکی یا چند تا از سوالات بالا “بلی” است لازم است که این بلاگ را که تیم مشاوره کنکور الورتبه اماده کرده را مطالعه کنید .

یکی از اصلی ترین نکات کنکوری ها این است که

هر داوطلب کنکور سراسری مهارت تست زماندار در هنگام آزمون داشته باشد . مدیریت زمان در حسن برگزاری آزمون سراسری در عملکرد نتایج داوطلب بسیار تاثیرگذار و مهم است بسیاری از داوطلبان کنکور با اینکه دانش کافی را در جواب سوالات آزمون دارند اما با از دست دادن زمان، بقیه سوالات را از دست میدهند‌.

 

تست زمان دار کی بزنیم؟

بعد از اینکه یک مبحث را یکبار خوانده و مرور و تست های مربوطه را حل کرده اید .زیرا تست های بعد مطالعه، جنبه آموزشی دارد و نیازی به زمان بندی نیست .

بعد از تست زنی اولیه لازم است قبل ازازمون آزمایشی خود، آنها دو یا سه بار مرور کرده تا نکات ان یادآوری شوند و سپس سراغ تست زماندار بروید.

خیلی ها می پرسند کی تست زمان دار بزنیم اکثر مشاورین خوب کنکور می گویند،تایم مناسب برای برخی از دانش اموزان بازه اسفند بوده و برای برخی دوران عید یا بعد عید است .

و اگر زودتر شروع به خواندن مطالب کرده اید و تایم بیشتری دارید بهتر است تست های زمان دار را چند روز بعد از مطالعه مبحث و پیشنهاد می‌شود  اول صبح قبل از استارت پارت درسی انجام دهید زیرا ک مغزتان کم کم عادت میکند  سوالات سرعتی را تایم صبح هم حل کند .

افزایش سرعت تست زنی با تست زمان دار

زمان بندی در تست زنی در افزایش سرعت به شما کمک میکند. با مرور زمان و تمرین های مکرر شما میتوانید زمان هر تست را به میزان استاندار آن نزدیک کنید. به یاد داشته باشید که زمانی ک برای هرتست موقع حل کردن میگذارید زمانی ارزشمند است که از دقت بالایی برخوردار باشد. اگر نیاز دارید که مطالب را دائما مرور کنید حتما تعداد تست پوششی خود را افزایش دهید. برای یادگیری روش تست پوششی به بلاگ اموزش تست پوششی سر بزنید.

 

 اصول تست زنی زمان دار( روش تست زنی زمان دار)

بهتر است برای تست زنی ، سوالات را به صورت تصادفی انتخاب کنید و حتما سوالات جدیدی باشند به طوری ک شما از قبل آن را جواب نداده اید برای مثال سوالاتی از منبع دوم که مضربی از عدد ۳ هستند را جواب دهید. زدن تست به صورت مرتب شیوه درستی نیست زیرا ذهن مطابق ترتیب و دسته بندی تست ها پیش میرود و میزان بازدهی آن به حداقل میرسد. اما در شیوه ی گزینشی ذهن از خلاقیت و تلاش بیشتر، برای رسیدن به جواب استفاده میکند .

سوالات تست زماندار را از تعداد کم ( ۵تا یا ۱۰ تا )شروع کنید مثلا برای درس شیمی ۱۰ تست در نظر بگیرید ودر کل توجه کنید که برای ۱۰سوالی که حل میکنید‌۱۵دقیقه تایم دارید( میتوانید با تایمر برای هر سوال ۱.۵ دقیقه زمان بگیرید و سعی کنید هر سوال را حداکثر در ۱.۵ دقیقه حل و پاسخ دهید، اگر حلیات ناقص ماند یا اصلا متوجه سوال نشدید یا شک داشتید از روی آن رد شوید و سراغ تست بعدی بروید .)

بعد از اینک تمام سوالات را یکبار دیدید ،اگر زمان اضافی دارید میتوانید برگردید روی سوال شک دار و دوباره آن را حل کنید و اگر زمان ب اتمام رسیده بود از پاسخ نامه تک تک سوالات ،حتی سوالاتی ک درست پاسخ داده اید را بررسی و تحلیل و نکات آن در یک دفترچه یادداشت کنید

بعد اینکه چند باری این کار را تمرین کردید حالا وقتش رسیده ک تعداد سوالات را افزایش داده و ب تعداد سوالات شیمی کنکور سراسری نزدیک کرده زمان را روی ۱ دقیقه و یا کمتر از ۱ دقیقه برای مثال ۵۰ ثانیه تنظیم کنید .

از آنجایی که آزمون سراسری با استرس و اضطراب فراوانی همراه است، سبب میشود که عملکرد شما برای جواب سوالات کاهش یابد. از این رو به شما توصیه میکنیم که زمان تست های آزمایشی را کمتر از زمان کنکور در نظر بگیرید.

 

منابع تست  زمان دار 

بهترین منبع برای تست های زمان دار و سرعتی نمونه سوالات کنکور سال های گذشته در داخل و خارج ایران است. اگر این سوالات را میخواهید در باره زمانی خرداد تا تیر ماه سه روز یکبار کار کنید ،از کتاب های فصل ازمون یا موج ازمون می‌توان استفاده کرد.

و یکی دیگر از بهترین منابع تست سرعتی و زماندار،ازمون های آزمایشی سال‌های گذشته است

برای مثال اگر در یک مبحث درس شیمی مشکل دارید ،همان مبحث را از ازمون آزمایشی سال قبل انتخاب کرده و تست زماندار بزنید این کار باعث می‌شود با تنوع سوالات آشنا شوید.

برای اشنایی بیشتر با مدل های تست زنی به بلاگ صفر تا صد اصول تست زنی کنکور سر بزنید.

اگر سوالی در مورد روش زدن تست زماندار دارید در بخش دیدگاه بنویسید،مشاورین ما پاسخ میدهند. برای دانستن مطالب اموزشی کنکوری که می تواند در روند رشد شما تاثیر بگذارد به بخش نکات مشاوره ای کنکور سایت سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید