ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

چجوری اقتصاد را مرور کنم؟

چجوری اقتصاد مرور کنیم

خواندن این مطلب

4 دقیقه

زمان میبرد!

چجوری اقتصاد را مرور کنم؟

 حتما برایتان حداقل یکبار این اتفاق افتاده که برای کسب درصد بالای  ۸۰ در درس اقتصاد، سر جلسه آزمون رفته باشید، ولی برای حل تست ها، حتی تعریف ساده مطالب را در گزینه ها دقیق یادتان نباشد و بعد از پشت سر گذراندن چندین سوال به این شکل، احساس ناامیدی کنید. تمام این فراموشی ها علتی جز عدم مرور مناسب و اصولی ندارد.

تیم مشاوره کنکور الورتبه، شما را در زمینه مرور مناسب درس اقتصاد، که یکی از پرطرفدارترین دروسی است که دانش آموزان برای کنکور سمتش می روند، کمک خواهد کرد .

اقتصاد به دو بخش مفاهیم و مسائل تقسیم می شود، برای راحتی کار بهتر است مفاهیم را به یک روش و مسائل را به روش دیگری مرور کنید.

مرور مفاهیم اقتصاد کنکور

 در تمام دروس اقتصاد، این مفاهیم وجود دارند؛ چه دروسی که کاملا مفهومی و حفظی اند و چه دروسی که بخشی از آن مسئله است و با اعداد و ارقام سر و کار دارید.

بعد از اینکه بر مفاهیم اقتصاد مسلط شدید و یادگیری تان کامل شد، نوبت به مرور می رسد؛ دقت کنید که مرور شما حتما باید اصولی باشد، یعنی هم طبق نوع درس و مبحث روش مرور مناسب آن درس را پیدا کنید و هم به تعداد دفعات مناسب مرور انجام شود، تا مطالب مرور شده در حافظه بلند مدت تان حک شوند‌

روش اول ) مرور از طریق نمودار فراموشی ابینگهاوس

بهترین روش جهت مرور کردن مطالب مفهومی درس اقتصاد، کمک گرفتن از این منحنی یادگیری است. نتایج این منحنی نشان می دهد شما پس از ۲۰ دقیقه اول مطالعه هر درسی، فراموشی ذهنتان شروع می شود و بعد از ۲۴ ساعت ۲۰ الی ۳۰ درصد مطالب خوانده شده را فراموش خواهید کرد، تا آنجا که از ۱۰۰ درصد مطالبی که آنها را خوب یاد گرفته بودید، فقط ۲۰ الی ۳۰ درصد در حافظه شما می ماند.

با توجه به این منحنی، مرور مفاهیم اقتصاد  باید در پنج مرحله انجام شود:

مرحله اول) مرور ۲۰ دقیقه بعد از اولین مطالعه

مرحله دوم) مرور ۱ روز بعد از اولین مطالعه

مرحله سوم) مرور ۶ روز پس از اولین مطالعه

مرحله چهارم) مرور ۱۰ روز پس از اولین مطالعه

مرحله پنجم) مرور ۳۰ روز بعد از اولین مطالعه

با این نوع مرور بعید است دیگر هرگز مطلب خوانده شده را فراموش کنید.برای یادگیری مرور بر اساس منحنی ابینگهاوس کلیک کنید.

روش دوم) مرور نکته برداری های درسنامه

دفتری تهیه کنید به عنوان دفتر نکته برداری، بعد از اینکه هر درس را خواندید( برای بار دوم مطالعه) شروع کنید به نکته برداری از تعاریف مهم و مطالبی که احساس می کنید فراموشی شان برایتان زیاد خواهد بود، پس از این کار شما برای خودتان یک منبع مرور خیلی ساده تهیه کرده اید که به سرعت مرور می شود و زمان زیادی نمی گیرد.

بهترین زمان مرور این منبع ، هر شب قبل از خواب، آخر هفته ها و قبل از هر آزمون است.

روش سوم) مرور نکته برداری های پاسخنامه:

شما علاوه بر داشتن درسنامه که حاوی مطالب پرباری است، پاسخنامه کتاب تستتان را دارید که می توانید از آن به عنوان یک منبع مرور استفاده کنید.

هر تست را که زدید، چه درست، چه غلط و چه نزده، برای تحلیلش به پاسخنامه بروید و جواب تشریحی تست را مطالعه کنید، این خود مروری است بر درسنامه ای که قبلا خوانده بودید.

اگر نکته ای برایتان مهم بود یا نیاز به مرور بیشتر داشت، حتما در دفتر نکته برداری خود یادداشت کنید و همچنین مثل مرور درسنامه ها، در آخر شب، آخر هفته ها و قبل از آزمون ها نکته برداری های خود را از پاسخنامه مرور کنید.

مرور مسائل اقتصاد کنکور

در کنار مفاهیم اقتصاد، بعضی از دروس اقتصاد دارای مسئله اند و شما باید تمرین و تکرار و مرور زیادی بر این مسائل داشته باشید تا بتوانید در آزمون با سرعت بالا سوالات این بخش را حل کنید.

بهترین روش برای مرور مسائل اقتصاد، حل تست است، آن هم تست مروری.

شما برای حل تست مروری، در واقع از تست هایی که قبلا آنها را غلط حل کرده اید یا کلا نزده اید و یا اینکه تست های خیلی مهم و کلیدی، که آن ها را نشان دار کرده اید استفاده کنید.

پس اگر خواستید امروز مسائل ۳ درس اقتصاد را مرور کنید، کتاب تستتان را باز کنید و تست هایی که قبلا آنها را اشتباه زده یا نزده اید یا خیلی مهم بوده اند را کنارشان علامت بگذارید و شروع کنید به تست زنی، اینگونه است که هم مسائل زیادی را مرور خواهید کرد و هم اشکالات قبلی تان برطرف خواهد شد.

توجه کنید که تست های خیلی مهم ( اصطلاحا تست مادر) کمک بسیار بزرگی در مرور به شما خواهند کرد زیرا جنبه ها و بخش های مختلف درس در این تست ها وجود دارد و با یک تست بیشتر بخش های مهم درس را مرور خواهید کرد.حتما از تست مروری استفاده کنید.

برای مرور بهتر است با بودجه بندی درس نیز اشنا باشید تا مرور مطالب مهم تر را در الویت قرار بدید.

برای دانستن بودجه بندی اقتصاد کنکور کلیک کنید.

پیشنهاد مشاوران الو رتبه جهت مرور بهتر درس اقتصاد:

تیم الو رتبه تاکید دارد که یک برنامه مناسب و اصولی باید دارای بازه های مرور باشد و دانش آموز بتواند در کوتاه مدت و بلندمدت برنامه خود را به راحتی مرور کند.مشاوران الو رتبه علاوه بر تنظیم برنامه شما برای مرور کامل دروستان با روش های علمی، نکته برداری های شما از درسنامه و پاسخنامه اقتصاد را به عنوان یک منبع مرور، چک خواهند کرد تا دقیق و کامل باشد. همچنین روش حل تست مروری را به شما آموزش خواهند داد و در صورت اشکال، جوابگوی سوالات شما در زمینه مرور درس اقتصاد هستند.

اگر دنبال نکات مشاوره ای کنکور هستید تیم الورتبه در سایت خود وبلاگ های اموزشی رایگان زیادی دارد که می توانید از مطالب انها استفاده کنید.

درباره نویسنــده
نویسنده
مرضیه شیخ
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید