خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

زمان مطالعه: دقیقه
بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی

اگر بگوییم درس ریاضی برای دانش آموزان علوم انسانی چقدر دشوار و ترس برانگیز به حساب می آید، دروغ نگفته ایم.
طبق آمارها معمولا اکثریت داوطلبان علوم انسانی از این درس فراری هستند و به بهانه های مختلف یادگیری و تمرین در این درس را پشت گوش می اندازند؛ در حالی که به این توجه ندارند که در کنکور انسانی درصد ۲۰ تا ۳۰ که به معنای پاسخ دادن به ۴ تا ۶ سوال است، چقدر می تواند رتبه شان را تغییر دهد و بالا بیاورد.
پس وقت این است که با مباحث مختلف ریاضی آشنا شوید و بدانید که از هر مبحث چه تعداد سوال در کنکور مطرح می شود تا بتوانید زمان خود را دربرنامه ریزی جهت یادگیری مباحث انتخابی تان مدیریت کنید.در این وبلاگ مشاوره کنکور تیم ما خانم شیخ به طور کامل بودجه بندی ریاضی کنکور انسانی را توضیح داده است.

تعداد کل سوالات ریاضی در کنکور انسانی

ریاضی، اولین درس در دفترچه ی اول سوالات گروه علوم انسانی است؛ تعداد کل سوالات  آن ۲۰ سوال می باشد، که ۳۰ دقیقه زمان پاسخ گویی برای این درس در نظر گرفته شده است؛ یعنی شما برای پاسخگویی به هر سوال ۱ دقیقه و ۳۰ ثانیه زمان دارید.

برای پاسخگویی به سوالات ریاضی ابتدا نگاهی کلی به سوالات بندازید و سوالات آسان را پاسخ دهید و سوالاتی که پاسخ دهی به آن ها زمان زیادی صرف می کند یا از دایره یادگیری شما خارج است را برای دور بعدی بگذارید. فراموش نکنید که در ابتدا زمانی از تایم اصلی درس کم کنید تا برای دور دوم پاسخگویی، زمان باقی بماند.

تعداد سوالات درس ریاضی کنکور علوم انسانی به تفکیک پایه بر اساس کنکور ۱۴۰۲

طبق جدول زیر است:

طبق جدول، ریاضی دهم در کنکور سوالات بیشتری را در برمی گیرد و اگر قصد مطالعه تک پایه ای دارید می توانید ریاضی دهم را در اولویت بگذارید.

توجه کنید این آمار در کنکور سال های قبل متفاوت بوده و  بودجه بندی این جدول بر اساس کنکور ۱۴۰۲ می باشد؛ با این وجود در تمامی کنکور ها مباحث تست خیز تست های بیشتری داشته و طراح، تمرکز بیشتری برای مباحث مهم  در نظر گرفته است.

بودجه بندی ریاضی کنکور علوم انسانی به تفکیک فصل ها و مباحث در هر پایه بر اساس کنکور سال ۱۴۰۲

بر اساس جدول زیر است:

مبحث ” آمار” از مهم ترین مباحث تست خیز ریاضی کنکور انسانی در بین سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم است. شما با مطالعه ی این مبحث می توانید به راحتی ۵ سوال از ۲۰ سوال ریاضی انسانی را پاسخ دهید و درصد ۲۵ را کسب کنید.

برخی داوطلبان که به دنبال شروع با مباحث راحت تر هستند می توانند از مبحث ” آشنایی با منطق و استدلال ریاضی ” در پایه یازدهم شروع کنند. معمولا مباحثی که در کنکور دارای یک سوال می باشند، برای شروع راحت تر هستند.

برای اینکه بهترین نتیجه در این درس را بگیرید باید با انواع تست کنکور اشنا شوید.

اولویت بندی پیشنهادی ما برا اساس اهمیت و تست خیزی مباحث :

۱-مبحث تابع

۲-دنباله ها

۳- آمار

۴-احتمال

۵- معادلات درجه دو

۶-آشنایی با منطق و استدلال ریاضی

شما می توانید به تمام نکات مشاوره کنکور در سایت ما به صورت کاملا رایگان دسترسی داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید