خانه » تســــت زنـــــــی » هر سوال در کنکور چند درصد است؟

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

هر سوال در کنکور چند درصد است؟

زمان مطالعه: دقیقه
هر تست کنکور چند درصد است

    

تصور کنید سر جلسه کنکور نشسسته اید و دفترچه سوالات کنکور در دست شما قرار دارد، هر تست برای بالا بردن درصد ارزشمند است، حتی کمی جا به جایی درصد شما می تواند تاثیر بالایی در دانشگاه و رشته قبولی داشته باشد.

اگر بدانید فاصله شما با رشته و دانشگاه مورد علاقتان می تواند تنها یک تست باشد کنجکاو نمی شوید که بدانید هر تست در کنکور چند درصد است؟

هر تست ریاضی ۲.۵درصد

هر تست شیمی ۳.۳ درصد

هر تست فیزیک ۲.۸۵ درصد

هر تست زیست ۲ درصد

هر تست کنکور چند درصد است؟

    در کنکور نوبت اول و دوم ۱۴۰۲ تعداد سوالات هر درس با سال های گذشته متفاوت بود، و این تفاوت باعث جا به جا شدن درصد هر تست نسبت به سال های گذشته شده بود.

هر تست درس ریاضی چند درصد است؟

     درس ریاضی با ضریب ۱۲ مهم ترین درس کنکور ریاضی است که در کنکور سال ۱۴۰۲ در مجموع ۴۰ سوال از آن طرح شده بود که در دفترچه اول از سوال ۱ تا ۴۰ قرار داشت و این دفترچه ۷۰ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت. یعنی به طور میانگین هر سوال ۱.۷۵ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت و انتخاب پاسخ صحیح موجب کسب ۲.۵ درصد میشد. یعنی با دادن پاسخ صحیح به ۸ سوال درصد ۲۰ را کسب می کنید.

انتخاب پاسخ غلط هر سوال نیز ۰.۸۳ درصد منفی دارد.

هر تست درس فیزیک چند درصد است؟

     پس از درس ریاضی، فیزیک با ضریب ۹ مهم ترین درس کنکور ریاضی است که در کنکور سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۵ سوال از آن طرح شده بود و در دفترچه دوم از سوال ۴۱ تا ۷۵ واقع شده بود. درس فیزیک ۴۵ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت یعنی به طور میانگین هر سوال ۱.۲۸ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت و انتخاب پاسخ صحیح هر سوال موجب کسب درصد ۲.۸۵ می شد. این بدین معنی است که تنها با پاسخ صحیح ۹ سوال درصد ۲۵ را کسب می کنید.

انتخاب پاسخ غلط هر سوال نیز ۰.۹۵ درصد منفی دارد.

هر تست درس شیمی چند درصد است؟

    پس از درس ریاضی و فیزیک، شیمی با ضریب ۷ درس مهم بعدی کنکور ریاضی است که در کنکور سال ۱۴۰۲ در مجموع ۳۰ سوال از آن طرح شده بود و در دفترچه دوم از سوال ۷۶ تا ۱۰۵ قرار داشت و ۳۰ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت یعنی به طور میانگین هر سوال ۱ دقیقه مهلت پاسخگویی داشت و انتخاب پاسخ صحیح هر سوال موجب کسب درصد ۳.۳ می شد. یعنی با پاسخ صحیح به تنها ۸ سوال می توانید درصد ۲۶ را کسب کنید.

انتخاب پاسخ غلط هر سوال ۱.۱ درصد منفی دارد.

با کمی حساب کتاب ساده متوجه می شوید ۳ تست غلط، ۱ تست صحیح شما را پاک می کند پس شایسته است موقع پاسخ به تست ها محتاط باشید.

تست سنجشی می تواند توان پاسخ دهی شما سر جلسه کنکور را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید هرچه تعداد سوالات درسی کمتر باشد، درصد هر تست آن بیشتر است و همچنین در هر درس، درصد هر تست یکسان است و ربطی به سطح آن سوال ندارد. پس شایسته است هنگام پاسخگویی، پاسخ دادن به تست های ساده را نسبت به تست های سخت الویت قرار دهید.

شما با کمک مشاور کنکور می توانید مباحثی را که تست های ساده ای از آن طرح می شود را پیدا کرده و بر آن ها مسلط شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید