خانه » بودجه بندی تمامی دروس کنکور » فصل های ترکیبی زیست کنکور ۱۴۰۳

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

فصل های ترکیبی زیست کنکور ۱۴۰۳

زمان مطالعه: دقیقه
فصل های ترکیبی زیست کنکور

درس زیست شناسی به عنوان پر اهمیت ترین درس در کنکور سراسری گروه علوم تجربی میتواند تراز آورترین درس در کنکورسراسری برای شما باشد. در واقع کسب درصد بالا در درس زیست شناسی مستلزم رعایت نکات بسیار و تلاش قابل توجه است که یکی از اصلی ترین موارد قابل اهمیت، ترکیبی خواندن این درس می باشد. از جهتی دیگر برای ترکیبی خواندن باید بدانید کدام فصل های کتاب های زیست شناسی دبیرستان قابلیت ترکیب شدن با یکدیگر را دارند.الورتبه برای شما فصل هایی از زیست کنکور را که قابلیت ترکیب شدن را دارد برای شما اماده کرده است.

مطالعه ترکیبی یعنی چه؟

 درس زیست شناسی از جمله دروسی است که طرح سوال ترکیبی از فصول مختلف از آن به آسانی صورت میپذیرد چرا که فصل های مختلف این درس همبستگی عجیبی با یکدیگر دارند. در واقع شما قبل از شروع مطالعه این درس باید بدانید پیش نیاز ها و هم نیاز های این درس چیست و براساس آن شروع به مطالعه نمایید. به عنوان مثال شما تا زمانی که بافت های اصلی را یاد نگرفته باشید در ادامه در فصل های جانوری، ممکن است در فهم مطالب به مشکل بخورید. بنابراین پیشنهاد ما این است در صورتی که میخواهید ترتیب خواندن فصل های مختلف را بهم بزنید حتما به پیش نیاز های آن فصل توجه ویژه نمایید.برای یادگیری روش مطالعه زیست کنکور به وبلاگ مربوطه سر بزنید.

تقسیم بندی ترکیبی فصل های زیست شناسی:

اصولا کتاب های درسی زیست شناسی سه سال دبیرستان، علاوه بر تقسیم بندی کتاب به کتاب و درس به درسی که در فهرست کتاب درسی مشاهده میکنید، میتواند به شیوه ای ترکیبی نیز بخش بندی شود. این بخش ها عبارتند از:

کاربرد زیست شناسی
 زیست ۱۰: فصل ۱ گفتار ۱
 زیست ۱۲: فصل ۷

بدن انسان و جانوری
 زیست ۱۰: فصل ۱ گفتار۳، فصل ۲، فصل ۳، فصل ۴، فصل ۵
 زیست ۱۱: فصل۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۷

گیاهی
 زیست ۱۰: فصل ۶، ۷
 زیست ۱۱: فصل ۸ و ۹
 زیست ۱۲: فصل ۶

ژنتیک
 زیست ۱۱: فصل ۶ و ۷
 زیست ۱۲: فصل ۱ گفتار۱ و فصل ۳ و فصل ۴

سلولی مولکولی
 زیست ۱۰: فصل ۱ گفتار ۲
 زیست ۱۲: فصل ۱، ۲، ۵، ۶، ۷

اکولوژی
 زیست ۱۰: فصل ۱ گفتار ۲
 زیست ۱۲: فصل ۸

مهم تر از ترکیبی خواندن زیست حل تست فراوان برای این درس است.برای اشنایی با انواع تست کنکور کلیک کنید.

بودجه بندی ترکیبی فصل های زیست شناسی را به صورت دقیق تر در جدول زیر مشاهده مینمایید:

دروس پیش نیاز هر بخش زیست شناسی کنکور:

برای بخش جانوری و بدن انسان شما بایستی فصل اول زیست شناسی بخش بافت شناسی را به خوبی بیاموزید.

برای آموختن بخش گیاهی بهتر است ابتدا از فصل های ۶ و ۷ زیست دهم شروع نمایید.


 نکته: فصل ۸ زیست یازدهم بهتر است بعد از مطالعه تمام بخش های گیاهی و ژنتیک مطالعه شود چرا که تلفیقی از هر دو مبحث میباشد.

در بخش ژنتیک بهتر است اولویت شما برای مطالعه، ژنتیک سال یازدهم فصل ۶ و در ادامه فصل ۷ زیست یازدهم باشد. در ادامه میتوانید ژنتیک سال دوازدهم را آغاز نمایید.

برای بخش اکولوژی بهتر است در ابتدا فصل ۱ گفتار دوم زیست دهم را مطالعه نمایید و سپس به سراغ فصل ۸ زیست دوازدهم بروید. روش تست زنی زیست کنکور را بلد نیستید؟ما به شما به طور کامل اموزش داده ایم.

با اطلاع هر چه دقیق تر از بودجه بندی ترکیبی درس زیست شناسی، علاوه بر عمیق تر خواندن مباحثِ قابل تلفیق با یکدیگر، میتوانید به درصد های بسیارعالی در این درس دست یابید.

شما می توانید با دانستن فصل های ترکیبی زیست کنکور و روش خلاصه نویسی زیست کنکور یک نتیجه خوب در این درس بگیرید.

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید