ثبت نام در طرح مشاوره الورتبه

0
سبد خرید خالی است.
ورود | ثبت نام
captcha

روش مرور ریاضی کنکور

روش مرور ریاضی

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

روش مرور ریاضی کنکور

     سرجلسه امتحان یا آزمون نشسته و چیزی از درس ریاضی به یاد ندارید، میدانید این مبحث را قبلا مطالعه کرده اید اما الان چیزی از آن را در خاطر نداشته و تنها فرمول ها و مباحثی از آن به صورت گنگ و نامفهوم از ذهنتان می گذرد. سوالات را شانسی جواب داده و با سرافکندگی از جلسه بیرون می آیید. این اتفاق نتیجه نداشتن مرور خوب، در زمان مناسب است.

شما می توانید با کمک مشاوره کنکور زمان و روش مناسب مرور درس ریاضی را بیاموزید تا خودتان را در این مهلکه نیندازید.

چگونه ریاضی را مرور کنیم؟!

     همانطور که میدانید ریاضی درس حفظی نیست و نمیتوان مانند درس جغرافیا و دینی با آن برخورد کرد و مرور آن با حل تست و سوال امکان پذیر است. برای مرور، بهتر است از تست های مروری و نمونه سوالات آن مباحث کمک بگیرید و پس از حل آن ها اگر متوجه شدید در مبحثی مشکل دارید به سراغ درسنامه بروید و رفع اشکال کنید. همچنین می توانید از فلش کارت های خلاصه نویسی برای مرور پیش از امتحان استفاده کنید.

اگر روش خلاصه نویسی ریاضی را بلد نیستید کلیک کنید.

بهترین زمان برای مرور درس ریاضی چه موقع است؟!

     مرور نیز زمان مخصوص خود را دارد. مرور از نظر زمان انجام آن به چند دسته تقسیم می شود:

۱_ مرور روزانه

۲_ مرور هفتگی

۳_ مرور ماهانه

۴_ مرور پیش از امتحان

شما می توانید زمان مرور بر اساس منحنی ابینگهاوس را بدست آورید.

مرور روزانه

     بهترین مدل مرور درس ریاضی، مرور روزانه است. شما می توانید در زمان مطالعه و حل سوال درس ریاضی، سوالاتی که دارای نکته هستند را نشاندار کرده و در پایان روز، بار دیگر آن هارا حل کنید تا مطالبی که در طول روز آن هارا مطالعه کرده اید در ذهنتان تثبیت شود.در مرور روزانه می توانید از تست پوششی استفاده کنید.

مرور هفتگی

     در پایان هفته، با حل تست و سوال از مباحثی که در طول هفته مطالعه کرده اید جایگاه آن ها را در ذهن خود محکم کنید.در این مرور از تست مروری استفاده کنید.

مرور ماهانه

     در پایان هرماه، از مباحثی که در طول ماه مطالعه کرده اید سوال حل کنید تا بتوانید درس ریاضی را مرور کنید. امتحانات و آزمون های جمع بندی ماهانه بهترین منابع برای مرور هستند.در مرور های ماهانه می توانید با زدن تست سنجشی هم مرور انجام دهید و هم سرعت العمل خود را در این درس بالا ببرید.

مرور پیش از امتحان و آزمون ریاضی

     شما می توانید با مطالعه بلاگ روش خلاصه نویسی درس ریاضی، نوت ها و فلش کارت هایی از خلاصه مباحث تهیه کنید و پیش از امتحان آن را مرور کنید. همچنین می توانید از این فلش کارت ها برای مرور روزانه نیز استفاده کنید.

این کار باعث افزایش تراز شما نیز می شود.

بهترین منابع برای مرور چیست؟!

۱_ سوالات جمع بندی اخر فصل کتب کمک درسی

۲_ آزمون های هفتگی

۳_ تست های بخش VIP کتب کمک درسی

۴_ تست های نکته دار نشاندار شده

۵_ فلش کارت ها و خلاصه نویسی ها

اگر علاقه دارید روش موفقیت رتبه های برتر را بدانید می توانید در این وبلاگ روش مرور رتبه های برتر را بخوانید و از روش انها برای هر درسی استفاده کنید.

شما با کمک مشاورین با تجربه الورتبه می توانید بهترین روش های مرور را آموخته، در بهترین زمان ها از آن استفاده کنید، به هنگام برخورد با مشکلی از مشاور خود کمک بخواهید و با استفاده از آن ها در امتحانات و کنکور خود را از مهلکه فراموشی در امان نگه دارید.

تیم مشاوره کنکور الورتبه سعی دارد با یاد دادن نکات مشاوره ای کنکور به صورت رایگان به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را در کنکور بگیرید.

درباره نویسنــده
نویسنده
آسو محمدی
نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید