خانه » تســــت زنـــــــی » افزایش سرعت تست زنی

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

افزایش سرعت تست زنی

زمان مطالعه: دقیقه
افزایش تعداد تست

حتما شما هم تجربه حل سوالات کنکور یا آزمون های مختلف را سر کلاس درس یا هنگام تمرین داشته اید. احتمالا درچنین موقعیتی به این فکر می افتید که سوالات کنکور چندان هم سخت و غیرقابل حل به نظر نمی رسند، پس چرا در جلسات آزمون نه تنها نمی توانیم به سوالات پاسخ درست بدهیم حتی فرصت نمی کنیم به بیشتر از نیمی از آنها نگاه بیندازیم؟

چرا با وجود تسلطی که روی درس ها داریم در نهایت به درصد خوبی نمی رسیم؟ درواقع چالش اصلی شما در این موارد محدودیت زمانی است که به شما اجازه نمی دهد زمان زیادی برای حل هر سوال صرف کنید. و درنهایت همین سرعت حل سوالات است که مشخص می کند شما قرار است جز رتبه های زیر هزار باشید یا ده و حتی صد هزار!

روش های بالا بردن سرعت تست زنی

  1. تسلطتان را فزایش دهید

بدون شک بدیهی ترین راه برای افزایش سرعت در هرکاری، افزایش تسلط در آن است. درواقع هرچه تست های بیشتری حل کنید و با تحلیل درست تست ها و نکته نویسی روی دروس مسلط  شوید سرعت شما افزایش میابد. پس در اولین مرحله سعی کنید با افزایش سرعت مطالعه و نکته نویسی و مرور صحیح تسلط و درنتیجه سرعتتان را افزایش دهید.

  • از کورنومتر استفاده کنید

اعداد روی کورنومتر که به سرعت در حال تغییرند مدام به شما یادآوری می کنند که تایمتان محدود است! یادآوری محدودیت زمانی باعث می شود ذهنتان بهتر روی سوال متمرکز شود و همین در بالا رفتن سرعتتان نقش دارد. علاوه بر آن با استفاده از کورنومتر و هدف گذاری می توانید سرعتتان را بیشتر و بیشتر کنید. به طور مثال در شروع حل تست به هرتست ۳_۴ دقیقه زمان بدهید و به مرور این زمان را کمتر کنید.

  • با تیپ تست های مختلف آشنا شوید

هرچه تست های متنوع تری حل کنید و با تیپ تست های مختلف آشنا شوید، مدت زمانی که برای فکر کردن روی سوال و پیدا کردن راه حل مناسب نیاز دارید کاهش پیدا می کند. چرا که در همان نگاه اول می توانید به سرعت نوع تیپ تست و بهترین راه حل آن را تشخیص دهید. پس حواستان باشد تست های زیادی حل کنید تا با انواع آن آشنا باشید.روش صحیح تست زدن در خانه را یاد بگیرید.

  • نقاط قوت و ضعفتان را شناسایی کنید

همان طور که می دانید برای هردرس یک زمان کلی در نظر می گیرند. به طور مثال درس زیست شناسی ۴۵ دقیقه زمان دارد. در این ۴۵ دقیقه هرچه تعداد سوال بیشتری حل کنید درصد بیشتری کسب می کنید. برای اینکه بتوانید به سوالات بیشتری جواب دهید نیاز است که بتوانید سوالاتی که برای شما راحت است را پیدا کرده و سوالات سخت را حذف کنید.

هرچه شناختتان از نقاط قوت و ضعفتان بیشتر باشد بهتر می توانید سوالات را بررسی کنید و به مباحثی که جز نقاط قوتتان است جواب دهید. این کار کمک می کند به سوالات بیشتری در زمان کوتاه تری جواب دهید. درنهایت اگر تایم اضافه آوردید می توانید روی سوال هایی که جز نقاط ضعفتان بود بیشتر فکر کنید.با یادگیری روش تحلیل ازمون می توانید نقاط ضعف و قوت خود را پیدا کنید.

  • بیشتر آزمون بدهید

بیشتر از خود آزمون بگیرید و سعی کنید شرایط را تا جایی که می توانید به شرایط کنکور شبیه سازی کنید. البته منظور از آزمون فقط آزمون های دوره ای قلم چی، گزینه دو یا سایر موسسات نیست. بلکه شما می توانید هرشب از هر درس ۱۰ سوال را به عنوان آزمون حل کنید. تمرین و تکرار آزمون دادن باعث می شود یه شرایط عادت کنید و به مرور میان بر هایی پیدا کنید که سرعت شما را بیشتر می کنند.

  • روش های مختلف تست زنی را امتحان کنید

تست زنی روش های متنوعی شامل تست آموزشی، تسلطی، مروری، زمان دار، پوششی و سنجشی دارد که استفاده از هریک از آنها به افزایش تسلط، مرور و افزایش سرعتتان کمک می کند. درواقع شما باید از هرروش تست زنی به طور صحیح و در بهترین زمان استفاده کنید تا اثربخشی مناسبی برای شما داشته باشد. برای آشنایی با انواع روش های تست زنی می توانید به محتوای مربوط به آن مراجعه کنید.

مشاور الورتبه چطور می تواند در افزایش تعداد تست به شما کمک کند؟

همان طور که می توانید سرعت تست زنی اهمیت بالایی داشته و تاثیر به سزایی در کنکور شما دارد. گروه مشاوره کنکور الورتبه با آموزش مفصل تر تکنیک های افزایش سرعت تست زنی و نظارت و پیگیری دقیق بر انجام آن به شما کمک می کنند در این زمینه تمرین کرده و پیشرفت کنید. همچنین اگر با مشکل جدیدی مواجه شدید می توانید با کمک مشاور خود آن را برطرف کنید و با برطرف کردن موانع روز به روز شاهد پیشرفت خود باشید.اگر نیاز به نکات مشاوره ای کنکور دارید به بخش وبلاگ های ما سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید