خانه » تســــت زنـــــــی » روش صحیح تست زدن در خانه

بلاگ الورتبه

اخبار و اطلاعات کنکور رو از اینجا دنبال کن

روش صحیح تست زدن در خانه

زمان مطالعه: دقیقه

یکی از بزرگ ترین آفت های کنکور انجام کارهای مهم اما به روشی اشتباه می باشد. به طور مثال ممکن است شما هفته ها و ماه ها از زمانتان را صرف تست زنی که یکی از مهم ترین تمرینات یک کنکوری است کنید، غافل از اینکه این همه تلاش برای شما فایده ی چندانی ندارد چرا که شما اصول این کار را بلد نبوده و خطاهایی داشته اید.مشاور کنکور باید روش صحیح تست زدن در خانه را همراه با خطاهایی که ممکن است موقع تست زنی دچار شوید باید بگوید.

خطاهای رایج تست زنی شامل موارد زیر می باشد:

۱_ بلافاصله بعد از خوندن یک درس، تست نزنی!

تست زنی بعد مطالعه، بیشترین ثاتیر را در یادگیری  دارد، چرا که باعث می شود مطالبی که خوانده اید در ذهنتان تثبیت شود و همچنین مطالبی که موقع خواندن به انها دقت نکرده اید یا یاد نگرفته اید در تست ها با آنها مواجه می شوید، آن ها را دوباره مطالعه کنید و برگردید تا دوباره تست ها را بزنید.

در مرحله یادگیری سعی کنید از یک منبع استفاده کنید و تا زمانی که تست ها برایتان تکراری نشده سراغ منابع دیگر نروید.

در مرحله یادگیری از روش تست آموزشی استفاده کنید.

۲.برای تست ها تایم بگیری و زماندار تست بزنی!

تست زماندار در این دوران اصلا توصیه نمی‌شود چرا که شما در حال یادگیری مباحث هستید و اصلا  نیازی نیست که با زمان دار کردن تست ها خود را بسنجید‌ یا سریع تر از مطالب رد شوید .  تست زماندار را زمانی می توانید شروع کنید که مباحث را یک بار کامل خوانده و تست های کمک درسی را یک بار به طور کامل زده اید و چندین بار مرور انجام داده اید، در آن زمان اجازهٔ زدن تست زمان دار را دارید. 

۳.درصد بگیری و نتیجه کاذبت رو باور کنی !

درصد در این دوران درصد کاذب است، زیرا شما اولین بار و بلافاصله این مطالب را مطالعه کردید پس در حافظه کوتاه مدت شما، برای زمان محدودی(۵ الی۶ ساعت) ذخیره شده است. بنابراین درصد گیری در این بازه درست نیست.

۴.کمتر از ۲۰ یا بیشتر از ۴۰ تا تست بزنی!

تعداد تست در این دوران با توجه به حفظی یا حلیاتی بودن مبحث ، به طور میانگین ۲۰ الی ۴۰ تست است. 

درصورتی که مبحث حفظی بوده مثل حفظیات شیمی ، قطعا باید تایم اتلافی موقع تست زدن را کاهش دهید تا بیشترین بازدهی را داشته باشید .

و در صورتی که مبحث حلیاتی و حفظی بوده مثل فیزیک ، بایستی ابتدا تست های حفظی را بزنید و سپس تست های حلیاتی را حل کنید و ازت تست تسلطی استفاده کنید. همچنین اگر تست ها فقط حلیاتی باشند، تمام تلاش خود را بکنید تا تست های شما کمتر از ۲۰ نشوند.

ممکن است مراحل اولیه یادگیری تست زنی و بررسی پاسخنامه کمی وقت گیر باشد اما صبور باشید پس از زدن چند تست جوانب مطالب برای شما جا می افتد و سرعت شما بالاتر خواهد رفت.

۵.سطحی تحلیل کنی و خوب رفع اشکال نکنی!

یکی از اصلی ترین و مهم ترین دلایلی که باعث میشود با اشکالات خود اشنا شوید تحلیل کردن تست ها و ازمون هاست . 

شما باید بعد از زدن همه تست ها در پارت درسی خود، پاسخ نامه هر تست را به خوبی چک کنید، چه درست جواب داده باشید و چه غلط، چون ممکن است نکته مهمی وجود داشته باشد که شما موقع مطالعه آن، به همین موضوع توجه کمتری داشته اید یا فراموش کرده اید که آن را مطالعه کنید. اگر در حل این تست ها به مشکل خوردید می‌توانید به درسنامه مراجعه کنید.

تحلیل تست یکی از بهترین روش ها برای پیدا کردن ضعف علمی در خود است. اگر تحلیل ازمون را بلد نیستید به وبلاگ روش درست تحلیل ازمون سر بزنید.

بررسی و تحلیل کردن تست ها و همچنین نحوه تست زدن آموزشی و پوششی و… از جمله نکات دوران کنکور است که باید کدام از آنها و زمان استفاده از آنها را بلد باشید، برای این کار با مشاورین با تجربه و کار بلد ما در ارتباط باشید.برای یادگیری انواع روش تست زنی کنکور به وبلاگ جامعی که مشاورین الورتبه اماده کرده اند سر بزنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای سهولت در دسترسی به کانال تلگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد کانال تلگرامی شوید

برای سهولت در دسترسی به پیج اینستاگرام الورتبه لطفا کد QR زیر را با گوشی هوشمند خود اسکن کنید و مستقیما وارد پیج ما شوید